Πρωτιά φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε διεθνή διαγωνισμό

Τελευταία ενημέρωση: 2018-09-25, 10:34:01
Πρωτιά φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε διεθνή διαγωνισμό

Κατά 384 φορές πιο γρήγορο έκαναν τον αλγόριθμο εφαρμογής εύρεσης και παρακολούθησης πεζών, που χρησιμοποιείται σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού ή στα οχήματα χωρίς οδηγό, δύο φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που πήραν πρωτιά σε διεθνή διαγωνισμό. Η εφαρμογή εντοπίζει τους πεζούς ή τυχόν εμπόδια στο δρόμο και αναλαμβάνει είτε να υποβοηθήσει τον οδηγό να μειώσει ταχύτητα, να σταματήσει ή να κάνει ελιγμό είτε να δώσει αντίστοιχη εντολή στο όχημα που κινείται χωρίς οδηγό.

Οι φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νίκος Κατσαρός και Νίκος Πατσιατζής, πήραν τον αλγόριθμο «Histogram of Oriented Gradients (HOG)» που χρησιμοποιείται για την εύρεση και παρακολούθηση πεζών σε videostream χρησιμοποιώντας τεχνολογία αναδιατασσόμενης λογικής (FPGA) και κατάφεραν να τον εξελίξουν σε τέτοιο σημείο ώστε να επιτυγχάνεται απόδοση πραγματικού χρόνου.

«Ο αλγόριθμος υπήρχε, οι φοιτητές μας όμως κατάφεραν να τον εξελίξουν και να τον καταστήσουν 384 φορές πιο γρήγορο από τον αρχικό», τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Νίκος Μπέλλας. Η εργασία με τίτλο «Real time HOG implementation» και ήταν μέρος της διπλωματικής τους εργασίας την οποία επέβλεψε ο κ. Μπέλλας και με αυτή έλαβαν μέρος στον διεθνή διαγωνισμό Xilinx Open Hard ware Design Contest 2018 που διοργανώνεται από την Xilinx, την μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής συστημάτων FPGA στον κόσμο.

Απέσπασαν το πρώτο βραβείο ανάμεσα σε 100 περίπου ομάδες προπτυχιακών φοιτητών Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και βραβεύτηκαν σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι στα κεντρικά γραφεία της Xilinx στο Δουβλίνο. 

Σύμφωνα με τον κ. Μπέλλα, οι αλγόριθμοι τύπου HOG έχουν σημαντικές εφαρμογές τα τελευταία χρόνια σε συστήματα καμερών ασφαλείας, προχωρημένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS, Advanced driver-assistance systems), αλλά και στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. «Ο τομέας παρουσιάζει μεγάλη άνθιση», σχολίασε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εργασίας των δύο φοιτητών που επιτυγχάνει την απόδοση δέκα εικόνων ανά δευτερόλεπτο.  

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
2
=