ΤΟΠΙΚΑ

Ενδιαφέρον από έξι εταιρίες για το τραμ

ενδιαφέρον-από-έξι-εταιρίες-για-το-τρα-851206

Συνάντηση με τους εκπροσώπους της εταιρίας BOMBARDIER που έχει καταθέσει φάκελο ενδιαφέροντος για τη διερεύνηση δημιουργίας συστήματος σταθερής τροχιάς στο Βόλο είχε ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης στο δημαρχείο του Βόλου, για την επιτόπου εξέταση των δεδομένων και της φυσιογνωμίας του Βόλου, ώστε να ετοιμαστεί πρόταση της εταιρίας στα πλαίσια της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της ΔΕΜΕΚΑΒ.
Η εταιρία BOMBARDIER αποτελεί μια από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων σιδηροδρόμου, μετρό και τραμ (αλλά και αεροσκαφών) παγκοσμίως, με κεντρικά γραφεία στον Καναδά και μονάδες παραγωγής σε όλο τον κόσμο.
Έχει κατασκευάσει συστήματα τραμ σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις, μεταξύ των οποίων του Στρασβούργου και πλέον πρόσφατα στις πόλεις Graz, Linz, Marseille, Geneva, Milan, Palermo, Valencia, Porto, Cologne, Leipzig και άλλες.
Τους εκπροσώπους της εταιρίας κ. Αντρέας Βιλντ, από το γραφείο του Βερολίνου και τους κ. Σπύρο Βουδούρη και Γιώργο Καρβούνη από το γραφείο της Αθήνας υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Βόλου κ. Αλέκος Βούλγαρης στο Δημαρχείο Βόλου ενώ στη συνάντηση παραβρέθηκαν από την ΔΕΜΕΚΑΒ ο Πρόεδρος κ. Γιώργος Δανηλόπουλος, ο Διευθυντής κ. Βασίλης Σγουρής και ο κ. Γιάννης Παπαθεοχάρης και από τον σύμβουλο του έργου Διευρωπαϊκή Συμβουλευτική ΕΠΕ ο κ. Μάνος Βουγιούκας και ο κ. Πολύκαρπος Καρκαβίτσας.
Μετά τις δύο πρώτες επισκέψεις, έχουν προγραμματιστεί σε συνεργασία με τη ΔΕΜΕΚΑΒ από εκπροσώπους συναντήσεις επίσης με εκπροσώπους της εταιρείας VEOLIA στις 25 Απριλίου και της εταιρείας TRANSDEV στις 3 Μαίου 2007.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι φάκελο ενδιαφέροντος έχουν υποβάλλει στη ΔΕΜΕΚΑΒ έξι εταιρείες ενώ η τελική ημερομηνία υποβολής λήγει στις 15 Μαίου, αν και εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση μέχρι τις 31 Μαίου.
Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες κλήθηκαν και κατέθεσαν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος που περιλαμβάνουν προφίλ των εταιρειών, προηγούμενη σχετική εμπειρία και λεπτομέρειες σχετικά με την εκπόνηση ήδη ολοκληρωμένων συστημάτων δημοσίων συγκοινωνιών, διαθέσιμη / εφαρμοζόμενη τεχνολογία Ελαφρών Μέσων Σταθερής Τροχιάς, ενδεικτικές προτάσεις για το Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου, ενδεικτικά κόστη και προτεινόμενες μέθοδοι χρηματοδότησης (ΣΔΙΤ, PFI, BOT, DBFO).
Η δημοτική αρχή έχει ήδη δηλώσει ότι θα επιδιώξει άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών κ. Λιάπη, προκειμένου να δρομολογηθεί η μελέτη σκοπιμότητας του έργου.
Το έργο TranSUrban (Transit Systems Development for Urban Regeneration – Ανάπτυξη Συστημάτων Δημοσίων Συγκοινωνιών για Αστική Αναζωογόνηση) συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος διαπεριφερειακής συνεργασίας INTERREG IIIC. Στόχος του έργου είναι η διερεύνηση δημιουργίας συστημάτων σταθερής τροχιάς (τραμ ή καθοδηγούμενων λεωφορειοδρόμων) σε πόλεις μικρού και μεσαίου μεγέθους (έως 250.000 κατοίκους). Εξετάζεται ιδιαίτερα η εκτίμηση των έμμεσων ωφελειών σε σχέση με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, την απασχόληση, τις πολεοδομικές αναπλάσεις και την αισθητική της πόλης, η περιβαλλοντική και ενεργειακή αξιολόγηση των συστημάτων τραμ και η εξέταση χρηματοδοτικών σχημάτων μέσω υπεραξίας γης και συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.
Επικεφαλής του εταιρικού σχήματος είναι η ΔΕΜΕΚΑΒ και συμμετέχουν ως εταίροι: η ΔΕΜΚΑ (Δημοτική Επιχείρηση Μελετών, Κατασκευών και Ανάπτυξης) του Δήμου Νέας Ιωνίας, η Νομαρχία του Κέιμπριτζ (Αγγλία), ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ATL) του Λιβόρνο (Ιταλία), η Κοινοπραξία Αστικών Συγκοινωνιών της Μαδρίτης (CRTM), με περιοχή δράσης την πόλη του Βαλντεμόρο (Ισπανία), το Ινστιτούτο Συγκοινωνιακών Μελετών του Πανεπιστημίου Bodenkultur της Βιέννης (ITS-BOKU), με περιοχή δράσης την πόλη του Λιντζ (Αυστρία).
Τεχνικός σύμβουλος του έργου είναι η Διευρωπαϊκή Συμβουλευτική ΕΠΕ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η ΔΕΜΕΚΑΒ στα πλαίσια του έργου έχει αναλάβει την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης ενός νέου συστήματος σταθερής τροχιάς στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου – Νέας Ιωνίας. Η διερεύνηση περιλαμβάνει την εξέταση εναλλακτικών τεχνολογιών μέσων σταθερής τροχιάς, εναλλακτικών διαδρομών τραμ και αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών, πολεοδομικών αναπλάσεων και παρεμβάσεων που απαιτούνται για την ένταξη του τραμ στον αστικό ιστό. Μέσα από εκτεταμένη έρευνα ερωτηματολογίων εξετάζονται και αναλύονται οι δηλωμένες προτιμήσεις των τελικών χρηστών για τον προσδιορισμό της ανταπόκρισης στη χρήση του νέου μέσου και μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς γίνεται ενημέρωση για την πρόοδο του έργου και λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις των φορέων. Επίσης διερευνώνται οι προτάσεις κατασκευαστών συστημάτων σταθερής τροχιάς και προμηθευτών τροχαίου υλικού από τον Ευρωπαϊκό χώρο για τον τρόπο υλοποίησης και λειτουργίας του έργου, καθώς και νέοι τρόποι χρηματοδότησης με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Στην πρόσκληση της ΔΕΜΕΚΑΒ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μέχρι σήμερα οι παρακάτω εταιρείες, με εμπειρία στην κατασκευή και λειτουργία συστημάτων σταθερής τροχιάς: ALSTOM, BOMBARDIER, TRANSLOHR, ANSALDOBREDA, TRANSDEV, INEKON

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου