ΤΟΠΙΚΑ

«Tο παιδί μου μπορεί να γίνει…»

tο-παιδί-μου-μπορεί-να-γίνει-109810

Το ενδιαφέρον του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει προκαλέσει πρωτοποριακό πρόγραμμα που εφαρμόζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας για τη μείωση της διαρροής μαθητών Ρομά από το Γυμνάσιο προς το Λύκειο. Στο επίκεντρο του προγράμματος βρίσκονται οι ίδιοι οι γονείς στους οποίους γίνονται μαθήματα… επαγγελματικού προσανατολισμού, για να επιτρέψουν στα παιδιά τους να συνεχίσουν τη φοίτησή τους και να μπορέσουν να τα καμαρώσουν ως επαγγελματίες, μακριά από την πώληση χαλιών ή τους πάγκους των λαϊκών αγορών.

Η εκπόνηση του προγράμματος με διπλό στόχο, αφενός τη συνέχιση των σπουδών των μαθητών Ρομά στο Λύκειο, αφετέρου την ενίσχυση των Επαγγελματικών Λυκείων, όπου προσανατολίζονται οι Ρομά με δέλεαρ τόσο το επαγγελματικό πτυχίο που αποκτούν με την αποφοίτησή τους όσο και τη δυνατότητα που τους παρέχεται μέσω μαθητείας να εργαστούν και να αμειφθούν γι’ αυτό, είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Νοέμβριο και τις δύο τελευταίες ημέρες ξεκίνησε η εφαρμογή του.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτη Σαβελίδη, που ήταν και ο εμπνευστής της ιδέας, «οι ίδιοι οι γονείς Ρομά είναι εκείνοι που αποτελούν τροχοπέδη για τη συνέχιση της φοίτησης των παιδιών τους στο λύκειο». «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να πείσουμε τους γονείς να επιτρέψουν στα παιδιά τους να συνεχίσουν στο λύκειο, και μάλιστα στο επαγγελματικό, απ’ όπου μπορούν να βγουν επαγγελματίες έτοιμοι για την αγορά εργασίας», εξηγεί ο κ. Σαβελίδης.

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε έντυπος οδηγός που περιλαμβάνει κυρίως εικόνες και σε απλοϊκή γραφή τις επιλογές που έχουν οι μαθητές μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης. «Από το ΕΠΑΛ το παιδί μου μπορεί να γίνει…», ξεκινά ο οδηγός που πήραν στα χέρια τους γονείς Ρομά, σε διαδοχικές συναντήσεις που έγιναν χθες και προχθές σε Αγία Παρασκευή και Αλιβέρι αντίστοιχα. Τις συναντήσεις συγκάλεσαν οι υπεύθυνοι λειτουργίας του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, κ.κ. Αγγελική Καραπατζάκη και Ευθ. Γεωργούσης.

Το πρόγραμμα γίνεται σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τα Κέντρα Στήριξης Ρομά του Δήμου Βόλου, το ΚΕΣΥΠ και τα τρία εργαστηριακά κέντρα σε Βόλο και Αλμυρό.

Σημειώνεται ότι μετά τις συναντήσεις με τους γονείς, θα ακολουθήσουν επισκέψεις ομάδων γονέων Ρομά στα εργαστηριακά κέντρα, όπου θα δουν από κοντά μαθητές των ΕΠΑΛ, Ρομά και μη, να εκτελούν εργαστηριακές ασκήσεις πάνω στην ειδικότητά τους.

Συγκινητικές στιγμές

Στις χθεσινές και προχθεσινές ενημερωτικές συναντήσεις με Ρομά στην Αγία Παρασκευή και το Αλιβέρι αντίστοιχα, το ενδιαφέρον ήταν ικανοποιητικό. Περί τους 25 γονείς, οι περισσότεροι στο Αλιβέρι, έσπευσαν να ενημερωθούν για τις δυνατότητες που έχουν τα παιδιά τους.

Μάλιστα φάνηκε οι γονείς να θέλουν να καμαρώσουν τα παιδιά τους μακριά από τους πάγκους της λαϊκής αγοράς, ως στελέχη τουρισμού ή τεχνικούς οχημάτων ή ακόμη και πλοιάρχους.

Συγκινητική ήταν η στιγμή, όταν μητέρα πλησίασε τους υπεύθυνους επαγγελματικού προσανατολισμού για να τους ευχαριστήσει για τους ορίζοντες που ανοίγουν στα παιδιά της. «Πόσο ντρέπομαι που εσείς κάνετε τέτοια προσπάθεια για να είναι τα παιδιά μας στο σχολείο κι εμείς πολλές φορές δεν τα αφήνουμε», είπε η γυναίκα συγκινώντας τους υπεύθυνους σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου