ΤΟΠΙΚΑ

Κρουαζιέρα: Το Horizon επιλέγει Βόλο

κρουαζιέρα-το-horizon-επιλέγει-βόλο-150628

Χιλιάδες Ισπανοί θα επισκεφτούν το καλοκαίρι τον Βόλο και τη Θεσσαλία

Πλώρη για το λιμάνι του Βόλου έβαλε μεγάλη ισπανική εταιρεία. Η Pullmantur, που πραγματοποιεί κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, τη Βαλτική και την Καραϊβική, έβαλε στον χάρτη των προορισμών της και τον Βόλο. Κατά τη θερινή σεζόν, το κρουαζιερόπλοιο Horizon θα επισκέπτεται την πόλη κάθε δέκα μέρες, μεταφέροντας εκατοντάδες Iσπανούς τουρίστες.

Οι φετινές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου έφτασαν τις είκοσι τέσσερις (από δέκα που ήταν την περσινή χρονιά). Η νέα τουριστική σεζόν ξεκίνησε για την κρουαζιέρα του Βόλου με θετικές ενδείξεις, μετά τη βουτιά ύψους 85% που κατέγραψε το 2017.

Στη λίστα της κρουαζιέρας προστέθηκε μία μεγάλη εταιρεία, όμως το ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε η κρουαζιέρα από την κατάσταση που επικρατεί στη Μέση Ανατολή δεν αφήνει περιθώρια στον κόσμο του τουρισμού, ώστε να υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία, και οι τουριστικές πράκτορες βλέπουν ουσιαστική βελτίωση από το 2020.

Εντούτοις, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει ποικίλες επαφές, συζητήσεις και προτάσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, και την ερχόμενη εβδομάδα θα επισκεφτεί τη Βαρκελώνη όπου θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Medcruise. Παράλληλα, αναμένει τη διαβούλευση με το ΤΑΙΠΕΔ για επενδύσεις. Το λιμάνι του Βόλου εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου αγωνίζεται για την κρουαζιέρα. Το 2017 μεγάλες εταιρείες άλλαξαν τον χάρτη των διαδρομών τους λόγω της γενικότερης διεθνούς κατάστασης. Το 2016 είχαμε πενήντα αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

Το Horizon

To κρουαζιερόπλοιο ανήκει στην Pullmantur. Ναυπηγήθηκε το 1990 και ανακαινίστηκε το 2012. Είναι μήκους 207,60 μέτρων και πλάτους 29 μέτρων. Μπορεί να μεταφέρει έως 1.828 επιβάτες και έχει συνολικά 680 καμπίνες. Ανήκει στην Pullmantur η οποία ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, και το 2006 αγοράστηκε από τη Royal Caribbean International.

Το Horizon θα επισκέπτεται τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τα Χανιά, τον Πειραιά και μετά τον Βόλο.

Σε συνεδρίαση το Δ.Σ. της Medcruise

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος είπε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα επισκεφτεί τη Βαρκελώνη. Εκεί θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Medcruise, του φορέα λιμένων της Μεσογείου. Το λιμάνι του Βόλου έχει αναλάβει -εκ μέρους συνολικά 69 λιμένων- τη συνεχή παρακολούθηση και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά δρώμενα που αφορούν στον τομέα της κρουαζιέρας και τα συναφή θέματα με αυτή.

Ερωτηθείς για την κρουαζιέρα του Βόλου, ο κ. Σταυριδόπουλος ανέφερε ότι πολλές διεθνείς εταιρείες έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για να εντάξουν τον Βόλο στον χάρτη τους. «Περιμένουμε να δούμε την ανταπόκρισή τους» σημείωσε.

Ο ίδιος απέδωσε την προσέγγιση του κρουαζιερόπλοιου στις επαφές που έχει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, αλλά και τη γενικότερη διεθνή κατάσταση που επικρατεί, που είναι περισσότερο ήρεμη σε σχέση με πρόπερσι.

Το 2017 «χάθηκαν» μεγάλες εταιρείες

Η απώλεια της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης από τις διαδρομές μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, είναι ένα σημαντικό πλήγμα για τον Βόλο που δέχεται τις δυσμενείς επιπτώσεις. Η επιμελητηριακή σύμβουλος και τουριστική πράκτορας Θέκλα Καμμένου, είπε ότι αν δεν ανοίξει αυτή η γραμμή τότε δεν πρόκειται να αλλάξουν και σημαντικά πράγματα.

«Η κρουαζιέρα συνολικά στην Ελλάδα έχει μία αύξηση της τάξεως του 4%. Αυτό κάτι δείχνει. Για τον Βόλο η αύξηση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς έρχεται ένα καινούργιο πλοίο και βάζει μία άλλη σειρά. Δουλεύουμε όμως έχοντας κατά νου το 2020, και πρέπει να μας βοηθήσουν και οι διεθνείς συγκυρίες» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Ο επισκέπτης της κρουαζιέρας επιλέγει να επισκεφτεί τουλάχιστον δύο χώρες, και αυτή τη στιγμή υπάρχει έντονος ο ανταγωνισμός της Κίνας και των Ηνωμένων Εμιράτων. «Πολλά καράβια μετακινούνται εκεί. Το θέμα είναι πολύπλοκο. Τουλάχιστον εάν ανοίξει η Κωνσταντινούπολη και οι εταιρείες φέρουν πίσω τα καράβια στην Ανατολική Μεσόγειο, τότε ο Βόλος και ολόκληρη η Θεσσαλία θα έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας» τόνισε η ίδια.

Αυτή τη στιγμή, οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν χάσει την εμπιστοσύνη που είχαν στην Τουρκία. Τα καράβια πήγαν σε άλλες πιο ανταγωνιστικές διαδρομές.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου