ΤΟΠΙΚΑ

Διακρίσεις Βολιωτών μαθητών με εικαστικό ταλέντο [εικόνες]

διακρίσεις-βολιωτών-μαθητών-με-εικασ-255520

Σημαντικές διακρίσεις απέσπασαν δύο νεαροί Βολιώτες οι οποίοι πήραν πολύ καλή θέση στη λίστα των επιτυχόντων στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, προς μεγάλη ικανοποίηση του δασκάλου τους Κώστα Κομνηνού. Ο 19χρονος Οδυσσέας Δακτυλάς κατετάγη 19ος μεταξύ 600 υποψηφίων και 130, αντίστοιχα, επιτυχόντων στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας, και η 17χρονη Αννα-Μαρία Παπαπαναγιώτου, για την οποία έγινε σχετική αναφορά από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, 5η σε σύνολο 16 μόνο επιτυχόντων. Οι δύο νεαροί δημιουργοί διακρίνονται για το ταλέντο τους, κάνοντας δικαιολογημένα υπερήφανο τον δάσκαλό τους και τους δικούς τους ανθρώπους.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Ο Οδυσσέας Δακτυλάς, γιός του γνωστού σκηνοθέτη Δημήτρη Δακτυλά, φοίτησε αρχικά στο Μουσικό Γυμνάσιο Βόλου και στη συνέχεια στο 2ο Γενικό Λύκειο Βόλου. Αποφοίτησε πέρυσι από το Λύκειο και έδωσε για δεύτερη φορά εξετάσεις στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, με μεγάλη επιτυχία. Παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου με δάσκαλο τον Κώστα Κομνηνό, καλλιεργώντας τη φυσική του κλίση στην τέχνη, που εκδηλώθηκε από μικρή ηλικία. «Γενικά ασχολούμαι με πολλά είδη τέχνης και πάντα είχα μια κλίση στο σχέδιο και τη ζωγραφική, και θα ήθελα να εμβαθύνω σε αυτό» υπογραμμίζει.

Η επιτυχία του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών ήταν η επιτυχής έκβαση των προσπαθειών του, ενώ όπως δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ: «Νιώθω ανακουφισμένος που πέτυχα τον στόχο μου, που επιτέλους μπορώ να ξεκινήσω να ανεξαρτητοποιούμαι και να χαράσσω τον δικό μου δρόμο σε πολλούς τομείς. Γενικότερα, είναι ένα βήμα που ήθελα να κάνω από πολύ καιρό».

Ο Οδυσσέας είναι πολυτάλαντος και ασχολείται, παράλληλα, με την μουσική, με ανάλογη επιτυχία. Συνέθεσε μουσική για τρεις θεατρικές παραστάσεις του Θεατρικού εργαστηρίου, τις οποίες σκηνοθέτησε ο πατέρας του, συνεχίζοντας, παράλληλα την εικαστική του δράση. Η επιτυχία του στην Καλών Τεχνών, μια σχολή με απαιτήσεις, στην οποία γίνονται δεκτοί ελάχιστοι, οι πρώτοι των πρώτων πανελλαδικά, είναι η επιβράβευση των προσπαθειών του με την καθοδήγηση του δασκάλου του, κι όπως επισημαίνει ο ίδιος, θα ανακαλύψει στην πορεία το πεδίο στο οποίο θα επικεντρωθεί. «Θα ήθελα να ασχοληθώ περισσότερο με εφαρμοσμένα εικαστικά, πιο πολύ σε υπολογιστές, ψηφιακά 3d modeling animation, αλλά όλα αυτά έχουν ως βάση το ακαδημαϊκό ελεύθερο σχέδιο και είναι μια πολύ καλή αρχή η σχολή, πολύ καλή βάση» τονίζει.

Εργο της Αννας – Μαρίας

Καινούργιοι δρόμοι

Ευτυχής στιγμή είναι, παράλληλα, για την Αννα-Μαρία Παπαπαναγιώτου, μαθήτρια τρίτης λυκείου, στο Γενικό Λύκειο Νέας Αγχιάλου, η κατάταξή της στην πρώτη πεντάδα, που της δίνει το εισιτήριο εισόδου στην Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, μόλις τελειώσει το Λύκειο.

Η Αννα – Μαρία παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου επί δύο χρόνια στο εργαστήρι του Κώστα Κομνηνού, προκειμένου να εξελίξει το ταλέντο τη, που φάνηκε από τα πρώτα παιδικά σκίτσα. «Ηταν έκπληξη για μένα η επιτυχία, δεν περίμενα να περάσω. Οταν το πληροφορήθηκα ένιωσα πολύ ενθουσιασμένη και ανακουφισμένη ταυτόχρονα, γιατί επιτέλους ήξερα ότι θα μπορούσα να κάνω στο μέλλον αυτό που πραγματικά ήθελα, μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια» δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η νεαρή μαθήτρια.

Από παιδί δεν σταμάτησε στιγμή να ζωγραφίζει κι όπως αναφέρει: «Ακαδημαϊκά ασχολούμαι με το σχέδιο και το χρώμα. Παράλληλα ασχολούμαι και με ψηφιακή ζωγραφική, με εφαρμοσμένες τέχνες στον υπολογιστή, το σχέδιο σε ηλεκτρονική μορφή, δηλαδή, το οποίο θα εξελίξω στην πορεία».

Η ζωγραφική, η ενασχόληση, γενικά με την τέχνη, τα χρώματα, την έμπνευση και τη δημιουργία είναι μεγάλο κεφάλαιο, θεμελιώδους σημασίας για την ίδια, ενώ όπως ομολογεί: «Η ζωγραφική σημαίνει πάρα πολλά για μένα και πιστεύω ότι θα μπορούσα να εξελιχθώ. Μου ανοίγει πολύ μεγάλους ορίζοντες για να εκπληρώσω αυτό που πραγματικά θέλω να κάνω, αλλά δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο όνειρο αυτή τη στιγμή. Με ευχαριστεί το γεγονός ότι θα ασχοληθώ με τη ζωγραφική, θα σπουδάσω αυτό που με ενδιαφέρει και θα το εξελίξω στην πορεία» προσθέτει.

Η ίδια υπογραμμίζει ότι ήταν καθοριστικά τα μαθήματα που παρακολούθησε με δάσκαλο τον Κώστα Κομνηνό, κι όπως επεσήμανε «ένιωθα ότι είχα δίπλα μου έναν άνθρωπο που με καταλάβαινε και ήθελε να με βοηθήσει πραγματικά. Χωρίς τον δάσκαλό μου δεν θα μπορούσα να μάθω μεθοδολογίες κι οτιδήποτε χρειάστηκε για να προσεγγίσω το σχέδιο με τον πιο αποδοτικό τρόπο».

Σκίτσο του Ορέστη

Δάσκαλος και εικαστικός

Η επιτυχία των μαθητών είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση για τον δάσκαλο, όπως επεσήμανε ο Κώστας Κομνηνός, ο οποίος σημείωσε, παράλληλα, ότι τα παιδιά από τον Βόλο και την επαρχία αναμετρήθηκαν με παιδιά από όλη την Ελλάδα, προτάσσοντας τη δική τους προσωπικότητα. «Δεν επιβάλλεται καμία τεχνοτροπία, αυτό είναι το εργαλείο κι ο καθένας το αξιοποιεί όπως νομίζει. Για μένα είναι πάρα πολύ σημαντική η επιτυχία των μαθητών μου, είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή και ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή. Αυτή είναι η πραγματική ανταμοιβή για ένα δάσκαλο» επεσήμανε ο Κώστας Κομνηνός.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σχολή Καλών Τεχνών δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές με εξαιρετικό ταλέντο να καταθέσουν φάκελο με τα έργα τους πριν τελειώσουν το σχολείο, και να δώσουν στη συνέχεια εξετάσεις, μαζί με τους ενήλικες υποψήφιους από όλη την Ελλάδα. Για τον Κώστα Κομνηνό είναι σημαντική η επιτυχία της Αννας-Μαρίας και του Οδυσσέα, οι οποίοι διάβηκαν ήδη το πρώτο σκαλί για την Καλών Τεχνών. «Όταν βλέπω ένα παιδί να μεγαλώνει καλλιτεχνικά, αισθάνομαι σαν να μοιράστηκα τον ίδιο μου τον εαυτό μαζί του, και αυτό είναι η μεγαλύτερη ευτυχία στον άνθρωπο», τονίζει ο Κώστας Κομνηνός, ο οποίος προτρέπει τους γονείς να επιτρέψουν στα παιδιά τους να ακολουθήσουν την κλίση τους κι ό,τι τους αρέσει πραγματικά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου