ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Ειδικές προκηρύξεις θέσεων εκπαιδευτικών στις Σποράδες

ειδικές-προκηρύξεις-θέσεων-εκπαιδευ-18070

Σχέδιο για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων στα νησιά των Βορείων Σποράδων, όπου κάθε χρόνο τα μαθήματα ξεκινούν με δραματική καθυστέρηση εξαιτίας εκπαιδευτικών που δεν αποδέχονται τις αποσπάσεις τους στη νησιωτική Μαγνησία, ανακοίνωσε χθες από τον Βόλο ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης. Εν αναμονή πολιτικής απόφασης για τον διαχωρισμό της Μαγνησίας σε α’ και β’ περιοχή απόσπασης, το υπουργείο θα εφαρμόσει από το νέο σχολικό έτος νέο σύστημα για την κάλυψη των κενών θέσεων. «Εάν έως τον Οκτώβριο παραμένουν θέσεις εκπαιδευτικών κενές, θα προκηρύσσονται συγκεκριμένες θέσεις για την κάλυψή τους απ’ όσους δηλώνουν ενδιαφέρον, ακόμη κι αν πρόκειται για εκπαιδευτικούς που βρίσκονται χαμηλά στους πίνακες», είπε ο υφυπουργός από το βήμα συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες το πρωί στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στον νομό.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το θέμα των αποσπάσεων τέθηκε υπόψη του υφυπουργού και από αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, που επί σειρά ετών ζητά τη θεσμοθέτηση δύο περιοχών απόσπασης στη Μαγνησία. «Ενας εκπαιδευτικός αποσπάται για να πάρει καλύτερη θέση», σχολίασε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Μαρία Γιαννουλή. «Το αίτημα είναι γνωστό. Μένει να ληφθεί πολιτική απόφαση», είπε ο υφυπουργός.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο ζήτημα των προσλήψεων εκπαιδευτικών από το νέο σχολικό έτος. Φέτος έγιναν περί τις 20.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. «Το νέο σχολικό έτος εκτιμούμε ότι θα προχωρήσουμε σε περισσότερες από 24.000 προσλήψεις αναπληρωτών», ανακοίνωσε ο κ. Μπαξεβανάκης, ενώ μετέθεσε για τον Σεπτέμβριο τις ανακοινώσεις δια στόματος υπουργού για τους μόνιμους διορισμούς στα σχολεία. Όπως είπε, θα ανακοινωθεί το χρονοδιάγραμμα, ο αριθμός και το σύστημα προσλήψεων, που όπως αποκάλυψε δεν θα είναι με γραπτό διαγωνισμό αλλά με βάση την προϋπηρεσία.

Ο κ. Μπαξεβανάκης διαβεβαίωσε τον εκπαιδευτικό κόσμο ότι καμία θέση δεν κινδυνεύει, όταν ερωτήθηκε για το ζήτημα της υπογεννητικότητας και της ενδεχόμενης «απειλής» για θέσεις εκπαιδευτικών. «Επαναφέραμε 2.500 εκπαιδευτικούς που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Καμία θέση εργασίας δεν κινδυνεύει. Αλλωστε ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών δείχνει ότι υπάρχουν ανάγκες για πρόσληψη εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά.

Για μετά τη λήξη των πανελλαδικών εξετάσεων μετέθεσε και τις όποιες ανακοινώσεις σχετικά με την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Και το 2019 θα ισχύσει το υπάρχον σύστημα. Οι μαθητές που σήμερα βρίσκονται στην Α’ τάξη του λυκείου, θα είναι εκείνοι που ίσως επηρεαστούν από την αλλαγή».

Θετικός για ΕΠΑΛ στη Σκιάθο

Αναφερόμενος στα τοπικά ζητήματα, δήλωσε θετικός στην ίδρυση ΕΠΑΛ Σκιάθου από το επόμενο κι όχι από το ερχόμενο σχολικό έτος, υπό τον όρο της διασφάλισης χώρου για τη λειτουργία εργαστηρίων στις ειδικότητες που πρόκειται να λειτουργήσουν. Για το θέμα είχε άλλωστε συνάντηση με τον δημοτικό σύμβουλο και πρόεδρο της επιτροπής παιδείας Σκιάθου Απόστολο Πασχάλη.

Δεσμεύτηκε επίσης ότι θα μεταφέρει στο υπουργείο το ζήτημα της επανίδρυσης του Γενικού Λυκείου Καναλίων, που συνεχίζει να λειτουργεί με παρατάσεις.

Υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

Σχετικά με το θέμα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης που από φέτος θα ισχύσει σε 184 δήμους της χώρας, μεταξύ των οποίων και τέσσερις της Μαγνησίας (Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Σκοπέλου και Αλοννήσου), έκανε λόγο για την ικανοποίηση ενός αιτήματος δεκαετιών και ξεκαθάρισε ότι στους συγκεκριμένους δήμους η φοίτηση των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία θα είναι υποχρεωτική χωρίς οι γονείς να μπορούν να διεκδικήσουν voucher για την επιδότησή τους, προκειμένου το παιδί τους να φοιτήσει σε ιδιωτικό ή δημοτικό παιδικό σταθμό.

Τα ΕΠΑΛ ισότιμη επιλογή

Στην τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Παιδείας Δημ. Μπαξεβανάκης εστίασε στην επαγγελματική εκπαίδευση, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος του υπουργείου είναι να αποτελέσει ισότιμη επιλογή για τους μαθητές. Αναφέρθηκε στο νέο πρόγραμμα σπουδών που ετοιμάζεται και στα νέα βιβλία, στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εργαστηρίων μέσα από πρόγραμμα, στον θεσμό της μαθητείας και στη δυνατότητα εισαγωγής των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ με ποσοστό 5%, και τέλος στο πρόγραμμα «Νέα Αρχή» που περιλαμβάνει ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές της Α’ τάξης των ΕΠΑΛ και ψυχολόγους.

Συναντήσεις

Πριν τη συνέντευξη Τύπου, ο υφυπουργός είχε συναντήσεις με τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Γ. Πολύζο, αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, σχολικούς συμβούλους, ενώ το μεσημέρι αναχώρησε για τον Αλμυρό, όπου επισκέφθηκε το 1ο ΕΠΑΛ της περιοχής και αναφέρθηκε σε ομιλία του στην εκπαιδευτική πολιτική.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου