ΤΟΠΙΚΑ

Σε ρύθμιση οφειλών στη ΔΕΗ το 60% των επιχειρήσεων

σε-ρύθμιση-οφειλών-στη-δεη-το-60-των-επιχ-173919

Σε ειδικές ρυθμίσεις για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών στη ΔΕΗ βρίσκεται το 60% των επιχειρήσεων στον Βόλο. Υπολογίζεται μάλιστα πως ένα ποσοστό περίπου 30% από αυτές τις επιχειρήσεις αδυνατεί να ανταπεξέλθει και στον διακανονισμό, και έτσι αργά ή γρήγορα, έρχεται η διακοπή ηλεκτροδότησης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιχείρηση. Οι οφειλές ανέρχονται από 5.000 μέχρι και 50.000 ευρώ. Σε τόσο υψηλές οφειλές φυσικά, η διακοπή έρχεται μοιραία αν δεν τηρηθεί έστω και μία δόση του διακανονισμού.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμη και πάλαι πότε στιβαρές επιχειρήσεις της περιοχής και βιοτεχνίες έχουν οδηγηθεί σε διακανονισμούς προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις οφειλές που έχουν συσσωρευτεί στη ΔΕΗ, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς προσκόμματα και χωρίς, πάνω από όλα, το άγχος των διακοπών.

Εκ μέρους της ΔΕΗ στις περισσότερες των περιπτώσεων εξαντλούνται όλα τα περιθώρια ώστε να μην προστεθεί ακόμη ένα πρόβλημα στις χειμαζόμενες επιχειρήσεις, ειδικά όταν αποδεδειγμένα δεν πρόκειται για στρατηγικούς κακοπληρωτές αλλά για πελάτες οι οποίοι έχουν γονατίσει από την κρίση και προσπαθούν να ορθοποδήσουν.

Επισημαίνεται πως ο διαχωρισμός των πελατών σε δύο κατηγορίες, σε εκείνους που έχουν δυνατότητα για 36 δόσεις και εκείνους που δεν την έχουν, δημιουργεί ωστόσο συνθήκες διαφορετικής μεταχείρισης και αδικίας.

Από τη ΔΕΗ λένε ότι υπάρχει διακοπή ύστερα από δύο ειδοποιήσεις ή δύο απλήρωτους λογαριασμούς, αλλά αυτό δεν εφαρμόζεται με απόλυτο τρόπο και δεν υπάρχει πουθενά ακριβές κριτήριο ή χρονικός προσδιορισμός που να είναι καταγεγραμμένος και γνωστός στο κοινό.

Το άλλο πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι ότι πολλοί πελάτες διαπιστώνουν εκ των υστέρων ότι χάνουν παλαιότερη ρύθμιση που είχαν, επειδή κάνουν την πληρωμή τις ρύθμισης όχι στην ακριβή ημερομηνία που ορίζεται στον διακανονισμό, αλλά λίγες ημέρες νωρίτερα ή αργότερα. Οταν η πληρωμή γίνεται σε διαφορετική ημερομηνία, το ποσό δεν καταλογίζεται στη ρύθμιση των παλαιών οφειλών, αλλά στον νέο λογαριασμό κατανάλωσης που έχει εκδοθεί στο μεταξύ, με αποτέλεσμα η ρύθμιση να εμφανίζεται ότι δεν εξυπηρετείται. Πρόκειται για μια ατέλεια του συστήματος διαχείρισης, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ο πελάτης να χάνει την παλαιά ρύθμιση και να μην μπορεί να ενταχθεί στην καινούρια.

Όταν πρόκειται δε για μεγάλα ποσά, η αναμονή για την έγκριση του διακανονισμού είναι περίπου μία εβδομάδα, όταν πλέον η αρμόδια υπηρεσία της ΔΕΗ ενημερώνει σχετικά τον καταναλωτή για την έγκριση του αιτήματος και την καταγραφή των δόσεων που έχουν αποφασιστεί.

10 διακοπές ημερησίως

Ημερησίως υπολογίζεται ότι γίνονται περίπου 10 διακοπές ηλεκτροδότησης σε επιχειρήσεις. Εκτός από διακοπές επίσης γίνονται επανασυνδέσεις, και αυτό μετά τον διακανονισμό της οφειλής, καθώς για μεγαλύτερα ποσά που αφορούν επαγγελματίες ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία, και αφού ο καταναλωτής δεν θεωρείται «υπότροπος», είτε γιατί δεν τηρεί τις ρυθμίσεις, είτε γιατί έχει προβεί σε ρευματοκλοπή.

Οι ρευματοκλοπές μάλιστα το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει μάστιγα, καθώς πολύ συχνότερα από άλλες εποχές καταγράφονται συμβάντα κατά τη διάρκεια ελέγχων των συνεργείων της ΔΕΗ και σε επιχειρήσεις, γεγονός που επισύρει βαριά πρόστιμα και ποινές φυλάκισης, με τις οποίες έχουν έρθει αντιμέτωποι αρκετοί επαγγελματίες στην περιοχή.

«Εμείς εφιστούμε την προσοχή τόσο στους επαγγελματίες όσο και στα απλά νοικοκυριά ώστε να μην υποκύπτουν στο δέλεαρ χαμηλότερης κατανάλωσης, σε άτομα που τους προσεγγίζουν με διάφορα ποσά για επέμβαση στον μετρητή τους για τη μείωση στην κατανάλωση ρεύματος, τονίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εργοδηγών Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων και Συντηρητών Καυστήρων Ν. Μαγνησίας Σεραφείμ Μαουσίδης, καθώς όπως σημειώνει, καθημερινά δικάζονται περιπτώσεις ρευματοκλοπών με ανάλογες ποινές φυλάκισης και με πληρωμή του ποσού που υπολογίζει η ΔΕΗ – ΔΕΔΔΗΕ ότι εκλάπη.

«Ο Σύνδεσμός μας εφιστά την προσοχή στους φίλους καταναλωτές και χρήστες της ηλεκτρικής ενέργειας, για κάθε είδους ηλεκτρική εργασία να ζητούν από τους ηλεκτρολόγους την ειδική επαγγελματική ταυτότητα και την άδειά τους» σημειώνει επίσης ο κ. Μαουσίδης, ξεκαθαρίζοντας πως το σωματείο θα είναι στο πλευρό των αρμόδιων αρχών για την πάταξη της ρευματοκλοπής.

Δυσχεραίνουν τα πράγματα

Μέχρι σήμερα, με τους διακανονισμούς οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να παραμείνουν ζωντανές. Ωστόσο η ΔΕΗ, προκειμένου να εξασφαλίσει ρευστότητα, ανέθεσε την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ιδιωτική εταιρεία. με την ανάδοχο εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο να προβλέπεται ότι θα αμειφθεί ανάλογα με τις εισπράξιμες οφειλές.

Συγκεκριμένα η ΔΕΗ ανακοίνωσε την ανάθεση του έργου «παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης για την αποτελεσματική διαχείριση του πελατολογίου» στην εταιρεία Qualco, σημειώνοντας ότι αποβλέπει σε αναβάθμιση των σχέσεων της με τους πελάτες, αύξηση της εισπραξιμότητας και απόκτηση τεχνογνωσίας.

Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι μέχρι την εξόφληση των διακανονισμών που θα συναφθούν.
Ο σύμβουλος καλείται να εκπονήσει αναλυτικό πλάνο υλοποίησης υπηρεσιών και να αναλάβει τη διαχείριση επιλεγμένου τμήματος πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Η ΔΕΗ σημειώνει ότι η βελτίωση της εισπραξιμότητας, η ανάλυση της πελατείας, η εφαρμογή προτάσεων, λύσεων και η διαπραγμάτευση θα γίνουν σε κάθε μία από τις κατηγορίες των πελατών ξεχωριστά, καθώς και ότι η κατηγοριοποίηση των πελατών θα ανέρχεται σε πολλές δεκάδες δίνοντας ευχέρεια εφαρμογής εξατομικευμένων λύσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου