ΤΟΠΙΚΑ

Ξε – στοιχειώνει το πάρκινγκ της Φιλελλήνων

ξε-στοιχειώνει-το-πάρκινγκ-της-φιλελ-745782

Νερά που σχημάτιζαν… πισίνα και έφθαναν μέχρι το πρώτο επίπεδο, γλίτσα, μούχλα, μεγάλες οξειδώσεις στον οπλισμό και στα μπετά… Αυτή ήταν η εικόνα που αντίκρισε ο εργολάβος που αναδείχθηκε για την ολοκλήρωση του πάρκινγκ της Φιλελλήνων όταν εγκαταστάθηκε τον περασμένο Αύγουστο, κι έκτοτε με συνολικά τέσσερις αντλίες επιχειρεί συνεχώς απαντλήσεις υδάτων. Χθες εγκαινιάστηκε από τον δήμαρχο Βόλου, Αχιλλέα Μπέο, η έναρξη των εργασιών για την ολοκλήρωση ενός έργου που στοίχειωνε την πόλη επί σειρά ετών.

Η ιστορία του έργου ξεκινά από τον Αύγουστο του 2003 οπότε και προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και παραχώρηση της εκμετάλλευσης πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων στην οδό Φιλελλήνων. Το έργο ανατέθηκε στον ανάδοχο, το Φεβρουάριο του 2005. Η σύμβαση μεταξύ δήμου και αναδόχου υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2006 και προέβλεπε η εταιρεία να ολοκληρώσει το έργο και να εκμεταλλευτεί το πάρκινγκ για 25 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης. Στην εταιρεία δόθηκε παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης έως το 2011 και πάλι όμως το έργο δεν ολοκληρώθηκε. Η εταιρεία είχε κηρυχθεί έκπτωτη κι έκτοτε το έργο στοίχειωνε.

Χθες, η δημοτική αρχή εγκαινίασε την έναρξη των εργασιών με στόχο το πάρκινγκ της Φιλελλήνων να έχει ολοκληρωθεί έως τέλος του 2019.

«Εγκαινιάζουμε την έναρξη των εργασιών σε ένα έργο που βάλτωνε επί μία δεκαετία και ταλαιπωρούσε την πόλη. Η σημερινή δημοτική αρχή βρήκε από ίδιους πόρους τα χρήματα και προχωρά στην ολοκλήρωση του έργου. Πιστεύουμε ότι στο πλαίσιο της τυπικότητας της εταιρείας το έργο θα παραδοθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στα τέλη του 2019. Ηδη από τα τέλη του 2018 θα αρχίσουν να φαίνονται οι όροφοι. Πρόκειται για ένα έργο ανάσα για το κυκλοφοριακό της πόλης, αφού θα προσφέρει περί τις 250 θέσεις πάρκινγκ ενώ το ίδιο το κτίριο θα είναι κόσμημα για την πόλη. Η σημερινή δημοτική αρχή κάνει πράξη έργα που δεν είχε υποσχεθεί αλλά έργα που έχει απόλυτη ανάγκη η πόλη», τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Μπέος.

Την κατάσταση που αντιμετώπισε μπαίνοντας στο παρατημένο επί χρόνια εργοτάξιο, περιέγραψε ο εργολάβος, κ. Δημήτρης Αβραμίδης: «Τα νερά έφθαναν μέχρι το πρώτο επίπεδο. Επιχειρούμε απάντληση υδάτων με τέσσερις αντλίες. Βρήκαμε γλίτσα, μούχλα, μεγάλες οξειδώσεις στον οπλισμό και στα μπετά, όχι όμως μη αντιμετωπίσιμες ζημιές».

Τι περιλαμβάνει το έργο

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Βόλου είχε αναλάβει την ολοκλήρωση της κατασκευής και της λειτουργίας του πολυώροφου πάρκινγκ προϋπολογισμού 10,4 εκατ. ευρώ μετά από τρεις συνεχόμενους άγονους διαγωνισμούς.

Η εγκεκριμένη μελέτη προβλέπει την κατασκευή του πολυώροφου σταθμού αυτοκινήτων ο οποίος αποτελείται από ισόγειο, έξι ορόφους, δώμα και επτά υπόγεια. Η στάθμευση των αυτοκινήτων στο δώμα επιτρέπεται λόγω του ότι η στάθμη του βρίσκεται κάτω από 1,50 μ. σε σχέση με το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής.

Η συνολική δυναμικότητα του κτιρίου σε θέσεις στάθμευσης είναι 252 θέσεις (20 θέσεις στο πρώτο υπόγειο και από 22 θέσεις στα υπόλοιπα έξι υπόγεια, 4 στο ισόγειο, 3 στον πρώτο όροφο και από 19 στους υπόλοιπους πέντε ορόφους).

Ο πολυώροφος Σταθμός Αυτοκινήτων είναι στεγασμένος, δημοσίας χρήσεως και θα λειτουργεί με αυτοεξυπηρέτηση. Η είσοδος-έξοδος του σταθμού προβλέπεται στην οδό Φιλελλήνων, με τη διασφάλιση επαρκούς χώρου αναμονής των οχημάτων (3 θέσεις), όπως απαιτείται από τη νομοθεσία.

Στην είσοδο επί της οδού Φιλελλήνων θα υπάρχει και το γραφείο κινήσεως και το εκδοτήριο εμβαδού 13,00 μ2, απ’ όπου θα εποπτεύεται η ασφαλής είσοδος και έξοδος των οχημάτων.

Δημιουργούνται 3 καταστήματα στο ισόγειο, Α’ όροφο και τμήμα του Α’ υπογείου με πρόσβαση από τον ακάλυπτο χώρο επί της οδού Δημητριάδος, συνολικού εμβαδού 539.97 μ2 (κύριοι και βοηθητικοί χώροι).

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου