ΤΟΠΙΚΑ

Το μαύρο σκόρδο από το Κατηχώρι κατακτά τις αγορές του εξωτερικού

το-μαύρο-σκόρδο-από-το-κατηχώρι-κατακτ-753920

Τομή στον χώρο της παραγωγής αποτελεί η εμπνευσμένη δράση του Βολιώτη Παναγιώτη Γανωτή, ο οποίος δημιούργησε πειραματική φάρμα στο Κατηχώρι και κατακτά τις αγορές του εξωτερικού με το μαύρο σκόρδο. Ο 33χρονος τεχνοκράτης, με σπουδές στους αυτοματισμούς και τους υπολογιστές, παράγει τα έξι τελευταία χρόνια το προϊόν που «ταξιδεύει» στις αγορές του εξωτερικού, ενώ εκδηλώνεται ενδιαφέρον από Αμερική και Ντουμπάι.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Παρά το γεγονός ότι το αντικείμενο των σπουδών του περιστράφηκε γύρω από τα επιτεύγματα της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας, εντούτοις, κυριάρχησαν τα οικογενειακά γονίδια, που τον έστρεψαν τελικά στις γεύσεις και τα παραδοσιακά προϊόντα, με μια άλλη οπτική.

Εχοντας στο dna του, την γευσιγνωσία και την γνώση των μυστικών της κουζίνας, σπούδασε στην σχολή «Le Gourmet», εξελίσσοντας το μαγειρικό του ταλέντο και εκεί γνωρίστηκε με τον σεφ Γρηγόρη Χέλμη, ο οποίος συνέβαλε αποφασιστικά στην μετέπειτα επαγγελματική του στροφή, με επίκεντρο το μαύρο σκόρδο. Πριν από έξι χρόνια αποφάσισε να ασχοληθεί με την φάρμα του παππού του, Βάγιου Καλαμογιώργου, στο Κατηχώρι, όταν η οικογένειά του μετοίκησε στην Ολλανδία κι έτσι προέκυψε το «Down Village», μια πειραματική φάρμα στο Κατηχώρι Πηλίου, 8 χιλιόμετρα από το κέντρο του Βόλου, ακριβώς κάτω από την Πορταριά.

Η πορεία που χάραξε ο παππούς, συνεχίστηκε με τολμηρά, καινοτόμα βήματα, χάρη στο ανήσυχο πνεύμα του τεχνοκράτη εγγονού, ο οποίος δημιούργησε μια startup εταιρία, που πλέον εισέρχεται σε διεθνείς διαδρομές. Το μέλλον ήταν προδιαγεγραμμένο καθώς «μεγάλωσα μέσα στις κουζίνες, μέσα από την επαγγελματική δράση των γονέων μου, ενώ ο παππούς μου, ασχολήθηκε όλη του την ζωή με την φάρμα» αναφέρει ο ίδιος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ανατρέχοντας στην επαγγελματική αφετηρία του.

Καινοτόμα προϊόντα

«Θεωρώ τον εαυτό μου ότι βρέθηκε στο σωστό μέρος την σωστή στιγμή» υπογραμμίζει, παράλληλα, ο Βολιώτης επιχειρηματίας, ο οποίος εργάστηκε σε δύο εταιρίες πληροφορικής στην Αθήνα, πριν πάρει την μεγάλη απόφαση, να ακολουθήσει εντελώς διαφορετική διαδρομή.

Προηγήθηκε μακρά έρευνα μέχρις ότου επιλέξει να ασχοληθεί με το μαύρο σκόρδο, κατασκευάζοντας, στην συνέχεια, μόνος του, «χωρίς κεφάλαιο ή επιδοτήσεις» όπως υπογραμμίζει, τον εξοπλισμό και τους αυτοματισμούς της φάρμας.

Η διαδικασία παραγωγής του μαύρου σκόρδου διαρκεί δύο μήνες και όπως εξηγεί ο ίδιος καραμελοποιούνται τα σάκχαρα του σκόρδου, προκειμένου να αποκτήσει το συγκεκριμένο μαύρο χρώμα. Πρόκειται για μια φυσική διαδικασία, που καταγράφηκε ιστορικά πριν από 2.000 χρόνια από τους Κορεάτες.

Τα καινοτόμα προϊόντα που παράγει η φάρμα, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μαύρο σκόρδο με μέλι της οικογένειας Σταματίου από την Σκόπελο, πάστα μαύρου σκόρδου, κέτσαπ μαύρου σκόρδου, αλλά και χαβιάρι μαύρου σκόρδου, που αποτελεί την vegetarian εκδοχή ενός γκουρμέ προϊόντος. Συγκεκριμένα, δημιουργούνται σφαιρίδια από μαύρο σκόρδο, καφέ εσπρέσο και μέλι, που συσκευάζονται σε γυάλινα βαζάκια και κάνουν θραύση.

Παράλληλα παράγονται δύο κωδικοί με κασέρι και μαύρο σκόρδο, σε συνεργασία με το τυροκομείο Καρακάνα που έλαβε δύο χρυσά αστέρια στις Βρυξέλλες το 2017 και το 2018 και με αντίστοιχο τυροκόμο στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, που έλαβε την πρώτη του διάκριση την προηγούμενη εβδομάδα.

Δυναμικοί στόχοι

«Κατά βάση δημιουργήθηκε κάτι επαναστατικό το οποίο ξεκίνησε το 2012 και σιγά – σιγά, άρχισα να βλέπω απολαβές στους κόπους μου» επισημαίνει ο Παναγιώτης Γανωτής, ο οποίος δεν παραλείπει να σημειώσει ότι το επιτυχημένο αποτέλεσμα είναι καρπός συλλογικής προσπάθειας.

Στο μεταξύ, η παραγωγή αυξάνεται και τα προϊόντα που διατίθενται στην Ολλανδία, την Γερμανία και την Αγγλία, αλλά και σε επαγγελματικές κουζίνες στην Ελλάδα, πλέον κατακτούν ολοένα και περισσότερο, με σταθερά βήματα, τόσο την Ελληνική, όσο και την διεθνή αγορά.

«Ηταν στοίχημα για μας, διότι δεν υπήρχαν κεφάλαια, ούτε επιδότηση. Μια ωραία ομάδα από ανθρώπους που έχουν τον ίδιο στόχο, είναι ο πυρήνας της προσπάθειας. Πλαισιώνομαι από εξαιρετικούς ανθρώπους και η τεράστια επένδυση υλοποιήθηκε με πολύ λίγα χρήματα και έξι χρόνια ασταμάτητης εργασίας», τονίζει ο δραστήριος νέος επιχειρηματίας, που έκανε τα δημιουργικά του όνειρα πραγματικότητα, κόντρα στην οικονομική κρίση.

*Φωτογραφίες Απόστολος Ζαχαράκης

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου