ΤΟΠΙΚΑ

Στέρεψαν ήδη οι πηγές από τις οποίες πίνει νερό το Πολεοδομικό Συγκρότημα

στέρεψαν-ήδη-οι-πηγές-από-τις-οποίες-π-851206

Στην υλοποίηση αναγκαίων έργων και στα μέτρα ενημέρωσης των πολιτών και με σύνθημα “το νερό το καταναλώνουμε και δεν το σπαταλούμε” η ΔΕΥΑΜΒ βάζει σε εφαρμογή το Σχέδιο Αντιμετώπισης της Λειψυδρίας.
Το ΣΑΛ, για το οποίο υπεύθυνος επόπτης από το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης έχει οριστεί ο κ. Γιώργος Δανηλόπουλος, περιλαμβάνει καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης με καταχωρήσεις στις εφημερίδες, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σποτ, έντυπο υλικό που θα μοιραστεί με τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΜΒ αλλά και τη διοργάνωση ημερίδας στις 30 Μαΐου στο δημαρχείο του Βόλου για τα θέματα που αφορούν στη διαχείριση των υδάτινων πόρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το 2006 η παραγωγή νερού αυτή την περίοδο είναι στα ίδια επίπεδα και λίγο καλύτερα, αφού υπάρχει μικρότερη κατανάλωση περίπου 5.000 κυβικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Το Πολεοδομικό Συγκρότημα αυτή την περίοδο υδροδοτείται σε ποσοστό 63% από νερό πηγών και σε ποσοστό 37% από νερό γεωτρήσεων, ενώ την περσινή αντίστοιχη περίοδο η υδροδότηση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος γινόταν σε ποσοστό 90% από νερό πηγών και 10% από νερό γεωτρήσεων, γεγονός που είναι ενδεικτικό του προβλήματος που ήδη παρατηρείται στην πτώση των πηγαίων νερών.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, το έλλειμμα στην παραγωγή πόσιμου νερού που θα κυμανθεί μεταξύ των 5.200 μ3 ημερησίως, τον μήνα Ιούνιο και 100 μ3 ημερησίως τον μήνα Σεπτέμβριο.
Τα πρόστιμα για την αλόγιστη χρήση νερού- εφόσον πρώτα υπάρξουν οι απαραίτητες συστάσεις- θα προταθεί να καθοριστούν στα 20 ευρώ κάθε φορά, ωστόσο στόχος όπως επισημάνθηκε χθες και από την πολιτική ηγεσία της ΔΕΥΑΜΒ είναι “ οι πολίτες να γίνουν κοινωνοί της προσπάθειας να αντιμετωπιστούν οι δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες και η ενδεχόμενη λειψυδρία και όχι να εφαρμοστούν μέτρα καταστολής”.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ και δήμαρχος Βόλου κ. Αλέκος Βούλγαρης τις επόμενες μέρες, όπως ανακοινώθηκε χθες μετά από σύσκεψη στης ΔΕΥΑΜΒ παρουσία των δύο δημάρχων του Π.Σ Αλ. Βούλγαρη και Π. Μαβίδη, του κ. Γ. Δανηλόπουλου και όλων των υπηρεσιακών παραγόντων, θα απευθύνει ενημερωτικές επιστολές προς όλους τους κοινωνικούς φορείς και συλλόγους και θα ζητείται η συνδρομή τους προς την κατεύθυνση της ορθολογικότερης διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Ο κ. Αλέκος Βούλγαρης επανέλαβε την άποψή του ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί άμεσα Υπηρεσία Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων και υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των δημοτών προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα,
ενώ ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ Παύλος Μαβίδης επισήμανε ότι η περιστολή της σπατάλης του νερού είναι ένα ζήτημα που αφορά κάθε οικογένεια και κάθε πολίτη ξεχωριστά και συμπλήρωσε ότι η καθυστέρηση στη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης προκαλεί προβλήματα στη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Από την πλευρά του ο Επόπτης του ΣΑΛ, Γιώργος Δανηλόπουλος, ανακοίνωσε ότι από σήμερα θα υπάρχει στο διαδίκτυο και στην ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΜΒ σχετική παραπομπή, όπου θα καταχωρούνται όλες οι πληροφορίες για τα μέτρα περιστολής και την καμπάνια ενημέρωσης.
Ο ίδιος επίσης ενημέρωσε ότι συνεργεία της ΔΕΥΑΜΒ θα κινηθούν “πόρτα- πόρτα για να ενημερωθούν οι πολίτες και να ζητηθεί η συνδρομή τους, ώστε μέσα από την πρόληψη να αποφευχθούν προβλήματα.
Στα μέτρα πάντως περιστολής περιλαμβάνονται
– Απαγόρευση της χρήσης λάστιχου και επιβολή προστίμων.
– Ενεργοποίηση συνεργείων περιστολής της κατανάλωσης νερού με συνοδεία της Δημοτικής Αστυνομίας.
– Το πότισμα των πάρκων στα σημεία που γίνεται από το δίκτυο της ύδρευσης, θα γίνεται είτε μόνο κατά τις νυχτερινές ώρες είτε κατά την περίοδο έντονης λειψυδρίας αποκλειστικά με νερό εκτός του δικτύου ύδρευσης (π.χ. γεωτρήσεις άλλων πάρκων), με χρήση βυτιοφόρου οχήματος.
– Περιφρούρηση, συστάσεις και όπου απαιτηθεί διακοπή υδροδότησης των σχολείων τις περιόδους μη λειτουργίας τους.
– Περιορισμός δημοσίων έργων και δράσεων που δημιουργούν σκόνη στην πόλη. Προς τούτο η ΔΕΥΑΜΒ θα διαθέσει βυτιοφόρο όχημα σε δύο βάρδιες για να

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου