ΤΟΠΙΚΑ

Πώς θα «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια

πώς-θα-δένουν-τα-κρουαζιερόπλοια-473545

Με επείγουσα επιστολή του προς τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Γερουλάνο, τον Υφυπουργό Τουρισμού κ. Νικητιάδη και το γ. γ του Υπουργείου Θαλάσσιων Μεταφορών κ. Βλάχο ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Γ. Πρίγκος αναφέρεται στη δημιουργία υποδομών στον Κεντρικό Προβλήτα για την εξυπηρέτηση κρουαζιεροπλοίων, ώστε αφενός να αξιοποιηθεί πλήρως ο νεότευκτος Επιβατικός Σταθμός και αφετέρου οι επιβάτες της κρουαζιέρας να αποβιβάζονται στο σημείο που αποτελεί “βιτρίνα” της πόλης. Το θέμα επανέρχεται στην επικαιρότητα καθώς ο ελλιμενισμός κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι του Βόλου προτείνεται το τελευταίο χρονικό διάστημα ως μία πιθανή λύση για τις ανάγκες φιλοξενίας των αθλητών και των συνοδών της μεσογειακής οικογένειας που θα έλθει στο Βόλο για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013.

Ειδικότερα η επιστολή του Προέδρου του ΟΛΒ έχει ως εξής:

«Με την παρούσα επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε προβλήματα του Λιμένα Βόλου, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των Υπηρεσιών σας.

Ο Λιμένας Βόλου επί σειρά ετών εξυπηρετεί μόνιμες γραμμές κρουαζιερόπλοιων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Α. Μεσογείου, σημειώνοντας κάθε χρόνο αύξηση της σχετικής κίνησης.

Η ΟΛΒ ΑΕ πιστεύοντας στα οφέλη που προκύπτουν για την πόλη του Βόλου αλλά και τη Θεσσαλία γενικότερα από την τόνωση της τουριστικής κίνησης μέσω της κρουαζιέρας, έχει πραγματοποιήσει στο Λιμένα Βόλου σημαντικές επενδύσεις στο τομέα αυτό.

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση του Γ’ ΚΠΣ Επιβατικός Σταθμός Κρουαζιεροπλοίων & Ακτοπλοΐας στον Κεντρικό Προβλήτα, προϋπολογισμού € 5.946.000,00. Ο υπόψη Σταθμός που διαθέτει σύγχρονες υποδομές για την εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιέρας (γραφεία υπηρεσιών-κρατικών αρχών, αίθουσα VIP, καταστήματα, ιατρείο κλπ), δυστυχώς δεν είναι δυνατό να λειτουργήσει άμεσα. Ο Κεντρικός Προβλήτας δεν έχει τα απαιτούμενα βάθη για προσέγγιση μεγάλων κρουαζιεροπλοίων, ενώ λόγοι ασφάλειας – τήρηση του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων & Λιμενικών Εγκαταστάσεων, περιορίζουν δραστικά το διατιθέμενο μήκος κρηπιδωμάτων για παραβολή.

Έτσι τα καταπλέοντα κρουαζιερόπλοια παραβάλουν στον Προβλήτα Νο 2 του Εμπορικού Λιμένα, που διαθέτει υποτυπώδεις υποδομές εξυπηρέτησης επιβατών. Η πρακτική αυτή όμως, δηλαδή η πρόσδεση τουριστικού πλοίου σε προβλήτες που γίνονται φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων, χύδην φορτίων, παλαιοσιδήρου (scrap) κ.λ.π., πέραν των κινδύνων πρόκλησης ατυχήματος που εγκυμονεί, αμαυρώνει την τουριστική εικόνα του Βόλου.

Η ΟΛΒ ΑΕ θέλοντας να αντιμετωπίσει ριζικά το πρόβλημα, προέβλεψε στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του Λιμένα Βόλου, που είναι υπό σύνταξη και ολοκληρώνεται τέλη του 2010, τη δημιουργία υποδομών στον Κεντρικό Προβλήτα για εξυπηρέτηση κρουαζιεροπλοίων, ώστε αφενός να αξιοποιηθεί πλήρως ο νεότευκτος Επιβατικός Σταθμός και αφετέρου οι επιβάτες της κρουαζιέρας να αποβιβάζονται στο σημείο, που αποτελεί “βιτρίνα” της πόλης.

Το έργο που προτείνει το Master Plan προβλέπει τη κατασκευή τεσσάρων ναύδετων επί πασσάλων, ανάρτηση σε αυτούς εξέδρας αποβίβασης και κατασκευή πεζογέφυρας για επικοινωνία με την ξηρά. Έτσι το πλοίο προσδένει στα ναύδετα σε σημείο που υπάρχουν τα απαιτούμενα βάθη και δεν επηρεάζεται η λειτουργία του προβλήτα, που σε περίπτωση απευθείας πρόσδεσης, η κυκλοφορία στο κρηπίδωμα παραβολής έπρεπε να διακοπεί για λόγους ασφαλείας.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου