ΤΟΠΙΚΑ

Οι δραστηριότητες των βουλευτών της Μαγνησίας

οι-δραστηριότητες-των-βουλευτών-της-μ-851206

O Α. Νάκος

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Αθανάσιος Νάκος μίλησε χθες 18 Απριλίου σε Ημερίδα που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης με θέμα: «Ενημέρωση των Δημάρχων των πιλοτικών δήμων του Εθνικού Δημοτολογίου για την πορεία υλοποίησης του έργου» . Ο Υφυπουργός κατά την ομιλία του αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα του έργου, το οποίο είναι άμεσης προτεραιότητας για το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., καθώς αποτελεί σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της Κυβέρνησης για την ποιοτική αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης, βασικό συστατικό στοιχείο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (e-government) και σπουδαίο εργαλείο απλούστευσης των διαδικασιών στην καθημερινότητα του κάθε Έλληνα πολίτη.
Παράλληλα επισήμανε την αναγκαιότητα της συμβολής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την εκτέλεση ορισμένων προπαρασκευαστικών ενεργειών και υπογράμμισε τη σταθερή βούληση του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. να σταθεί αρωγός στις προσπάθειες των Δήμων για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.
Σημειώνεται ότι το Έργο του Εθνικού Δημοτολογίου της χώρας μας έχει στόχο την ενοποίηση του συνόλου των εγγραφών και μεταβολών των δημοτολογίων όλης της χώρας σε μία ενιαία κεντρική βάση δεδομένων, η οποία θα τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών. Ήδη έχουν επιλεγεί για τη συμμετοχή τους στην πρώτη φάση λειτουργίας του Εθνικού Δημοτολογίου (πιλοτική φάση), σαράντα επτά (47) ΟΤΑ, με κριτήρια επιλογής τον πληθυσμό τους, τη γεωγραφική κάλυψη όλης της Επικράτειας, καθώς και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που εμφανίζουν τα δημοτολόγια κάποιων ΟΤΑ .

Η Ζ. Μακρή
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 5472/13-3-07 την οποία κατέθεσε η Βουλευτής κα. Ζέττα Μακρή και αφορά τους Σχολικούς Τροχονόμους ο Υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός υπογραμμίζει τα εξής:
«Το ΥΠ.ΕΠ.Θ. είναι αρμόδιο για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που κάνουν χρήση του θεσμού του εθελοντή σχολικού τροχονόμου εφαρμόζοντας τις διατάξεις της με αριθμ. 2515/5/13-στ/15-9-1997 ΦΕΚ839 Τ.Β.΄/19-9-97 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων και Δημόσιας Τάξεως.
Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις το ΥΠ.Ε.Π.Θ. εμπλέκεται στο θεσμό των σχολικών τροχονόμων μόνο όσον αφορά στην επιλογή των προσώπων, που γίνεται από τριμελή επιτροπή με Πρόεδρο το Διευθυντή του σχολείου, στην παροχή βεβαίωσης, από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας, για τις ημέρες και ώρες που ο σχολικός τροχονόμος παρείχε την υπηρεσία αυτήν και στην εποπτεία του έργου των σχολικών τροχονόμων.
Τέλος, όσον αφορά στην αποζημίωση των εθελοντών σχολικών τροχονόμων σύμφωνα με την με αριθ. οικ. 32634/28/9/2000 σχ. 32633/2000 (ΦΕΚ1240 Τ.Β.’ /11-10-2000) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομικών, Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων ορίζεται ότι η αποζημίωση, από τις σχολικές επιτροπές, παρέχεται για την κάλυψη εξόδων κίνησης των σχολικών τροχονόμων.»

Ο Γ. Σούρλας
Ανταποκρινόμενος σε αιτήματα διαφόρων φορέων του Νομού μας για οικονομική ενίσχυση ο Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Σούρλας εκδήλωσε έμπρακτα το ενδιαφέρον του με συγκεκριμένες παρεμβάσεις προς το Υπουργείο Πολιτισμού με αποτέλεσμα να εξασφαλιστούν οι παρακάτω επιχορηγήσεις:
-ΕΛΕΠΑΠ 1.500 ευρώ
-Ι.Μ. Προδρόμου Αγ. Λαυρεντίου 2.000 ευρώ
-Εξωραϊστικός Σύλλογος Αργυλοχωρίου 1.500 ευρώ
-Μουσείο Αγγειοπλαστικής Κεραμικής και Σύγχρονης Τέχνης 1.500 ευρώ
-Χορευτικός Όμιλος Αλμυρού 1.500 ευρώ
-Σύλλογος Σαρακατσαναίων Ν. Μαγνησίας 1.500 ευρώ

Η Ροδ. Ζήση
Με ερώτησή της που κατέθεσε στη Βουλή, προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών, ΠΕΧΩΔΕ, Τουριστικής Ανάπτυξης και Οικονομίας και Οικονομικών η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κα Ροδούλα Ζήση, επισημαίνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση έναρξη των εργασιών ανάπτυξης του αερολιμένα της Σκιάθου, καθ’ ότι περαιτέρω καθυστέρηση θα έχει αρνητικές συνέπειες στην τουριστική κίνηση των Βορείων Σποράδων.
Συγκεκριμένα, στην ερώτησή της η Βουλευτής κα Ροδούλα Ζήση αναφέρει:
«Σοβαρά προβλήματα δημιουργούνται στην προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών που εκτελούν πτήσεις από χώρες του εξωτερικού προς το αεροδρόμιο της Σκιάθου και αντιστρόφως, λόγω του μικρού μήκους του διαδρόμου του Αερολιμένα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ», καθώς και του μικρού χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Ο υπάρχον διάδρομος του εν λόγω αεροδρομίου έχει μήκος 1.620 μέτρα, ενώ απαιτούνται 1.800 μέτρα για την ασφαλή προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών, χωρίς να υποχρεούνται να κάνουν ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή Καβάλας για ανεφοδιασμό καυσίμων.
Η ενδιάμεση στάση των αεροσκαφών, που πραγματοποιούν πτήσεις από το εξωτερικό προς το Αεροδρόμιο της Σκιάθου και αντιστρόφως, έχει ως συνέπεια, εκτός από την καθυστέρηση, την σημαντική επιβάρυνση του κόστους της πτήσης και κατά συνέπεια των τουριστών.
Αρκετές φορές, σε κάθε τουριστική περίοδο, όταν υπάρχουν φαινόμενα έντονης βροχής ή καταιγίδας, τα αεροσκάφη λόγω του μικρού μήκους του διαδρόμου και της ολισθηρότητας, αδυνατούν να προσγειωθούν, με αποτέλεσμα να κατευθύνονται σε άλλο αεροδρόμιο. Οι επιβάτες σε αυτή την περίπτωση προκειμένου να φθάσουν στον προορισμό τους μετακινούνται προς τις Β. Σποράδες με συνδυασμένη μεταφορά (οδική και ακτοπλοϊκή) με δεδομένη την ταλαιπωρία τους και την απώλεια ημερών από τις διακοπές τους.
Κατά την τουριστική περίοδο 2006 οι αφίξεις με πτήσεις charter στο αεροδρόμιο της Σκιάθου ήταν μειωμένες περίπου κατά 30% (116.138 αφίξεις), σε σχέση με το 2002 όπου είχαν αφιχθεί 155.483 άτομα, ενώ το πρώτο εικοσαήμερο του Μαΐου και Οκτωβρίου 2006 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2002 οι αφίξεις ήταν μειωμένες πλέον του 50%.
Είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης του Αεροδρομίου Σκιάθου – φάση Α΄, το οποίο προέβλεπε χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών το έτος 2005 και στη συνέχεια παρατάθηκε για το 2007. Δεν έχει προχωρήσει ακόμη η μελέτη μετατόπισης του δρόμου στο νότιο κατώφλι, προκειμένου μαζί με τα μέτρα επέκτασης που προβλέπει η σχετική μελέτη στο Βόρειο τμήμα, να προστεθούν στο διάδρομο του αεροδρομίου Σκιάθου συνολικά 200 μέτρα περίπου, ώστε το συνολικό μήκος αυτού να φθάσει περίπου τα 1.800 μέτρα.
Τέλος πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες τόσο για την απαλλοτρίωση των απαραίτητων χώρων για τη στάθμευση των αεροσκαφών, όσο και για την υλοποίηση των υπολοίπων εργασιών.
Η περαιτέρω καθυστέρηση των εργασιών ανάπτυξης του αεροδρομίου Σκιάθου, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση των Βορείων Σποράδων και θα οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο όλες τις επιχειρήσεις της περιοχής».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου