ΤΟΠΙΚΑ

Δεν είναι ασφαλείς οι ποδηλατόδρομοι

δεν-είναι-ασφαλείς-οι-ποδηλατόδρομοι-851206

Ανω – κάτω έγινε στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο η Ομάδα Πλειοψηφίας, καθώς δημοτικοί σύμβουλοι της Ομάδας του Αλ. Βούλγαρη αρνήθηκαν να εγκρίνουν το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής του έργου «Δίκτυο ποδηλατόδρομων στο Δήμο Βόλου».

Εντεκα όχι, εννέα ναι και δύο λευκά ήταν τελικά το αποτέλεσμα της ονομαστικής ψηφοφορίας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να καταψηφιστεί η έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου, που τόσες συζητήσεις έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια στην τοπική κοινωνία. Ένα πόρισμα -συντάκτες του οποίου ήταν ο δημοτικός σύμβουλος και αρχιτέκτων μηχανικός Παναγ. Ρούμπος, η Ελένη Προβιά, πολιτικός μηχανικός Π.Ε υπάλληλος του Δήμου Βόλου, ο Αλ. Λουκιπούδης, Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ υπάλληλος του Δήμου Βόλου και Στυλιανή Μήτσιου, Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ υπάλληλος του Δήμου Βόλου, και οι οποίοι εκτός των άλλων σημειώνουν: «Η επιτροπή κρίνει ότι το έργο δεν είναι ολοκληρωμένο και ασφαλές και προσθέτει ότι πρέπει να μελετηθεί εκ νέου από τις αρμόδιες Υπηρεσίες τόσο ως προς την λειτουργικότητα, όσο και ως προς την ασφάλεια και τις προδιαγραφές του προκειμένου να προταθούν και να γίνουν οι απαραίτητες συμπληρωματικές εργασίες και βελτιώσεις πριν το δίκτυο ποδηλατοδρόμων δοθεί στην κυκλοφορία».

Να σημειωθεί ότι η μελέτη του έργου προϋπολογισμού 1.200.000,00 € συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ εγκρίθηκε με την υπ αριθ. 85/2009 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου και το έργο ανατέθηκε κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού στην εταιρία ΔΟ.ΜΗ.ΚΑ ΑΕ. με μέση έκπτωση 56,55% και συνολική δαπάνη 521.439,33 € με ΦΠΑ.

Συντάχθηκε ο 1ος A.Π.E. με μείωση φυσικού αντικειμένου, ο οποίος εγκρίθηκε με την υπ’ αριθ’ 539/20θ9 A.Δ.Σ. με τον οποίο μειώθηκε το φυσικό αντικείμενο κατά 47,86%, ήτοι τελική δαπάνη διαμορφώθηκε στο ποσό των 271.775,37 € με ΦΠΑ.

Με τον παραπάνω A.Π.E. αφαιρέθηκαν οι παρακάτω δρόμοι του δικτύου ποδηλατοδρόμων που προβλέπονταν με την αρχική μελέτη, όπως: Αντωνοπούλου από Γαζή έως Ρ. Φεραίου, Αντωνοπούλου από Δημάρχου Γεωργιάδου έως Αναλήψεως, Γκλαβάνη και Κασσαβέτη σε όλο το μήκος τους και Μεταμορφώσεως από 28ης Οκτωβρίου μέχρι Αναλήψεως. Με τον ίδιο Α.Π.Ε. και προκειμένου να είναι ασφαλείς οι ποδηλατόδρομοι προτάθηκαν και εγκρίθηκαν τρεις νέες εργασίες (έγχρωμος αντιολισθητικός τάπητας, βαφή εκ σκυροδέματος στηθαίων και πλαστικοί ανακλαστήρες) για τρεις μόνο δρόμους του δικτύου ποδηλατοδρόμου (Ύδρας, Νεαπόλεως και Φιλικής Εταιρείας).

Στις παρατηρήσεις επί του έργου η Επιτροπή σημειώνει ότι δεν έχουν γίνει διαγραμμίσεις στις διασταυρώσεις τον δικτύου ποδηλατοδρόμων με τις καθέτους οδούς, όπως προβλέπει η μελέτη και ο Aνακεφαλαιωτικός Πίνακας Εργασιών, δεν έχουν ολοκληρωθεί σύμφωνα με την μελέτη τα στηθαία σε πολλούς δρόμους με αποτέλεσμα ο ποδηλατόδρομος να μην αποτελεί ενιαίο σύνολο και να μη γίνεται αντιληπτός τόσο από τον ποδηλάτες όσο και από τους οδηγούς οχημάτων. Ενδεικτικά η Επιτροπή αναφέρει τις οδούς: Φ. Εταιρείας (Ξάνθου -Νεαπόλεως), Νικηταρά ( Κολοκοτρώνη-Αλαμάνας), Μελούνας (Λαμπράκη – Φερών), P. Φεραίου (Αντωνοπούλου- Ιωλκού), Μεταμορφώσεως από Σολωμού μέχρι Αγ. Βασιλείου και Ξάνθου (Παπανικολή – Φ. Εταιρείας).

Επίσης, τοποθετήθηκαν αντιολισθητικός τάπητας, ειδική ανακλαστική βαφή και πλαστικοί ανακλαστήρες οδοστρώματος για λόγους ασφαλείας μόνο στους δρόμους Ύδρας, Νεαπόλεως και Φ. Εταιρίας χωρίς να ληφθεί πρόνοια για το υπόλοιπο δίκτυο, ενώ εντός του οδοστρώματος του ποδηλατοδρόμου υπάρχουν πολλά εμπόδια, όπως ράμπες, κάδοι απορριμμάτων, ανώμαλη επιφάνεια οδοστρώματος κ.τ.λ.

Επιπλέον τονίζεται ότι το ύψος από τα χυτοσιδηρά κολωνάκια είναι αρκετά μεγάλο, ότι στην οδό Γιαννιτσών ο ποδηλατόδρομος έγινε στην ανατολική πλευρά αντί της δυτικής που προέβλεπε η μελέτη και ότι το πλάτος της λωρίδας κυκλοφορίας του ποδηλατοδρόμου δεν είναι σταθερό, όπως προέβλεπε η μελέτη.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι δρόμοι: Ύδρας πλάτος 1,90 μ., Νεαπόλεως 1,60 μ., Παπανικολή 1,80 μ., Εθνικής Αντιστάσεως 1,70 μ. και Μεταμορφώσεως με Γιάννη Δήμου 1,60 μ.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου