ΤΟΠΙΚΑ

Εμποροι του Βόλου: «Τείνουν να εκλείψουν τα δώρα για γιορτές»

εμποροι-του-βόλου-τείνουν-να-εκλείψο-258864

Δραματική πτώση ακολουθεί η πορεία της εμπορικής κίνησης, πολύ δε περισσότερο στις ονομαστικές εορτές, με τους επαγγελματίες να κάνουν λόγο για μείωση που αγγίζει το 70% τα τελευταία χρόνια. Η χθεσινή εορτή του Αγίου Δημητρίου, για παράδειγμα, η οποία ανοίγει κατά κανόνα τον κύκλο της γιορτινής περιόδου, δεν είχε την αναμενόμενη κίνηση, με τους επαγγελματίες να παρατηρούν ότι τείνουν να εκλείψουν σταδιακά οι γιορτές, αφενός διότι πολλοί εργάζονται πολλές ώρες, κυριολεκτικά από το πρωί μέχρι το βράδυ, ενώ παράλληλα η οικονομική ύφεση είναι αποτρεπτική πλέον για επισκέψεις και δώρα σε φίλους και συγγενείς.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η μείωση είναι εμφανής κυρίως σε ανθοπωλεία και ζαχαροπλαστεία, όπου κάποτε, στις καλές εποχές, οι πελάτες σχημάτιζαν ουρές.

«Η κίνηση στις εορταστικές μέρες είναι μειωμένη σε σύγκριση με το παρελθόν, διότι οι περισσότεροι στέλνουν πλέον μηνύματα στους εορτάζοντες» αναφέρει ο Μάξιμος Ζάντζος, ανθοπώλης και αναπληρωτής ταμίας στο ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου. «Η γιορτή του Αγίου Δημητρίου ήταν από τις “δυνατότερες” , η πρώτη μεγάλη γιορτή του χρόνου. Παλιότερα είχαμε πολλές παραγγελίες και πλέον η κίνηση κυμαίνεται στο 20% περίπου σε σύγκριση με τις παλιές, καλές εποχές. Αν κοιτάξουμε την τελευταία πενταετία, υπάρχει πολύ μεγάλη πτώση αλλά το ζητούμενο είναι να εντάξει ο κόσμος το λουλούδι στην καθημερινότητά του» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Η κίνηση στα ζαχαροπλαστεία είναι επίσης μειωμένη σε σύγκριση με τις εποχές πριν από την κρίση, κι όπως υπογραμμίζει ο Στέφανος Καισαρλής, συνιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου, έχουν εκλείψει πλέον οι παραγγελίες για τούρτες. Ο κόσμος, ωστόσο, προμηθεύεται γλυκά για το σπίτι, έστω κι αν είναι μικρότερες οι ποσότητες, και είναι συγκινητική η διαπίστωση ότι πολλοί συνταξιούχοι συγκεντρώνουν όλο τοn μήνα το ποσό που θα τους επιτρέψει να αγοράσουν κάποιο κέρασμα, λίγα γλυκά για το σπίτι, την οικογενειακή γιορτή. «Είμαστε από τους τυχερούς που δουλεύουν στις γιορτές. Είμαστε περήφανοι σαν Έλληνες και το γλυκό υπάρχει πάντα στο σπίτι τη μέρα της γιορτής, παρότι είναι μειωμένη η κίνηση. Το πρόβλημά μας είναι τα έξοδα, τα οποία είναι τεράστια και καλύπτονται δύσκολα στις εποχές της κρίσης» τονίζει ο ίδιος.

Για πτώση της τάξης του 70% στην εορταστική κίνηση και τουλάχιστον 50% στην καθημερινή κάνει λόγο ο κοσμηματοπώλης Μάριος Νιζάμης, μέλος στο ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου. «Οι εποχές είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχει διαφορά ανά δεκαετίες και ειδικότερα από το 2008 και μετά τα πράγματα έχουν αναστραφεί. Είναι πολύ μειωμένη η εορταστική κίνηση, η οποία δεν διαφέρει πλέον από μια καθημερινή. Εχουν εκλείψει παντελώς τα δώρα, και πάρα πολύ σπάνια αγοράζει κάποιος ένα κόσμημα, απλά γιατί του άρεσε» τονίζει ο ίδιος.

Η πτώση στην κίνηση γίνεται ολοένα και περισσότερο αισθητή όσο περνάει η κρίση, ενώ όπως αναφέρει ο Απόστολος Οντόπουλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου: «Οι γιορτές δεν έχουν πλέον τη δυναμική που είχαν. Ο κόσμος γενικά δεν κάνει τις επισκέψεις που έκανε. Ο κόσμος δεν γιορτάζει πια όπως γιόρταζε, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η κίνηση. Υπάρχει κινητικότητα στις γιορτές, αλλά δεν έχει καμία σχέση με αυτό που γινόταν στο παρελθόν. Οι γιορτές τείνουν να εξαφανιστούν, όσο περνούν τα χρόνια».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου