ΤΟΠΙΚΑ

Γροθιά στον ψηφιακό αναλφαβητισμό από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

γροθιά-στον-ψηφιακό-αναλφαβητισμό-απ-3147

Ετοιμάζει ψηφιακές εφαρμογές για μαθητές

Γροθιά στον ψηφιακό… αναλφαβητισμό από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Συμμετέχει με επιστημονική ομάδα στο πρόγραμμα Employ με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και μαθητών των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, προκειμένου να μην αποκλειστούν στο μέλλον από την αγορά εργασίας λόγω χαμηλών ψηφιακών προσόντων.

Σύμφωνα με την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Grand Coalition for Digital Jobs πάνω από το 90% των επαγγελμάτων αναμένεται να απαιτούν ψηφιακές δεξιότητες. Την ίδια στιγμή αναμένεται να υπάρξει έλλειψη 900.000 επαγγελματιών στον τομέα της επιστήμης υπολογιστών και σε τομείς που τη χρησιμοποιούν. Για κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται σε τομείς καινοτομίας άλλες πέντε θέσεις δημιουργούνται στην ευρύτερη οικονομία. Την ίδια στιγμή 100 εκατ. άτομα στην Ευρώπη βρίσκονται σε κίνδυνο «ψηφιακού αποκλεισμού». Παράλληλα, αναμένεται να χαθούν 16 εκατ. θέσεις εργασίας χαμηλών προσόντων στην Ευρώπη σε μια οικονομία που απαιτεί υψηλές δεξιότητες.

Με στόχο την εξάλειψη του κινδύνου επαγγελματικής περιθωριοποίησης ατόμων με χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, συμμετέχει στο πρόγραμμα Employ που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ERASMUS+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επιδιώκει τον ψηφιακό εγγραμματισμό μαθητών σε ηλικία σχολικής εκπαίδευσης δίνοντας έμφαση σε άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.

Σύμφωνα με την οργανωτική υπεύθυνη του επιστημονικού έργου – μέλος ΕΔΙΠ του Π.Θ., Χαρίκλεια Τσαλαπάτα, η ομάδα θα αναλάβει να δημιουργήσει ψηφιακές εφαρμογές με τη μορφή μαθησιακών παιχνιδιών, τα οποία θα δοθούν σε σχολεία όλης της Θεσσαλίας, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Η αρχή θα γίνει από τέσσερα σχολεία σε Τρίκαλα και Καρδίτσα και στη συνέχεια θα επεκταθεί στα σχολεία όλης της Θεσσαλίας, ενώ στόχος είναι το τελικό προϊόν να διατεθεί δωρεάν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στα σχολεία όλης της χώρας.

Οπως εξηγεί η κ. Τσαλαπάτα, τα μαθησιακά παιχνίδια θα είναι ευχάριστα για τους μαθητές, ενώ την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί δεν χρειάζεται να αναπροσαρμόσουν το πρόγραμμά τους, καθώς οι εφαρμογές θα είναι προσαρμοσμένες στις διαδικασίες της μάθησης.

Το πρόγραμμα που τώρα ξεκινά θα ολοκληρωθεί το 2017. Επιστημονικός υπεύθυνος του έργου είναι ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ηλίας Χούστης και οργανωτικά υπεύθυνη είναι η Δρ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα μέλος ΕΔΙΠ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στην ομάδα εργασίας συμμετέχουν οι κ.κ. Σπύρος Τσαλαπάτας, Olivier Heidmann, Σπύρος Κούριας καθώς και ο κ. Χαράλαμπος Σταχτέας, σχολικός σύμβουλος Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου