ΤΟΠΙΚΑ

«Τα όποια χρήματα να μείνουν στον τόπο μας»

τα-όποια-χρήματα-να-μείνουν-στον-τόπο-473613

Μία σειρά από εποικοδομητικές προτάσεις που συμβάλλουν στον εμπλουτισμό του προβληματισμού των Θεσσαλών για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013 κάνει ο πρώτος αιρετός Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός, λίγα μόλις 24ωρα πριν την έλευση της Επιτροπής Παρακολούθησης της ΔΕΜΑ στην Αθήνα, προκειμένου η τελευταία να έχει κρίσιμες επαφές τόσο με τον Πρόεδρο και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Οργανωτικής Επιτροπής Μεσογειακών Αγώνων κ.κ. Κολέτσο και Κουτρουμπά αντίστοιχα, όσο και με κυβερνητικούς αξιωματούχους, ώστε να καταλήξουν στα εναλλακτικά σενάρια για τους χώρους όπου θα διαμείνει η αθλητική οικογένεια της Μεσογείου, μετά την αδυναμία της Πολιτείας να χρηματοδοτήσει με 150 εκατ. ευρώ τα δύο Μεσογειακά Χωριά στο Βόλο και στη Λάρισα.

Ένα μόλις 24ωρο μετά την πρόθεση της Νομαρχίας Μαγνησίας να προτείνει ως εναλλακτική λύση για το Μεσογειακό Χωριό τα κρουαζιερόπλοια ο Κ. Αγοραστός παρενέβη με μία σειρά από προτάσεις που στην πυρήνα τους συμπυκνώνονται στην ανάγκη οι Αγώνες του 2013 να αυξήσουν, έστω και υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες, το Τοπικό -όπως τονίζει- Ακαθάριστο Προϊόν τόσο στο Βόλο, όσο και στη Λάρισα. Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με τον κ. Αγοραστό, η βέλτιστη δυνατή λύση για τις δύο θεσσαλικές πόλεις δεν μπορεί να είναι ο ελλιμενισμός των κρουαζιερόπλοιων την περίοδο των Αγώνων στο λιμάνι του Βόλου. Σε μία τέτοια περίπτωση το κόστος διαμονής, που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο (σ.σ. εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως των 18 εκατ. ευρώ), θα πάει εξ ολοκλήρου στα ταμεία των πλοιοκτητών. Για το λόγο αυτό εκτιμώ, σημειώνει ο πρώτος αιρετός Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ότι σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες του Βόλου και της Λάρισας θα πρέπει να συγκρίνουμε και μετά από ενδελεχή ανάλυση του κόστους να οδηγηθούμε στα παρακάτω, όπως σημειώνει, εναλλακτικά σενάρια:

– Για τους αθλητές και τους συνοδούς που θα έλθουν στο Βόλο εκτιμώ ότι θα πρέπει να δούμε τις δυνατότητες αξιοποίησης των εγκαταστάσεων της Παιδόπολης, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες φιλοξενίας των ξενοδοχειακών μονάδων που πληρούν τις προδιαγραφές. Οι δύο αυτές προτάσεις, προσθέτει ο Κ. Αγοραστός, δεν εμποδίζουν την κοινωνία του Βόλου να εξετάσει την αξιοποίηση και άλλων κτηρίων που μπορούν να φιλοξενήσουν ένα σημαντικό αριθμό αθλητών. Πάντως προτιμούμε τα όποια χρήματα να παραμείνουν στα τοπικά ξενοδοχεία και όχι να δοθούν σε δυο-τρεις πλοιοκτήτες χωρίς καμία υπεραξία για τον τόπο μας, συμπληρώνει ο Κ. Αγοραστός.

– Για τους αθλητές και τους συνοδούς που θα συμμετάσχουν σε αθλήματα που θα διεξαχθούν στη Λάρισα, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν τόσο οι παλιές, όσο και οι νέες φοιτητικές εστίες, έτσι ώστε μετά τη λήξη των Αγώνων να παραδοθούν και πάλι προς χρήση της σπουδάζουσας νεολαίας της πόλης.

Εκτιμώ, καταλήγει ο κ. Αγοραστός, ότι αυτή πρέπει να είναι η φιλοσοφία στην οποία πρέπει να συγκλίνουν οι τοπικοί φορείς ως εναλλακτική λύση για τα Μεσογειακά Χωριά. Δεν είναι οι καλύτερες λύσεις. Είναι όμως το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για επαγγελματικές τάξεις, όπως οι ξενοδόχοι, και για εγκαταστάσεις, όπως η Παιδόπολη και οι φοιτητικές εστίες, που είναι προίκα για τις δύο πόλεις. Αν για τη στέγαση των αθλητών χρησιμοποιηθούν τα κρουαζιερόπλοια, πού θα πάνε τα όποια χρήματα; Η απάντηση νομίζω είναι προφανής και για τον απλό αδαή συμπολίτη. Οι ισχυρισμοί, προσθέτει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ότι με τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι θα γίνουν και τα έργα σύνδεσης της κεντρικής προβλήτας του λιμένος με το νέο τέρμιναλ είναι έωλοι. Και αυτό γιατί το έργο θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ για να λειτουργήσει ο νέος σύγχρονος επιβατικός σταθμός του ΟΛΒ, που κόστισε εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να προσεγγίζουν στον κεντρικό προβλήτα τα κρουαζιερόπλοια και όχι στο εμπορικό λιμάνι, δίπλα από τις σωρούς του σκραπ και των φορτίων.

Τέλος ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός θα πάρει μέρος στην ημερίδα που διοργανώνουν οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ για τους νέους Περιφερειάρχες και Δημάρχους, στην οποία θα μιλήσει και ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου