ΤΟΠΙΚΑ

Χωρίς αντίκρισμα το νέο τέρμιναλ

χωρίς-αντίκρισμα-το-νέο-τέρμιναλ-851206

Μελέτη σύμφωνα με την οποία θα είναι δυνατή η ρευματοδότηση του νέου σύγχρονου επιβατικού σταθμού (τέρμιναλ) στον κεντρικό επιβατικό προβλήτα του Λιμένος Βόλου συντάσσουν τις τελευταίες μέρες οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ). Θέλουμε να πιστεύουμε πως με την ολοκλήρωση της σχετικής εργολαβίας θα είμαστε σε θέση μέχρι τέλους του χρόνου να κάνουμε την οριστική παραλαβή του έργου, τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Δημ. Θεοδώρου.

Εκείνο ωστόσο που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι ακόμη και μετά την οριστική παραλαβή του έργου του σύγχρονου και πανάκριβου τέρμιναλ τα κρουαζιερόπλοια θα συνεχίσουν να ελλιμενίζονται στο εμπορικό λιμάνι, καθώς η συνθήκη Σένγκεν είναι σαφής και ορίζει ότι ο χώρος αποβίβασης και επιβίβασης των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων δεν πρέπει να είναι προσβάσιμος σε τρίτα πρόσωπα. Όσο λοιπόν δεν κατασκευάζεται στην κεντρική προβλήτα έργο για την απευθείας σύνδεση των κρουαζιερόπλοιων με τον νέο επιβατικό σταθμό, τότε τα κρουαζιερόπλοια θα συνεχίσουν να ελλιμενίζονται, άγνωστο ακόμη για πόσα χρόνια, στο εμπορικό λιμάνι κα τους αλλοδαπούς τουρίστες να διέρχονται μέσα από τις σωρούς των σκραπ πριν βγουν στην πόλη.

Το έργο που θα συνδέει τη κεντρική προβλήτα με το νέο επιβατικό σταθμό, όπως λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Δημ. Θεοδώρου, εκτιμάται -όπως λέει- ότι είναι της τάξεως των 6.000.000 ευρώ, αν και οι εκτιμήσεις του Υπουργείου είναι ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να γίνει και με πολύ λιγότερα χρήματα. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο η συγκυρία κάθε άλλο παρά ευνοϊκή μπορεί να χαρακτηριστεί, με αποτέλεσμα να απομακρύνεται από το άμεσο και ορατό μέλλον η στιγμή που θα δούμε τα κρουαζιερόπλοια να «δένουν» στην κεντρική επιβατική προβλήτα του ΟΛΒ.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΟΛΒ Γιάννης Πρίγκος εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξος ότι το έργο μπορεί να αποτελέσει προτεραιότητα για το αρμόδιο Υπουργείο, καθώς ήδη γίνονται βήματα προς την κατεύθυνση απελευθέρωσης της κρουαζιέρας. Είναι χαρακτηριστικό προς την κατεύθυνση το παρακάτω δημοσίευμα: «Το δεύτερο από τα τρία αναγκαία βήματα προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο «άρση του καμποτάζ» στην κρουαζιέρα αναμένεται να κάνει το ΥΘΥΝΑΛ Γιάννης Διαμαντίδης. Μετά τη ψήφιση στη Βουλή τον προηγούμενο Αύγουστο του νόμου που επιτρέπει σε κρουαζιερόπλοια με τρίτες εκτός Ε.Ε, σημαίες να εκτελούν κρουαζιέρες με βάση τα ελληνικά λιμάνια, ο ΥΘΥΝΑΛ υπογράφει σήμερα την αναγκαία υπουργική απόφαση που θα καθορίζει το ύψος του ειδικού τέλους που θα επιβαρύνει το εισιτήριο κάθε επιβάτη και θα καταβάλλεται υπέρ του Κλάδου Ανεργίας – Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ). Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΘΥΝΑΛ το ύψος του τέλους δεν θα ξεπερνά τα 4 ευρώ ανά επιβάτη. Η αρχική σκέψη που είχε γίνει όταν ψηφίστηκε ο νόμος ήταν το τέλος να διαμορφωθεί στα επτά ευρώ. Επίσης η κυβέρνηση εγκαταλείπει το σχέδιο επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών των Ελλήνων ναυτικών που θα προσλαμβάνονται στα υπό τρίτες σημαίες κρουαζιερόπλοια, αφού ενδέχεται να υπάρξει κώλυμα από πλευράς Ε.Ε. Σύμφωνα με την άποψη που έχει καταθέσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν επιτρέπει την επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για Ευρωπαίους ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία με μη κοινοτικές σημαίες.

Αντίθετα ο υπουργός μέσω της απόφασης που αναμένεται να υπογράψει σήμερα θα πριμοδοτεί την πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών με τη μείωση του ειδικού τέλους ανάλογα με τον αριθμό των Ελλήνων ναυτικών που θα προσλαμβάνονται.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου