ΤΟΠΙΚΑ

Σπεύδουν να πάρουν δίπλωμα Βολιώτες

σπεύδουν-να-πάρουν-δίπλωμα-βολιώτες-8113

Μαθήματα οδήγησης σε σχολές εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών υπό τον φόβο του… δικαστηρίου. Εκατοντάδες ήταν το πρώτο τετράμηνο του 2018 οι παραβάσεις κυρίως για οδήγηση δικύκλου χωρίς άδεια. Νέοι, μεσήλικες αλλά και πολλοί ηλικιωμένοι συλλαμβάνονται με τη διαδικασία του αυτοφώρου. Η οδήγηση χωρίς δίπλωμα τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως ενός έτους. Οι παραβάτες σπεύδουν σε σχολές οδήγησης και αρχίζουν μαθήματα. Ακόμη και ηλικιωμένοι ζητούν να πάρουν δίπλωμα.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο φόβος φυλάει τα έρμα, λέει ο λαός και κάτι τέτοιο φαίνεται να συμβαίνει με τις παραβάσεις που βεβαιώνονται για οδήγηση χωρίς δίπλωμα. Πρόστιμα κόστους 100 ευρώ πέφτουν «βροχή» σε στοχευμένους ελέγχους της Τροχαίας Βόλου, αλλά και των κατά τόπους αστυνομικών τμημάτων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι οι παραβάτες οδηγούνται και στο Αυτόφωρο μετά την αυστηροποίηση του ΚΟΚ που έγινε πριν από δύο χρόνια. Τα πινάκια του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Βόλου γεμίζουν με υποθέσεις ΚΟΚ και πολλές από αυτές αφορούν σε οδήγηση χωρίς δίπλωμα.

Προθεσμία για να ολοκληρώσουν τα μαθήματα οδήγησης ζητούν πολλοί κατηγορούμενοι και προσκομίζουν δικαιολογητικά που αποδεικνύουν ότι εγγράφηκαν σε σχολές οδήγησης και ότι πρόκειται να λάβουν μέρος σε εξετάσεις. Όσοι έχουν ανά χείρας την άδεια, αφήνονται ελεύθεροι και παύει η εναντίον τους ποινική δίωξη. Όσοι δεν έχουν δίπλωμα και δεν έχουν ξεκινήσει μαθήματα αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον Νόμο, ιδιαίτερα δε μεγάλο, αν έχουν υποπέσει και σε άλλη παράβαση.

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου οδηγούνται και γονείς παραβατών όταν παραχωρούν στα παιδιά τα οχήματα χωρίς να διαθέτουν δίπλωμα, ενώ αντιμέτωποι με τον Νόμο είναι όλοι γενικά οι κάτοχοι οχημάτων που επιτρέπουν την οδήγηση χωρίς άδεια.

Οι παραβάσεις για οδήγηση χωρίς δίπλωμα που βεβαιώθηκαν στο α’ τετράμηνο του 2018, μαζί με τις παραχωρήσεις οχημάτων για οδήγηση σε άτομα που δεν διαθέτουν δίπλωμα, ήταν 566, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017 ήταν 740 και το αντίστοιχο συγκρινόμενο διάστημα του 2016 ήταν 583.

Ελεύθεροι αφήνονται με εντολή από την Εισαγγελία Βόλου οι περισσότεροι συλληφθέντες για οδήγηση χωρίς άδεια οδήγησης. Με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία, οι παραβάτες παραπέμπονται τελικά για να δικαστούν σε ρητή δικάσιμο. Στόχος εξάλλου του εκάστοτε δικαστηρίου είναι η συμμόρφωση. Ζητούμενο, η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ηλικιωμένοι προσπαθούν να μάθουν οδήγηση

Ανάμεσα στους παραβάτες υπάρχουν άτομα που οδηγούσαν παράνομα για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε ορισμένες περιπτώσεις σχεδόν… για μία ολόκληρη ζωή. Παράνομοι οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών και αρκετοί ηλικιωμένοι συλλαμβάνονται συχνά στις εξορμήσεις της Τροχαίας, και το πρόβλημα με αυτήν την κατηγορία των παραβατών του ΚΟΚ είναι ότι πρόκειται για ανθρώπους με άλλη νοοτροπία και κυρίως με ιδιαίτερη δυσκολία στην οδήγηση.

Οδηγώντας παράνομα δίκυκλα ή αυτοκίνητα, οι ηλικιωμένοι -όπως σχολιάζουν αστυνομικοί- δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα στην κυκλοφορία και εκτιμάται ότι είναι πολύ επικίνδυνοι, αφού δεν έχουν τα αντανακλαστικά των νέων.

Όλοι πάντως οι παραβάτες, νέοι και ηλικιωμένοι, λένε στους αστυνομικούς της Τροχαίας ότι θα βγάλουν δίπλωμα, όταν έρχεται η ώρα του προστίμου. Όταν δε αφεθούν ελεύθεροι από το Αυτόφωρο, αρχίζουν και τα μαθήματα.

Στις σχολές οδηγών οι περισσότεροι υποψήφιοι οδηγοί παρακολουθούν μαθήματα μετά από σύλληψή τους. «Έρχονται φοβισμένοι και ζητούν να κάνουν μαθήματα», λέει ο εκπαιδευτής κυκλοφοριακής αγωγής υποψηφίων οδηγών Θανάσης Μόρας.

Στα χρόνια της κρίσης οι υποψήφιοι οδηγοί οδήγησης έχουν μειωθεί πολύ και οι σχολές οδήγησης έχουν αναγκαστεί να ρίξουν το κόστος για τα μαθήματα. Πλέον, κανείς μπορεί να βγάλει δίπλωμα οδήγησης δικύκλου με κόστος κατά μέσο όρο (καθώς οι τιμές είναι ελεύθερες σε κάθε σχολή) 450-550 ευρώ, όπως ήταν προ κρίσης, ενώ για το δίπλωμα αυτοκινήτου τα μαθήματα κοστίζουν 600 έως 750 ευρώ.

Οι σχολές οδήγησης προσπαθούν να διαμορφώσουν όσο γίνεται περισσότερο ελκυστικές τιμές και να διευκολύνουν τους ενδιαφερόμενους να μπουν στη διαδικασία και να ξεκινήσουν μαθήματα. Όλοι αντιλαμβάνονται τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης βιώνοντας στο πετσί τους τα αποτελέσματα.

Ο κ. Μόρας επισημαίνει ότι το σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται το Υπουργείο Μεταφορών θα προβλέπει τη δυνατότητα οδήγησης σε άτομα ηλικίας 17 ετών, από 18 ετών που είναι σήμερα.

Το σχέδιο νόμου που έχει δοθεί σε διαβούλευση, όπως τονίζει ο εκπαιδευτής, προβλέπει διαχωρισμό των πρακτικών εξετάσεων σε δύο σκέλη, ένα για πορεία και ένα για ειδικές δοκιμασίες, παρακολούθηση την ώρα της εξέτασης με κάμερες και χορήγηση βεβαίωσης για οδήγηση με τη συμπλήρωση 100 ωρών οδήγησης υπό επιτήρηση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου