ΤΟΠΙΚΑ

Μέτρησε απώλειες το 47% των εμπόρων του Βόλου

μέτρησε-απώλειες-το-47-των-εμπόρων-του-β-828418

Οι καταναλωτές κατέβηκαν στην εμπορική αγορά του Βόλου για να κάνουν την έρευνά τους, αλλά δεν προέβησαν και σε αγορές.

Από 11% έως και 20% έφτασε η μείωση των πωλήσεων στην εμπορική αγορά του Βόλου στις ενδιάμεσες εκπτώσεις που έληξαν το περασμένο Σάββατο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εκπτωτική περίοδο σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Ο Βόλος ήταν από τις αγορές που μέτρησαν μεγάλες απώλειες στους τζίρους των καταστημάτων, καθώς ο μέσος όρος μείωσης των ενδιάμεσων εκπτώσεων πανελλαδικά ήταν 7%.

Η κίνηση του δεκαημέρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων δεν προσέφερε τελικά τίποτα στη χειμερινή σεζόν για τα καταστήματα. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Αποστόλης Οντόπουλος λέει ότι ήταν ένα κακό δεκαήμερο εκπτώσεων και υπενθυμίζει τη θέση του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας ότι τα δεκαήμερα προσφορών δεν προσφέρουν στον τζίρο των καταστημάτων αλλά αντίθετα ευνοούν τα πολυκαταστήματα και τις πολυεθνικές.

Η έρευνα

Για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκε έρευνα από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας και Επιχειρηματικότητας σε συνολικά εξήντα παραδοσιακές αγορές της χώρας μεταξύ των οποίων περιλαμβανόταν και ο Βόλος.

Ειδικότερα, η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 150 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα υψηλότερα ποσοστά μείωσης της κίνησης των πωλήσεων παρουσιάστηκαν στην Άρτα, τη Φλώρινα και την Ελασσόνα όπου η μείωση των πωλήσεων έφτασε και ξεπέρασε το 40%.

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η κίνηση των πωλήσεων έμεινε στο Μοσχάτο, τη Θεσσαλονίκη, το Χαλάνδρι, το Κερατσίνι, την Πάτρα, τη Λάρισα, την Πρέβεζα, τα Τρίκαλα τον Πύργο, τα Φάρσαλα, το Κιλκίς, τις Σέρρες, το Ρέθυμνο, την Κέρκυρα, τη Σκύδρα, τη Νάξος και τη Σαντορίνη.

Μία στις δύο επιχειρήσεις μέτρησε απώλειες

Συγκεκριμένα, οι περισσότερες επιχειρήσεις (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσειςσε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του προηγούμενου έτους, (37% το 2017).

Βέβαια τα τελευταία δύο έτη, αν και όχι η πλειοψηφία, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου.

Το 85% των επιχειρήσεων συμμετείχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ποσοστό που ήταν αυξημένο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 (80%).
Στις περισσότερες επιχειρήσεις (6 στις 10) το ποσοστό έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 40%, ενώ στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν μεταξύ (11% – 20%).
Μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 17% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών.

Σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα, περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου, ενώ ποσοστό 23% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 20% θετικό.

Η λειτουργία της Κυριακής 4ης Νοεμβρίου

Όσον αφορά στη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή (4 Νοεμβρίου) των ενδιάμεσων εκπτώσεων η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (39%) και το 20% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο.

Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με το υπάρχον προσωπικό δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις.

Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, ενώ η επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από τη λειτουργία της Κυριακής (47,7%).

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου