Στενάζουν στις ουρές και στα γκισέ ασφαλισμένοι και ασθενείς

Τελευταία ενημέρωση: 2018-11-02, 19:07:36
Στενάζουν στις ουρές και στα γκισέ ασφαλισμένοι και ασθενείς

Το αδιαχώρητο για μία έγκριση αναρρωτικής άδειας στο πρώην ΠΕΔΥ - Δεκάδες συνταξιούχοι συνωστίζονται καθημερινά για τις αιτήσεις αναδρομικών

 

Ασφαλισμένοι, συνταξιούχοι και ασθενείς… στενάζουν καθημερινά στις ουρές. Το αδιαχώρητο χθες στο πρώην ΠΕΔΥ και στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ Βόλου. Το κτίριο στο οποίο συστεγάζονται οι υγειονομικές υπηρεσίες και τα ιατρεία του Κέντρου Υγείας Βόλου (έτσι έχει μετονομαστεί το ΠΕΔΥ) και οι διοικητικές υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης «βογκούσε» κυριολεκτικά από κόσμο. Οι ουρές έφταναν μέχρι τους έξω διαδρόμους.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Περισσότερο από 80 άτομα περίμεναν άλλοι όρθιοι, άλλοι στα ελάχιστα καθίσματα που υπάρχουν στον ισόγειο χώρο των ιατρείων του πρώην ΠΕΔΥ, προκειμένου να εξεταστούν από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή γιατρών, είτε για να εγκρίνουν την αναρρωτική τους άδεια, είτε για να την παρατείνουν, είτε για να πάρουν την έγκριση για κάποιο επίδομα (π.χ. μητρότητας κ.ά.).

Η Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή συνεδριάζει μία φορά την εβδομάδα. Ο ασφαλισμένος καταθέτει τα δικαιολογητικά του στο Τμήμα Παροχών του ταμείου που ανήκει σχετικά με την έγκριση της αναρρωτικής άδειας που του έχει χορηγήσει ο θεράπων Ιατρός. Το ασφαλιστικό ταμείο, εφόσον κρίνει ότι πρέπει να διενεργηθεί Επιτροπή, διαβιβάζει την υπόθεση στο Γραφείο Προσωπικού της Μονάδας για να επιληφθεί επί του θέματος. Ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία, ο ασφαλισμένος είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει το βιβλιάριό του, καθώς και σχετικές με την πάθηση ιατρικές εξετάσεις, οι οποίες αναλόγως την περίπτωση εξετάζονται από τα μέλη της Επιτροπής. Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης για χορήγηση αναρρωτικής από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, ο ασφαλισμένος έχει δικαίωμα προσφυγής στην Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή (ΒΥΕ) του ΕΟΠΥΥ για επανεξέταση του αιτήματος του.

«Δυστυχώς στην Ελλάδα ακόμη αυτές οι διαδικασίες γίνονται με ρυθμούς χελώνας, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να ταλαιπωρούνται. Χάνονται δεκάδες εργατοώρες. Θα έπρεπε να ακολουθείται μία πιο συνοπτική διαδικασία. Ανάλογα με την πάθηση, να δίνονται οι εγκρίσεις ή να απορρίπτονται τα αιτήματα των ασφαλισμένων», σχολίασε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, γιατρός του πρώην ΠΕΔΥ που ρωτήθηκε σχετικά για το πώς λειτουργεί το σύστημα της έγκρισης αναρρωτικών αδειών και επιδομάτων.

Ουρές και στον ΕΦΚΑ

Ουρές μέχρι έξω στους διαδρόμους συναντά κανείς και στις διοικητικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, τις τελευταίες μέρες. Συνταξιούχοι όλων των ηλικιών πιάνουν «πόστο» από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το μεσημέρι για να υποβάλλουν αίτηση στον ΕΦΚΑ και στο επικουρικό τους ταμείο, για την διεκδίκηση αναδρομικών.

Παρά το γεγονός ότι έχει ανοιχτεί ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα μπορούσε ο κάθε ενδιαφερόμενος να υποβάλλει την αίτηση μέσω του λογιστή του, οι περισσότεροι επιλέγουν να το κάνουν αυτοπροσώπως. Έτσι μοιραία δημιουργούνται απίστευτες ουρές αλλά και εκνευρισμός μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς εκτός από την υποβολή της αίτησης στο ισόγειο που είναι το Τμήμα Μητρώου, οι υποβάλλοντες την αίτηση θα πρέπει να πάρουν και αριθμό πρωτοκόλλου από το ειδικό γραφείο που λειτουργεί στον 3ο όροφο του κτιρίου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων του ΕΚΦΑ στον Βόλο συνολικά μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί περισσότερες από 3.000 αιτήσεις συνταξιούχων όλων των ταμείων για την επιστροφή αναδρομικών.

 

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
9
=