«Λίγοι επιβάτες, ακριβό κόμιστρο!»

λίγοι-επιβάτες-ακριβό-κόμιστρο-851206

Δεν φαίνεται να «ιδρώνει το αυτί» των ακτοπλοϊκών εταιριών και απέναντι στις φωνές φορέων και πολιτών για μείωση των αστρονομικών τιμών των εισιτηρίων για τα νησιά των Βορείων Σποράδων φοράνε μάλλον… ωτοασπίδες. Στη συνάντηση που είχαν με το Δήμαρχο Σκοπέλου Γιώργο Μιχελή ουσιαστικά του διεμήνυσαν: «Φέρτε κόσμο να χαμηλώσουμε τις τιμές»!

Δύο σημαντικές επαφές είχε ο Δήμαρχος Σκοπέλου Γιώργος Μιχελής με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΝΕΛ κ. Ι. Αβραντίνη και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Seaways Γιάννη Βαρδινογιάννη, όπου και τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των τριών νησιών των Βορείων Σποράδων.

 
Τα δύο ζητήματα που καίνε τα νησιά είναι γνωστά και χρόνια και αφορούν στην πύκνωση των δρομολογίων, αλλά και στη μείωση των τιμών των εισιτηρίων τα οποία φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των ακριβότερων εισιτηρίων!
 
Από ό,τι φαίνεται όμως οι εταιρίες για να προχωρήσουν σε αλλαγές ζητούν διαβεβαιώσεις από τους φορείς ότι θα πυκνώσει ο αριθμός των εισιτηρίων. «Μου ανέφεραν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με το πετρέλαιο που έχει φτάσει τα 100 δολάρια το βαρέλι, αλλά και που είναι αναγκασμένοι να επιδίδουν το 50% του ναύλου στο κράτος, και ουσιαστικά ζήτησαν να φέρουμε κόσμο» σημειώνει ο κ. Μιχελής.
 
Όπως του εξήγησαν σε άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές τα εισιτήρια είναι πιο χαμηλά τιμολογιακά γιατί εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών, ενώ στις γραμμές των Βορείων Σποράδων δεν είναι τόσο μεγάλος ο όγκος του επιβατικού κοινού.
 
Μέσα στην εβδομάδα ο κ. Μιχελής δρομολογεί συνάντηση με τους ομολόγους του Π. Βαφίνη και Ν. Πλωμαρίτη, με στόχο τη διαμόρφωση μιας ενιαίας γραμμής στο θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και στην πορεία θα κατατεθούν οι προτάσεις και θα συζητηθούν εκ νέου με τους υπευθύνους της ΝΕΛ και της Hellenic Seaways.
 
Φωτιά και λαύρα τα εισιτήρια
Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε πλοία και ταχύπλοα για Βόρειες Σποράδες χτυπάνε κόκκινο, κατατάσσοντας τα νησιά μας σε έναν από τους πιο ακριβούς προορισμούς.
 
Φέτος το καλοκαίρι η τιμή του απλού εισιτηρίου από Βόλο για Σκιάθο με το πλοίο ήταν 21 ευρώ και πλησίαζε την τιμή που ίσχυε στα «δελφίνια», τα οποία ωστόσο καλύπτουν τη διαδρομή Βόλος – Σκιάθος στο μισό ακριβώς χρόνο. Την ίδια στιγμή το απλό εισιτήριο από Βόλο για Σκόπελο και Αλόννησο κόστιζε το καλοκαίρι 27 ευρώ, ενώ απαγορευτικές ήταν οι τιμές για ταξίδι με το αμάξι.
 
Το εξωπραγματικό των τιμών φαίνεται μάλιστα αν σκεφτεί κανείς πως για να ταξιδέψει Δεκαπενταύγουστο, φουλ σεζόν, στη Μύκονο χρειάζεται μόλις 45 ευρώ και για Ρόδο, ταξίδι 12 ωρών και περισσότερο, το εισιτήριο κοστίζει 54 ευρώ!
 
Πέντε ώρες για 60 μίλια
Σημειώνεται πως τα ακριβά εισιτήρια βέβαια δεν είναι για καινούργια πλοία και δελφίνια. Το οχηματαγωγό πλοίο Express Σαντορίνη μετράει 37 χρόνια ζωής. Κατασκευάστηκε το 1974 στη Γαλλία και αναπτύσσει ταχύτητα 19,5 κόμβους. Στους χώρους του μπορούν να φιλοξενηθούν 1.436 επιβάτες και διαθέτει 50 καμπίνες και στο γκαράζ μπορούν να μεταφερθούν 210 οχήματα. Τώρα μετά από 37 χρόνια χρειάζεται πέντε ώρες για να διανύσει 60 μίλια (όσο είναι Βόλος – Σκόπελος)!
 
Την ίδια στιγμή το flying cat 5 που εξυπηρετεί τα νησιά το χειμώνα μετράει 15 χρόνια ζωής και το flying cat 6 14 χρόνια, ωστόσο μαζί με το Express Σαντορίνη τα πληρώνουμε χρυσάφι!
 
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου