ΤΟΠΙΚΑ

Ενωση Ελλήνων Χημικών: Παντού στην Ευρώπη γίνεται χρήση εναλλακτικών καυσίμων

ενωση-ελλήνων-χημικών-παντού-στην-ευρ-213649

«Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν παραδείγματα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στην τσιμεντοβιομηχανία». Αυτό απαντά η Ένωση Ελλήνων Χημικών στο Περιφερειακό Τμήμα Θεσσαλίας, το οποίο έθεσε υπόψη της πρακτικά ελέγχου και εκθέσεις αυτοψίας που έγιναν στην ΑΓΕΤ τα έτη 2014 έως 2017.

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών, με έγγραφό της που υπογράφει η πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Φιλλένια Σιδέρη, σημειώνει ότι η τσιμεντοβιομηχανία διευκολύνεται με το φθηνότερο καύσιμο, ενώ με τον τρόπο αυτό βρίσκεται μια ορθολογική λύση για τη διαχείριση κάποιων αποβλήτων, για τα οποία δεν υπάρχει κάποια καλύτερη και οικονομική λύση σωστής διαχείρισης.

Επισημαίνει ότι στην Ελλάδα το 2014 αδειοδοτήθηκαν δύο τσιμεντοβιομηχανίες, η ΤΙΤΑΝ στη Θεσσαλονίκη και η ΑΓΕΤ στον Βόλο. Τονίζει επίσης ότι είναι προφανές ότι πρέπει να διενεργούνται συνεχείς και συστηματικοί έλεγχοι, ώστε να προλαμβάνονται τυχόν δυσμενείς επιδράσεις στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων.

Μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι θα πρέπει να αποδειχθεί αν και κατά πόσο τα εναλλακτικά καύσιμα έχουν καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, έναντι του πετ κοκ, αν και κατά πόσο η που η συναποτέφρωση αυξάνει τις
εκπομπές ρύπων όπως PAHs, PCBs, TOC, HCl, HF, να
καθοριστεί το μέγιστο ποσοστό στο οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα εναλλακτικά καύσιμα, χωρίς να αυξάνουν τις εκπομπές επικίνδυνων ρύπων κ.ά.
Σημειώνεται πως η Ένωση Ελλήνων Χημικών έλαβε υπόψη της όλα τα πρακτικά που της χορηγήθηκαν. Κατέληξε στην προαναφερόμενη άποψη έχοντας παρατηρήσει ότι στην ΑΓΕΤ υπήρξαν υπερβάσεις του ορίου για τον ρύπο TOC.

Στις 24.02.2017 αναφέρει μεταξύ άλλων, εκδόθηκε απόφαση τροποποίησης της έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τις εκπομπές TOC την οποία το όριο από 10 mg/Nm3 αυξήθηκε σε 40 mg/Nm3 με το αιτιολογικό ότι «οι εκπομπές TOC δεν προέρχονται από την συναποτέφρωση αποβλήτων». Ωστόσο, επισημαίνει, ότι στα έγγραφα δεν φαίνεται τεκμηρίωση του παραπάνω αιτιολογικού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου