ΤΟΠΙΚΑ

Δίκη για το εργατικό δυστύχημα στη Χαλυβουργία

δίκη-για-το-εργατικό-δυστύχημα-στη-χαλ-82555

Στο ακροατήριο του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Βόλου ανεβαίνει σήμερα το εργατικό δυστύχημα που συνέβη τον Δεκέμβριο του 2014 στη Χαλυβουργία με θύμα έναν 47χρονο εργαζόμενο, ο οποίος που βρήκε τραγικό θάνατο από πνιγμό σε δεξαμενή.

Συγκεκριμένα το δυστύχημα συνέβη στις 4 Δεκεμβρίου 2014 σε άγνωστο χρονικό διάστημα. Ο άτυχος χαλυβουργός ανασύρθηκε νεκρός από δεξαμενή στις 11.30 το βράδυ από άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου. Επρόκειτο για τον Χρήστο Ανεστιάδη, πατέρα δύο παιδιών, εργαζόμενο στο εργοστάσιο επί εικοσαετίας.

Ο πρώην διευθυντής του εργοστασίου κάθεται σήμερα Παρασκευή στο εδώλιο του κατηγορουμένου του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Βόλου κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια και παράβαση εργατικής νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα, κατηγορείται ότι δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τεχνητός φωτισμός ώστε να είναι ευχερές για τους εργαζόμενους να βλέπουν τον διάδρομο που οδηγούσε στα φρεάτια και τα ανοίγματα των φρεατίων. Επιπλέον, κατηγορείται ότι δεν είχε μεριμνήσει για την τοποθέτηση κατάλληλων κιγκλιδωμάτων σταθερών ή κινητών, ώστε να μπορεί ο εργαζόμενος να προσδεθεί, να κρατηθεί από αυτά στην εργασία του.

Ο 47χρονος είχε βρει τραγικό θάνατο ενώ εργαζόταν στη βάρδια 14.00-22:00. Η κύρια απασχόλησή του ήταν ο έλεγχος της καλής λειτουργίας των μονάδων επεξεργασίας νερών ψύξεως του εργοστασίου όπου περιλαμβάνονταν και ο έλεγχος της καλής λειτουργίας των αντλιών.

Η μία από τις δύο υποβρύχιες αντλίες της υπόγειας δεξαμενής Τ5 που προωθούσε τα νερά που εισέρχονταν σε αυτήν ήταν χαλασμένη και ο χαλυβουργός προσπαθούσε να την επισκευάσει προκειμένου να λειτουργήσει απρόσκοπτα η παραγωγή όταν περί ώρα 22:20 δεν εμφανίστηκε για την αλλαγή στην βάρδιας.

Οι εργαζόμενοι άρχισαν τότε να τον αναζητούν και δυστυχώς τον εντόπισαν εντός φρεατίου όπου ήταν ήδη νεκρός. Στην πορεία της προανάκρισης προέκυψε, ότι επειδή η μία από τις δύο αντλίες ήταν χαλασμένες οι εργαζόμενοι είχαν τοποθετήσει χειροκίνητη αντλία. Εντούτοις, τα καπάκια των φρεατίων αφέθηκαν ανοιχτά προκειμένου να ελέγχεται η λειτουργία των εφεδρικών αντλιών όπως και αυτό από το οποίο έπεσε στο φρεάτιο ο θανών το οποίο είχε άνοιγμα 15-20 εκατοστών. Επιπλέον, ο χώρος δεν φωτιζόταν τεχνητώς και οι εργαζόμενοι για να δουλέψουν χρησιμοποιούσαν φακό τσέπης.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου