ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητές σε δημιουργικό οίστρο

μαθητές-σε-δημιουργικό-οίστρο-188519

Στα 74 γυμνάσια και λύκεια της Μαγνησίας, για κάποιους μαθητές το μάθημα δεν τελειώνει με τη λήξη του σχολικού προγράμματος στις δύο το μεσημέρι… Σχεδόν το 50% των μαθητών και εκπαιδευτικών, παραμένουν έως αργά το απόγευμα στα σχολεία, εκτός σχολικού ωραρίου, προκειμένου να δουλέψουν πάνω στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που επέλεξαν να συμμετέχουν.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε χθες το πρωί στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, ο προϊστάμενος, Σωκράτης Σαβελίδης, αναφέρθηκε στον αριθμό-ρεκόρ προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων που εκπονούνται φέτος από τα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού.

Στις 74 σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, εκπονούνται συνολικά 233 προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων φέτος, στα οποία συμμετέχει το 50% του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού των σχολικών μονάδων.

Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο αριθμό προγραμμάτων, και μάλιστα κάθε χρόνο παρατηρείται αύξηση: πέρυσι είχαν εκπονηθεί 215 προγράμματα και πρόπερσι 207. «Η αύξηση των προγραμμάτων τα οποία εκπονούν τα σχολεία, μας δίνει την ελπίδα ότι ο πολιτισμός και η παιδεία ανθούν σε πείσμα των καιρών», σχολίασε ο κ. Σαβελίδης.

Τα προγράμματα ποικίλουν: είναι πολιτιστικού περιεχόμενου, περιβαλλοντικά, προγράμματα αγωγής υγείας, προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σοφία Κανταράκη, τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων αποτελούν ολοκληρωμένες συλλογικές εργασίες, που προάγουν μεταξύ άλλων τον ανακαλυπτικό τρόπο μάθησης, ενθαρρύνουν την ανάληψη πρωτοβουλιών από τους μαθητές, οι οποίοι ταυτόχρονα δείχνουν τη δημιουργικότητά τους.

«Κοσμογονία» στο 1ο Γυμνάσιο Βόλου

Χαρακτηριστικό δείγμα της… «κοσμογονίας» που επικρατεί στα σχολεία με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, το 1ο Γυμνάσιο Βόλου.

Οι 170 από τους 400 μαθητές του συμμετέχουν σε 12 συνολικά προγράμματα, τον μεγαλύτερο αριθμό προγραμμάτων σε σχολική μονάδα.

«Η γνώση δεν πηγάζει μόνο μέσα από τα βιβλία αλλά και μέσα από τα προγράμματα. Οι μαθητές απασχολούνται σε αντικείμενα που έχουν κλίση, τους κάνουν χαρούμενους και μένουν έως αργά μετά τα μαθήματα. Το όφελος είναι ότι δίνεται η ευκαιρία εκπαιδευτικών επισκέψεων και διεύρυνσης των γνώσεων των μαθητών», τόνισε ο διευθυντής του σχολείου, κ. Γιάννης Καραφέρης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου