ΤΟΠΙΚΑ

Προβληματισμός εμπόρων του Βόλου για την «Black Friday»

προβληματισμός-εμπόρων-του-βόλου-για-707213

Αίτημα κατάργησης των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων θα καταθέσει άμεσα ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου – Νέας Ιωνίας

Κλίμα προβληματισμού επικρατεί στην τοπική αγορά σχετικά με τον θεσμό της «Black Friday» που προσέλκυσε κόσμο στην αγορά, χωρίς, ωστόσο, υψηλά ποσοστά πωλήσεων ανάλογων με την προηγούμενη χρονιά, με το αίτημα του Εμπορικού Συλλόγου για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων να κυριαρχεί.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Το κλίμα προβληματισμού ενισχύθηκε λόγω της διεύρυνσης της συγκεκριμένης προωθητικής ενέργειας πέραν της μιας μέρας από ορισμένες επιχειρήσεις, γεγονός που αποδυνάμωσε το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εμπόρων.

Τα παραπάνω υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος, ο οποίος δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «ζητάμε να επανέλθουμε στο παλιό καθεστώς των εκπτώσεων, στις δύο κύριες εκπτωτικές περιόδους Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου και Ιουλίου – Αυγούστου. Ζητάμε την κατάργηση των δεκαημέρων προσφορών και των προσφορών που γίνονται εκτός των εκπτωτικών περιόδων, για να επιστρέψει η αγορά σε υγιείς ρυθμούς».

Η παραπάνω απόφαση ελήφθη, σημειωτέον, ομόφωνα κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη, με βασικό αίτημα την επανεξέταση του νόμου περί εκπτώσεων σε νέα βάση.

Το συγκεκριμένο υπόμνημα θα κατατεθεί άμεσα στην Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θεσσαλίας και στην Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, με τους εμπόρους του Βόλου να συμπαρατάσσονται με το κοινό αίτημα διατήρησης μόνο των δύο βασικών εκπτωτικών περιόδων, όπως ίσχυε παλαιότερα.

Λιγότερες πωλήσεις φέτος

Σκιαγραφώντας το κλίμα, αλλά και το αποτέλεσμα της φετινής προωθητικής ενέργειας, που όπως όλα δείχνουν δεν επιβεβαίωσε τις προσδοκίες των επαγγελματιών στη συντριπτική τους πλειονότητα, ο πρόεδρος των εμπόρων υπογράμμισε ότι «η φετινή «Black Friday» δεν θύμιζε τις αντίστοιχες των προηγούμενων ετών».

Η φρενήρης εικόνα της περσινής, αλλά και της προπέρσινης «Black Friday» δεν επαναλήφθηκε φέτος, καθώς η αυξημένη κινητικότητα, που παρατηρήθηκε στην αγορά, δεν μεταφράστηκε σε αυξημένες πωλήσεις, στο σύνολό της.

«Χάθηκε το νόημα της «Black Friday» και ενώ ήταν μια μέρα μεγάλων προσφορών σε στοκ εμπόρευμα, μεταβλήθηκε σε μια εβδομάδα προσφορών γενικότερα. Χάθηκε όλο το νόημα και μάλιστα από τις πρώτες μέρες της εβδομάδας τα πολυκαταστήματα επικοινωνούσαν μέσω των αθηναϊκών μέσων πολύ μεγάλα ποσοστά προσφορών» υπογράμμισε ο κ. Οντόπουλος.

Παράλληλα ο ίδιος υπογράμμισε ότι η «Black Friday» λειτουργεί θεωρητικά ως τονωτική «ένεση» στην ψυχολογία του καταναλωτή. «Είναι μια μέρα κατανάλωσης και γενικότερα πάρα πολλοί κλάδοι αποκομίζουν οφέλη από αυτό. Φέτος δεν το είδαμε και αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλη η εβδομάδα να είναι υποτονική και όλοι οι κλάδοι να μην καταφέρουν, σε καμία περίπτωση, να αγγίξουν τα περσινά νούμερα», είπε.

Τι λένε έμποροι και καταναλωτές

Οι απόψεις εμπόρων και καταναλωτών συγκλίνουν υπέρ της κοινής θέσης ότι κάθε εκπτωτική δράση λειτουργεί προς όφελος της αγοράς και της εμπορικής κίνησης, αλλά το ζήτημα είναι αν έχουν οι καταναλωτές την οικονομική δυνατότητα να διαθέσουν χρήματα για αγορές πέραν των αναγκαίων καθημερινών ειδών.

Ο έμπορος Μάκης Χατζηβασίλογλου ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι με βάση τα περσινά δεδομένα, η συγκεκριμένη μέρα τόνωσε την αγορά, διότι επισκέφτηκε πολύς κόσμος τα καταστήματα, με άξονα τις ηλεκτρικές συσκευές, πραγματοποιώντας, παράλληλα, αγορές και άλλων ειδών. Αναφερόμενος στη φετινή «Black Friday» σημείωσε, εξάλλου, ότι θύμιζε περισσότερο μια καθημερινή μέρα με περισσότερη κίνηση, διότι «η επέκταση του θεσμού σε διάρκεια εβδομάδας επηρεάζει την κινητικότητα και το ενδιαφέρον των καταναλωτών, το οποίο ατονεί».

Η Βασιλική Μπαλασκώνη ανέφερε, από την πλευρά της, ότι υπάρχουν αυξημένες προσδοκίες από την πλευρά των εμπόρων για τη συγκεκριμένη μέρα, με δεδομένη την υποτονική κίνηση που προηγήθηκε. «Ολοι περιμένουν την «Black Friday», όχι ως μέρα πλέον, αλλά ως εβδομάδα δυστυχώς, αλλά πάντα υπάρχει η προσδοκία των εμπόρων ότι τη συγκεκριμένη μέρα θα δουλέψουν τα καταστήματα».

Αρκετοί Βολιώτες επισκέφτηκαν χθες την εμπορική αγορά, άλλοι για μια χαλαρή βόλτα, άλλοι για να χαζέψουν τις βιτρίνες και άλλοι με διερευνητική διάθεση, προκειμένου να κάνουν συμφέρουσες αγορές. Μεταξύ των ένθερμων φίλων της συγκεκριμένης προωθητικής ενέργειας ο Λάζαρος Αγγελακόπουλος, ο οποίος εξέφρασε την άποψη ότι «η συγκεκριμένη μέρα λειτουργεί θετικά για όλους, καταναλωτές και εμπόρους, κινώντας τα «γρανάζια» της τοπικής οικονομίας και της εμπορικής κίνησης», είπε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου