O λογαριασμός των Μεσογειακών

Τελευταία ενημέρωση: 2011-02-06, 00:00:00
O λογαριασμός των Μεσογειακών
<p>Οι Μεσογειακοί Αγώνες «ταξιδεύουν» για άλλη πόλη την οποία θα ξέρουμε στις 23 Φεβρουαρίου. Η απώλεια για Βόλο και Λάρισα αλλά και για τη χώρα ολόκληρη δεν αφορά μόνο σε κύρος και πρεστίζ, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για μία διοργάνωση που δεν έγινε ποτέ!!! Υπολογίζεται ότι μέχρι σήμερα δαπανήθηκαν περίπου 3,5 εκ. ευρώ, αν και το τελικό «ταμείο» από τον Οκτώβριο του 2007 μέχρι και τις 28 Ιανουαρίου θα γίνει όταν «κλείσουν» λογαριασμοί και βιβλία από τα συναρμόδια Υπουργεία, την ΟΕΜΑ αλλά και τους Δήμους Βόλου και Λάρισας. Κανείς επίσης δεν γνωρίζει με σιγουριά εάν τελικά εκτός από την απώλεια της διοργάνωσης κληθούμε να πληρώσουμε και «πέναλτι» στη ΔΕΜΑ για τη μη τήρηση συμβατικών μας υποχρεώσεων.</p> <p>Οι δαπάνες για τη διοργάνωση διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες. Αυτές που βάσει του Συμβολαίου Υποψηφιότητας και Διοργάνωσης είχε αναλάβει το Ε λληνικό Δημόσιο (καλύπτονταν από την εκάστοτε Κυβέρνηση), οι δαπάνες της Οργανωτικής Επιτροπής και οι δαπάνες των δύο Δήμων Βόλου που ήταν η έδρα των Αγώνων και της Λάρισας που αφορούσαν κυρίως στην κάλυψη εξόδων για τις εκδηλώσεις που έγιναν και τη φιλοξενία των μελών της ΔΕΜΑ στις επιθεωρήσεις που έγιναν μέχρι πρότινος. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η ΟΕΜΑ έχει ήδη δαπανήσει ένα ποσό 1,7 εκ. ευρώ για την απασχόληση περίπου 25 άτομα προσωπικό στην ΟΕΜΑ και φυσικά όλα τα άλλα έξοδα λειτουργίας.<br /> Σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνεται φυσικά το Συμβόλαιο διοργάνωσης το οποίο ήταν 2 εκ. δολάρια και βάρυνε το Ελληνικό Δημόσιο. Από αυτά έχουν καταβληθεί σε τρεις ισόποσες δόσεις τα 600.000 δολάρια, ενώ επίσης άλλα περίπου 800.000 δολάρια ήταν η δαπάνη για τη διεκδίκηση των Αγώνων.<br /> Καθόλου ευκαταφρόνητα είναι και τα κονδύλια που δαπάνησαν οι Δήμοι Βόλου και Λάρισας όλο αυτό το διάστημα για εκδηλώσεις που είχαν να κάνουν με την ανάδειξη της Διοργάνωσης, την υποδοχή της σημαίας των Μεσογειακών Αγώνων και φυσικά δαπάνες που έγιναν κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας των επιτροπών ελέγχου της ΔΕΜΑ. Ο ακριβής απολογισμός δαπανών συνολικά και των δύο Δήμων εκτιμάται -όπως τονίστηκε στον «Τ» από τους αρμοδίους που ρωτήθηκαν τι θα γίνει μέχρι τέλος του μήνα και αφού και τυπικά «κλείσει» το κεφάλαιο Μεσογειακοί του 2013 για τις δύο θεσσαλικές πόλεις.</p> <p><strong>Τα πάνω κάτω…από το 2007 στο 2010</strong><br /> Σημειώνεται ότι στο αρχικό σχέδιο της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για τη διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων το κόστος ανερχόταν στα 385.000.000 ευρώ. Η σημερινή Κυβέρνηση το περιόρισε στο ποσό των 126.000.000 €, συμπεριλαμβάνοντας και το κόστος της φιλοξενίας. Οι εγγυήσεις ωστόσο δεν ήταν επαρκείς και η ΔΕΜΑ με αποφασιστικό τρόπο έδειξε κόκκινη κάρτα. Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης του κόστους των Μεσογειακών προερχόταν από την ακύρωση κατασκευής των Χωριών για τη διαμονή των αθλητών. Το κόστος κατασκευής ανέρχονταν σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπονταν να δαπανηθούν ακόμη 40 εκατ. ευρώ για τη διαμόρφωσή τους και την παραχώρησή των κατοικιών σε δικαιούχους του ΟΕΚ. Στον νέο προϋπολογισμό προβλέπονταν δαπάνες ύψους 33 εκατ. ευρώ για τα έξοδα φιλοξενίας σε κρουαζιερόπλοια, ξενοδοχεία και εγκαταστάσεις των ΤΕΙ στη Λάρισα.<br /> Παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού τόνιζαν με νόημα ότι από τα έξοδα της διοργάνωσης είχε αφαιρεθεί μεταξύ άλλων και το «λίπος» που αφορούσε στις εξυπηρετήσεις προς τα στελέχη της ΔΕΜΑ, όπως τα αεροπορικά εισιτήρια Business Class για τις μετακινήσεις τους, τα διαμερίσματα για τη φιλοξενία τους και οι 240 λιμουζίνες για τις εσωτερικές μετακινήσεις τους.</p> <p><strong>Από τις λιμουζίνες στον… πάγκο</strong><br /> Από το αρχικό επιχειρησιακό σχέδιο που υπεγράφη… μέχρι τον αναθεωρημένο προϋπολογισμό του 2010 κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Τα προνόμια «ψαλιδίστηκαν» στο μηδέν τόσο για τους εκπροσώπους της ΔΕΜΑ, όσο και για αθλητές και συνοδούς.<br /> Αρχικά το επιχειρησιακό σχέδιο προέβλεπε κάλυψη των ταξιδιωτικών εξόδων του συνόλου των αθλητών, των συνοδών και επισήμων που απαρτίζουν τις αποστολές των χωρών, με στόχο να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή διακεκριμένων και υψηλού επιπέδου αθλητών.<br /> Επίσης είχε συμπεριληφθεί ως δέσμευση η δωρεάν παροχή οκτώ κατοικιών στη Διεθνή Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων (ΔΕΜΑ), με σκοπό να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση και αναβάθμιση των Αγώνων, καθώς και την ενθάρρυνση της ανάπτυξης και οργάνωσης αθλητικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή. Η αναθεωρημένη πρόταση της Οργανωτικής Επιτροπής (ΟΕΜΑ) ήταν να παρασχεθούν τρεις από τις προαναφερθείσες κατοικίες στους καλύτερους αθλητές της διοργάνωσης.<br /> Δέσμευση εξάλλου υπήρχε για την ανακήρυξη των κατόχων μεταλλίων σε επίτιμους δημότες του Βόλου και της Λάρισας, ενώ επίσης είχε αποφασιστεί η απόδοση των ονομάτων των κατόχων χρυσών μεταλλίων σε κεντρικές οδούς του Βόλου και της Λάρισας. Επίσης προγραμματιζόταν η διεξαγωγή του Youth Camp, στο οποίο θα καλούνταν νέοι από τις χώρες της Μεσογείου για να συζητήσουν συγκεκριμένα θέματα ενδιαφέροντος. Η Οργανωτική Επιτροπή είχε δεσμευτεί αρχικά ότι θα καλύψει τα ταξιδιωτικά έξοδα και τη φιλοξενία των συμμετεχόντων, ενώ παράλληλα θα φροντίσει να υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογική υποδομή και ειδικό Σχέδιο Ασφάλειας. Κατά τη διάρκεια εξάλλου της διαμονής κατά τη διάρκεια των Αγώνων από τη Σύμβαση που είχε υπογραφεί στην Πεσκάρα τον Οκτώβριο του 2007 όταν δόθηκαν οι Αγώνες, η ΟΕΜΑ είχε αναλάβει τη δέσμευση κατά τη διάρκεια των Αγώνων όλα τα έξοδα διαμονής των τιμώμενων μελών της ΔΕΜΑ με ένα προσκεκλημένο, και των μελών της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής των χωρών - μελών της Δ.Ε.Μ.Α. με ένα προσκεκλημένο, καθώς και τα έξοδα διαμονής ενός προσκεκλημένου για κάθε μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΔΕΜΑ και για κάθε πρόεδρο των επιτροπών της ΔΕΜΑ.<br /> Επίσης τα έξοδα διαμονής των Προέδρων των Μεσογειακών Ενώσεων / Συνομοσπονδιών προσκεκλημένων από τη ΔΕΜΑ αλλά και τα έξοδα διαμονής πενήντα δύο προσκεκλημένων (52) της ΔΕΜΑ. Κατά την προετοιμασία και κατά τη διάρκεια των Αγώνων επίσης όλα τα έξοδα μεταφοράς και διαμονής στους χώρους των Αγώνων κάθε τεχνικού εκπροσώπου των F.I. και κάθε προέδρου των Εξεταστικών Επιτροπών σύμφωνα με τις αθλητικές αρχές. Όσον αφορά στις μετακινήσεις ΔΕΜΑ κατά τη διάρκεια των Αγώνων από τη Σύμβαση της Πεσκάρα εξάλλου η Ο.Ε.Μ.Α ήταν υποχρεωμένη να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με οδηγό στη διάθεση κάθε μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΔΕΜΑ, κάθε τιμώμενου μέλους της ΔΕΜΑ, κάθε μέλους της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής των χωρών-μελών της ΔΕΜΑ. Επίσης αυτοκίνητο με οδηγό στη διάθεση του Προέδρου Αμάρ Αντάντι και κάθε μέλους των επιτροπών της ΔΕΜΑ καθώς και του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα κάθε Εθνικής Ολυμπιακής Επιτροπής-μέλους της ΔΕΜΑ και κάθε Προέδρου των F.I . των οποίων το άθλημα είναι εγγεγραμμένο στο πρόγραμμα των Μεσογειακών Αγώνων. Συνολικά, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που είχαν γίνει προβλεπόταν η ενοικίαση 250 αυτοκινήτων με τους οδηγούς τους, εκτός βέβαια από τα 250 λεωφορεία για τις μετακινήσεις αθλητών, προπονητών, κριτών/διαιτητών κ.λ.π.</p> <p>&#160;</p>
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
2
+
3
=