ΤΟΠΙΚΑ

Ιγνάτιος: «Πρέπει να αποφύγουμε σύγκρουση Εκκλησίας – Πολιτείας»

ιγνάτιος-πρέπει-να-αποφύγουμε-σύγκρ-705829

Καταπέλτης ο Σεβασμιώτατος Δημητριάδος κ.κ. Ιγνάτιος κατά τη συμφωνίας Ιερώνυμου Τσίπρα. Σε μία χειμαρρώδη συνέντευξη στο Βήμα της Κυριακής, ο επικεφαλής της Τοπικής Εκκλησίας, που από την πρώτη στιγμή αντιτάχθηκε στη συμφωνία δημόσια.

Ο κ.κ. Ιγνάτιος αφήνει σοβαρές αιχμές κατά της Κυβέρνησης, υπογραμμίζοντας ότι «θέλει να παρουσιάζεται και με τον «αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ», χωρίς επί της ουσίας να δίνει καθαρή λύση στο θέμα. Επικαλείται επίσης λόγους διαφάνειας για το νέο σύστημα που παρουσιάζει ως ιδανικότερο για την μισθοδοσία των κληρικών, όταν θέτει το ερώτημα, «γιατί φτιάχνει πολύπλοκα σχήματα και περίεργες διαδρομές, αλλά όχι με ένα τρόπο διαφανή, καθαρό και τίμιο, όπως σήμερα, αλλά μέσα από περίεργες διαδρομές ειδικών ταμείων που θα είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ);».

Επιμένει ακόμη ότι ο διάλογος θα πρέπει να εξαντληθεί ώστε να μην επέλθει η ολοκληρωτική σύγκρουση. Οι επισημάνσεις του επίσης αποτελούν ηχηρό «μήνυμα» και προς τον Αρχιεπίσκοπο, όταν λέει λέγοντας πως «οι συμφωνίες για τόσο σημαντικά ζητήματα να είναι αποτέλεσμα θεσμικών διαδικασιών, όχι προσωπικών σχέσεων».

«Δεν υπάρχει Εκκλησία χωρίς κληρικούς»

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος εκτιμά ότι αυτό που επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί ως ιστορικό βήμα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αναγκαία προϋπόθεση, ώστε να μπορέσει η Κυβέρνηση να δικαιολογήσει στους αντικληρικαλιστές για ποιο λόγο, αφού υποστηρίζει τον διαχωρισμό Πολιτείας – Εκκλησίας, θα εξακολουθήσει να πληρώνει τους μισθούς των Κληρικών.

«Η κυβέρνηση, με την πρότασή της, προσπαθεί να μιλήσει και να ικανοποιήσει ταυτοχρόνως και εκείνους που σέβονται και αγαπούν την Εκκλησία, αλλά και εκείνους που είναι σταθερά πολέμιοί της. Και με τον «αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ», προσωρινά βέβαια», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ.κ.Ιγνάτιος.

Σύμφωνα με τον ίδιο αν η Κυβέρνηση επιμείνει να νομοθετήσει μονομερώς τότε αυτό θα έχει χαρακτήρα «θρησκευτικού διωγμού» ενώ συνεχίζοντας επισημαίνει: «Δεν υπάρχει Εκκλησία χωρίς λαό, αλλά και δεν υπάρχει Εκκλησία χωρίς Κληρικούς. Αυτό που μας προτείνει η Κυβέρνηση είναι το πρώτο βήμα ώστε, μετά από λίγα χρόνια, οι Κληρικοί να βρεθούν στην κατάσταση που ήταν πριν το 1945 και η Εκκλησία να αναλάβει τη μισθοδοσία τους χωρίς να πάρει πίσω την περιουσία της, αφού ήδη θα έχει παραιτηθεί οριστικά από κάθε σχετική αξίωση. Πόσο προοδευτικό είναι να σου ζητούν να γυρίσεις στο 1909;», αναρωτιέται.

Η Κυβέρνηση- συνεχίζει στη συνέντευξη ο κ.κ. Ιγνάτιος- προσπαθεί να μας πείσει οικειοθελώς να συνυπογράψουμε 10.000 απολύσεις Κληρικών, για να μπορεί να πει στους Κληρικούς «δεν φταίω εγώ, φταίνε οι Μητροπολίτες σας που νοιάζονται για τα οικόπεδα περισσότερο απ’ ό,τι νοιάζονται για σας» και να μπορεί να πει και στους αντικληρικαλιστές «ορίστε, έκανα το πρώτο βήμα, τους έδιωξα από το δημόσιο». Θέλει να ικανοποιήσει και τις δύο πλευρές, γι’ αυτό και επιχειρεί να κοροϊδέψει και τις δύο πλευρές. Γιατί δεν δίνει μια καθαρή λύση; Γιατί φτιάχνει πολύπλοκα σχήματα και περίεργες διαδρομές, ώστε τα χρήματα των φορολογουμένων να καταλήγουν πάλι στη μισθοδοσία των Κληρικών, αλλά όχι με ένα τρόπο διαφανή, καθαρό και τίμιο, όπως σήμερα, αλλά μέσα από περίεργες διαδρομές ειδικών ταμείων που θα είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ);»

Μήνυμα… και στον Αρχιεπίσκοπο

Το Υπουργικό Συμβούλιο διορίζεται από τον Πρωθυπουργό, ενώ η Ιερά Σύνοδος αποτελείται από εκλεγμένα μέλη, ο Αρχιεπίσκοπος προεδρεύει ως ίσος προς ίσους και ισχύει η απόφαση της πλειοψηφίας. Η πρώτη αντίδραση της Κυβέρνησης στην ομόφωνη απόφασή μας ήταν να ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει μόνη της στη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν». Τότε, γιατί μας ρώτησε; Τώρα, φαίνεται ότι αλλάζει τακτική και ξεκινά έναν διάλογο. Είναι ειλικρινής; Θα φανεί από το αν θα δεχθεί την ομόφωνη θέση της Ιεράς Συνόδου για τη μισθοδοσία των Κληρικών», προσθέτει ο τοπικός Μητροπολίτης, θέτοντας εμμέσως πλην σαφώς προς των ευθυνών του και τον Αρχιεπίσκοπο, όταν λέει πως, «η πρώτη «κόκκινη γραμμή» είναι η ανάγκη οι συμφωνίες για τόσο σημαντικά ζητήματα να είναι αποτέλεσμα θεσμικών διαδικασιών, όχι προσωπικών σχέσεων» και ότι «πρέπει να επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση, άρα χρειάζεται χρόνος, ψυχραιμία, όχι αιφνιδιασμοί και έγκαιρη ενημέρωση όλων των θεσμικών παραγόντων, όπως π.χ. των κομμάτων ή του Προέδρου της Δημοκρατίας αλλά και του Οικουμενικού Πατριαρχείου».

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου