ΤΟΠΙΚΑ

Στο περίμενε για τις αποζημιώσεις τροχαίων υλικών ζημιών επί μήνες

στο-περίμενε-για-τις-αποζημιώσεις-τρο-257006

Ενεπλάκησαν σε τροχαίο και είχαν υλικές ζημιές ύψους έως 20.000 ευρώ, αλλά δεν ικανοποιήθηκαν στις αξιώσεις τους. Οι ασφαλιστικές εταιρείες «πάτησαν» στη συνυπαιτιότητα που είχαν οι οδηγοί που προκάλεσαν το τροχαίο και αρνήθηκαν να καταβάλλουν τις αποζημιώσεις, ανοίγοντας δικαστικές διαμάχες.

Ενας μεγάλος αριθμός οδηγών οχημάτων ταλαιπωρείται στα Δικαστήρια, προκειμένου να αποζημιωθεί για υλικές ζημιές. Το 2017 θα κλείσει με αύξηση άνω του 13% στις αγωγές που κατατίθενται στο Ειρηνοδικείο Βόλου.

Από την αρχή του χρόνου και μέχρι σήμερα εκατόν είκοσι δύο πολίτες πήραν το δρόμο της Δικαιοσύνης, προκειμένου να δικαιωθούν, ενώ πέρυσι ολόκληρο το 2016 οι συνολικές αγωγές δεν ξεπερνούσαν τις εκατόν οχτώ.

Ο μεγάλος όγκος των υποθέσεων έχει σαν αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή οι νέες αιτήσεις να προσδιορίζονται για συζήτηση το Μάρτιο του 2018, ενώ μέχρι το Μάιο του επόμενου έτους έχουν προσδιοριστεί για να συζητηθούν συνολικά εκατόν είκοσι τέσσερις αγωγές.

Οι συζητήσεις των αγωγών γίνονται στο Ειρηνοδικείο Βόλου με τη Διαδικασία των Περιουσιακών Διαφορών. Στην ίδια διαδικασία συζητούνται και άλλες υποθέσεις με διαφορετικό περιεχόμενο όπως οι εξώσεις.

Το Δικαστήριο συνεδριάζει μία φορά την εβδομάδα κάθε Δευτέρα. Οι αποφάσεις δεν κοινοποιούνται άμεσα και εκδίδονται κατά μέσο όρο μετά από τρείς μήνες από τη συζήτηση των υποθέσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οδηγοί των οχημάτων που απευθύνονται στη Δικαιοσύνη είχαν όλοι ασφαλισμένα αυτοκίνητα. Ωστόσο, όταν για την πρόκληση ενός τροχαίου υλικών ζημιών προκύπτει ότι υπάρχει συνυπαιτιότητα των οδηγών, εκεί φαίνεται ότι αρχίζουν να υπάρχουν «προβλήματα» με τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες αρνούνται να καταβάλλουν τις αποζημιώσεις και αναμένουν τις αποφάσεις των δικαστηρίων.

Αυτή τη στιγμή η αναμονή για τη συζήτηση και την έκδοση μίας απόφασης για αποζημιώσεις για υλικές ζημιές φτάνει και τους οχτώ μήνες. Μέχρι τότε, οι ασφαλιστικές εταιρείες σηκώνουν τα χέρια ψηλά.

Ολη αυτή η ταλαιπωρία στα Δικαστήρια αφορά στα τροχαία ατυχήματα που περνούν στα ψιλά γράμματα του αστυνομικού δελτίου. Ωστόσο, τροχαία υλικών ζημιών συμβαίνουν κάθε μέρα.

Σε ένα μεγάλο μέρος αυτών οι υλικές ζημιές διευθετούνται μεταξύ των οδηγών, καθώς οι λόγοι πρόκλησης των τροχαίων είναι ξεκάθαροι. Για ένα όμως εξίσου μεγάλο μέρος των τροχαίων, οι οδηγοί σύρονται τελικά στα Δικαστήρια.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι τα τελευταία χρόνια οι αγωγές για τροχαία υλικών ζημιών ύψους έως 20.000 ευρώ είναι αισθητά μειωμένες σε σχέση με παλαιότερα χρόνια. Ενδεικτικά το 2015 οι αγωγές ήταν διακόσιες εικοσιτρείς, ενώ το 2014 ήταν διακόσιες δεκαεννέα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου