ΤΟΠΙΚΑ

Παρέμβαση εισαγγελέα για τη ΔΕΗ

παρέμβαση-εισαγγελέα-για-τη-δεη-763200

Κοινή παράσταση στην Εισαγγελία Βόλου για το «ηλεκτροσόκ» που έχει επιφυλάξει η ΔΕΗ σε εκατοντάδες νοικοκυριά της πόλης που αδυνατούν να πληρώσουν λογαριασμούς και ταυτόχρονα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε δόσεις λόγω των υπέρογκων προκαταβολών που τους ζητά η επιχείρηση, πρόκειται να κάνουν σήμερα, η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Βόλου και γνωστός δικηγόρος της πόλης. Θα ζητήσουν παρέμβαση εισαγγελέα για το θέμα, δεδομένου ότι δεκάδες νοικοκυριά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ρεύμα κι ενώ μέλη των οικογενειών αυτών αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Από την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας θα ζητηθεί εισαγγελική «ομπρέλα προστασίας» για τουλάχιστον 15 περιπτώσεις Βολιωτών, που έχουν επιδιώξει να κάνουν ρύθμιση αντικειμενικά όμως δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ρυθμίσεις που προσφέρει η ΔΕΗ.

Πρόκειται για περιπτώσεις ατόμων που το προηγούμενο διάστημα παρέλαβαν εξώδικα από τη ΔΕΗ για να προχωρήσουν σε εξόφληση ή ρύθμιση των οφειλών τους σε διάστημα 15 ημερών από την ημερομηνία που τα παρέλαβαν, σε διαφορετική περίπτωση η υπηρεσία απειλεί με διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.

Χθες στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Βόλου, κατέφυγαν αναζητώντας λύση ακόμη έξι δημότες που θέλουν να κάνουν ρύθμιση αλλά «σκοντάφτουν» πάνω στην ανάλγητη στάση της ΔΕΗ. Για να γίνει η ρύθμιση, η ΔΕΗ απαιτεί προκαταβολή 30% της οφειλής και το υπόλοιπο ποσό σε έως και 24 δόσεις.

Ωστόσο, άνεργοι, άτομα που ζουν με το πενιχρό Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, που εργάζονται part time και έχουν ασθενείς, δεν μπορούν να προκαταβάλλουν ποσά άνω των 1.000 ευρώ που τους ζητούνται.

Οικογενειάρχης και πατέρας δύο παιδιών το ένα εκ των οποίων αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και χρειάζεται αγωγή με φάρμακα αξίας 700 ευρώ κάθε δίμηνο που συντηρούνται στο ψυγείο, κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρεύμα. Με φορολογική δήλωση μόλις 1.500 ευρώ το χρόνο, τα χρέη προς τη ΔΕΗ έφθασαν στις 11.000 ευρώ και για να κάνει ρύθμιση θα πρέπει να καταβάλει ποσό 5.861 ευρώ! «Αν είχα αυτά τα χρήματα δεν θα χρωστούσα στη ΔΕΗ. Η μόνη εξυπηρέτηση που μπορούν να μου κάνουν είναι να δώσω την προκαταβολή σε δύο δόσεις. Θέλω να πληρώσω αλλά σύμφωνα με αυτά που μπορώ. Πήγα δανείστηκα, τους είπα ότι μπορώ να δώσω 1.500 ευρώ και δεν δέχονται», περιγράφει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο οικογενειάρχης. Η ΔΕΗ του είχε κόψει το ρεύμα, είχε κάνει επανασύνδεση, του το ξαναέκοψαν και τώρα έχει κάνει παράνομη σύνδεση κινδυνεύοντας να χάσει και το ρολόι.

Ανεργος έως και την περασμένη άνοιξη και πλέον εργαζόμενος part time με εισόδημα 410 ευρώ το μήνα, με άνεργη σύζυγο και με ένα παιδί καλείται να δώσει προκαταβολή στη ΔΕΗ για να μπορέσει να κάνει ρύθμιση 2.100 ευρώ. «Θα δώσω προτεραιότητα να ζήσει η οικογένειά μου. Για μένα αυτή προέχει και μετά το κράτος», λέει.

Τετραμελής οικογένεια που ζει με ΚΕΑ 236 ευρώ το μήνα, λόγω ότι ο πατέρας δεν μπορεί να βρει δουλειά από το 2014, η μητέρα πρώην έμπορος πτώχευσε και δύο μικρά παιδιά καλούνται να πληρώσουν προκαταβολή ρύθμισης στη ΔΕΗ 3.000 ευρώ. Και ένα χρόνο να μην ξοδεύουν ούτε ευρώ, δεν μπορούν να συγκεντρώσουν το ποσό της προκαταβολής.

Ανεργη μητέρα δύο παιδιών, ο ένας φαντάρος και ο άλλος φοιτητής, καλείται να πληρώσει 3.000 ευρώ προκαταβολή στη ΔΕΗ προκειμένου να κάνει ρύθμιση των οφειλών της. Κι όμως η ίδια εμφανίζει μηδενική φορολογική δήλωση.

Ζουν χωρίς ρεύμα

Χωρίς ρεύμα από αρχές Ιουλίου ζει μάνα με πέντε παιδιά στον Βόλο. Το ύψος των οφειλών στη ΔΕΗ έχει φθάσει στις 11.572 ευρώ και η γυναίκα αδυνατεί να κάνει ρύθμιση. Είναι άνεργη και ζει με επίδομα το οποίο δεν φθάνει ούτε για τα απολύτως απαραίτητα για να ταΐσει τα πέντε παιδιά της.

Ανεργος από το 2011 έφθασε να χρωστά στη ΔΕΗ ποσό 7.108 ευρώ και από το Μάιο ζει χωρίς ρεύμα στο σπίτι του. Μετά τον θάνατο του πατέρα του, γείτονες του δίνουν ένα πιάτο φαγητό.

«Τα περιστατικά είναι καθημερινά πολλά. Ανθρωποι που θέλουν να πληρώσουν πηγαίνουν στη ΔΕΗ για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με αυτά που μπορούν να δώσουν, αλλά η ΔΕΗ δεν προβαίνει σε ρυθμίσεις αν δεν προκαταβάλλουν το 30% της οφειλής τους. Πρέπει όμως να βρεθεί μία λύση για όσους αντικειμενικά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ρυθμίσεις», τόνισε η κ. Μορφογιάννη, που θα θέσει υπόψη του εισαγγελέα Βόλου τουλάχιστον 15 περιπτώσεις τέτοιων οικογενειών που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ρεύμα.

Στις «ουρές» από αξημέρωτα

Τα μπιλιετάκια της ΔΕΗ οδήγησαν μαζικά στα κεντρικά γραφεία της επιχείρησης εκατοντάδες καταναλωτές προκειμένου να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.

Και σε αυτό το κομμάτι φαίνεται το ανάλγητο πρόσωπο της υπηρεσίας. Αγωνιώντας για να κάνουν ρύθμιση και προκειμένου να πιάσουν σειρά, Βολιώτες καταφεύγουν στα γραφεία της ΔΕΗ από τις 4 τα χαράματα περιμένοντας πότε στις 7 το πρωί θα ανοίξουν τα γραφεία για να εκδώσουν χαρτάκι προτεραιότητας. Οσοι πάνε μετά τις 7:30 το πρωί κινδυνεύουν να μην μπορέσουν να πάρουν αριθμό προτεραιότητας ή ακόμη κι αν πάρουν να μην εξυπηρετηθούν καθώς το συγκεκριμένο τμήμα μένει ανοιχτό μέχρι τις δύο το μεσημέρι.

Χαρακτηριστικό είναι ότι χθες, όπως ανέφερε αναγνώστης του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, στις 7:30 το πρωί είχαν ήδη εκδοθεί 450 χαρτάκια προτεραιότητας! Επικράτησε μάλιστα ένταση όταν το ειδικό μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων προτεραιότητας άδειασε από χαρτάκια.

Ηλικιωμένη κινδυνεύει να μείνει χωρίς συσκευή οξυγόνου

Την αδυναμία της ΔΕΗ να εξυπηρετήσει τους εκατοντάδες που συνωστίζονται καθημερινά σε ουρές, επιβεβαιώνει και γνωστός δικηγόρος του Βόλου, που για λογαριασμό ηλικιωμένης πελάτισσάς του έχει αναλάβει τη ρύθμιση οφειλής 750 ευρώ.

Τρεις φορές έχει επιχειρήσει να εξυπηρετηθεί και τις τρεις περίμενε για περισσότερες από τρεις ώρες, χωρίς να καταφέρει να κάνει ρύθμιση για την πελάτισσά του.

«Κι όμως η πελάτισσά μου κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρεύμα με άμεσο κίνδυνο για την υγεία της καθώς υποστηρίζεται από συσκευή οξυγόνου», λέει ο δικηγόρος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Όπως αναφέρει η ΔΕΗ στέλνει τα εξώδικα και δίνει 15 ημέρες προθεσμία πριν προχωρήσει σε διακοπές ρεύματος, ωστόσο στο τμήμα που γίνονται οι ρυθμίσεις δεν υπάρχει ενίσχυση με προσωπικό για να εξυπηρετούνται οι καταναλωτές για τους οποίους ο χρόνος μετρά αντίστροφα. Αποτέλεσμα, καταναλωτές να πηγαίνουν ξανά και ξανά στη ΔΕΗ, όλο και πιο πρωί, μήπως και καταφέρουν να φθάσουν στο γκισέ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου