ΤΟΠΙΚΑ

Προχωρά εν κρυπτώ το εμπορευματικό κέντρο στη Λάρισα

προχωρά-εν-κρυπτώ-το-εμπορευματικό-κέ-763021

Νέα σύννεφα για το εμπορευματικό κέντρο του Βόλου που τυχόν απώλειά του θα αποτελέσει σημαντικό πλήγμα για την πόλη. Ο σχεδιασμός της ΓΑΙΟΣΕ για τη χωροθέτηση εμπορευματικού κέντρου στη Γυρτώνη της Λάρισας, φαίνεται να προχωρά… εν κρυπτώ, σε αντίθεση με το εμπορευματικό κέντρο στο Βελεστίνο η «τύχη» του οποίου αγνοείται, παρά τις δεσμεύσεις το 2017 του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη ότι θα δημιουργηθούν δύο εμπορευματικά κέντρα στη Θεσσαλία.

Ο Βόλος επί σειρά ετών περιμένει την επένδυση και διαθέτει τις υποδομές -λιμάνι, αεροδρόμιο, σιδηροδρομική σύνδεση- προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σύγχρονες παγκόσμιες ανάγκες διακίνησης αγαθών, μέσω των συνδυασμένων μεταφορών. Όμως όπως φαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», ο Βόλος μένει εκτός σχεδιασμού.

«Καμπανάκι» από Π. Σκοτινιώτη

«Καμπανάκι» για την τύχη του εμπορευματικού κέντρου χτυπά ο τέως δήμαρχος Βόλου, Πάνος Σκοτινιώτης, με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:

«Όπως επανειλημμένως έχουμε υπογραμμίσει, το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Θεσσαλίας είχε προτείνει, ήδη από το 2003, τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου Θεσσαλίας στον άξονα ανάπτυξης Βόλου–Λάρισας. Εξάλλου, επί σειρά ετών, όλες οι συζητήσεις συνέκλιναν πως καταλληλότερη θέση για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου είναι η περιοχή του Βελεστίνου, με το μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα ότι βρίσκεται στον άξονα του δυναμικού δίπολου Βόλου–Λάρισας, σε επαφή με το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και τη σιδηροδρομική γραμμή της οποίας ήδη προχωράει η ηλεκτροκίνηση, και σε εξαιρετικά μικρή απόσταση από το λιμάνι του Βόλου και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Ωστόσο, όπως έχουμε επισημάνει ήδη από το 2016, η ΓΑΙΟΣΕ, κόντρα στον σχεδιασμό αυτόν, προωθεί τη δημιουργία χερσαίου Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα (Γυρτώνη), του πρώτου που δεν θα έχει άμεση πρόσβαση σε λιμάνι. Τότε χαλάσαμε τη μακαριότητα που επικρατούσε στην πόλη μας.

Κάποια στιγμή, όμως, κάτι φάνηκε να κινείται. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2017 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ.Σπίρτζης ανακοίνωσε την ίδρυση δύο Εμπορευματικών Κέντρων, σε Λάρισα και Βόλο, ενώ τον Μάιο του 2018 η ΓΑΙΑΟΣΕ παρουσίασε μέχρι και μακέτα του Εμπορευματικού Κέντρου στον Βόλο, το οποίο θα έχει, όπως αναφέρθηκε, «υπερτοπικό χαρακτήρα, και θα δημιουργηθεί σε χώρο που θα βρίσκεται σε αντιστοίχιση με το λιμάνι».

Είχαμε εκφράσει επιφυλάξεις για το αν μπορούν να δημιουργηθούν δύο Εμπορευματικά Κέντρα σε απόσταση μόλις 50 χλμ το ένα από το άλλο. Οι διαβεβαιώσεις, ωστόσο, ήταν επίμονες, και η μακαριότητα απλώθηκε και πάλι πάνω από την πόλη.

Τώρα διαβάζουμε πως επενδυτικό ενδιαφέρον καταγράφεται σε σχέση με το εμπορικό τμήμα του λιμανιού του Βόλου, και αυτό λόγω του Εμπορευματικού Κέντρου Λάρισας και της αναμενόμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι. Με άλλα λόγια, «αφού δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στο Μωάμεθ»…

Ανεξάρτητα από το δημοσίευμα, αυτό που έχει σημασία είναι να ασχοληθούμε επιτέλους σοβαρά με το θέμα. Γιατί θα το ξαναπούμε: Αν ο Βόλος χάσει τελικά το Εμπορευματικό Κέντρο, θα πρόκειται για ήττα στρατηγικής σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία της ευρύτερης περιοχής μας».

Κινητικότητα στο λιμάνι του Βόλου

Την κινητικότητα του ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι του Βόλου επιβεβαιώνει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος.

«Οντως έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες της αποτύπωσης της πραγματικής κατάστασης και των δυνατοτήτων των δέκα λιμανιών της χώρας μέσω συμβούλων (ενός νομικού, ενός οικονομικού και ενός τεχνικού) που προσέλαβε κατόπιν διαγωνισμών το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου σε συνεργασία με τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων να καταγράψει με ακρίβεια τη σημερινή εικόνα κάθε λιμανιού και τις δυνατότητες κάθε τομέα λιμενικής δραστηριότητας. Ηδη σε εμάς έχει έρθει τεχνικός σύμβουλος και μάλιστα προσφάτως και αναμένουμε μέσα στο πρώτο πενθήμερο του Σεπτεμβρίου και τον νομικό σύμβουλο. Είχαμε πολύ καλή συνεργασία και το ενδιαφέρον είναι οι υποπαραχωρήσεις που θα γίνουν με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ και των υπουργείων Ναυτιλίας και Οικονομικών να αποτελέσουν την ορθότερη επιλογή», δήλωσε ο κ. Σταυριδόπουλος.

Ο τεχνικός σύμβουλος συνεργάστηκε με την τεχνική υπηρεσία του Ο.Λ.Β. κατέγραψε αναλυτικά το σύνολο των δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Βόλου και αναμένεται η έκθεσή του.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου