ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Βαριές καμπάνες για τα αυτοκίνητα – αντίκες

βαριές-καμπάνες-για-τα-αυτοκίνητα-αν-259817

Με «τσουχτερά» πρόστιμα ύψους 1.5000 ευρώ απειλούνται οι ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, όχι στο πλαίσιο αγώνων αλλά για καθημερινές μετακινήσεις. «Ο νέος νόμος είναι άδικος και πρέπει να αναθεωρηθεί, τονίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος της Λέσχης Κλασσικών Οχημάτων Βόλου, Τέλης Δουλόπουλος, εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια των μελών της ΛΕΚΟΒ.

Όλα ξεκίνησαν όταν με κοινή υπουργική απόφαση που φέρει τις υπογραφές του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη, ουσιαστικά απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες. Σε περίπτωση που οι κάτοχοί τους κινούν τα ιστορικά οχήματα και πέσουν σε έλεγχο της Τροχαίας, τότε ορίζεται πρόστιμο 1.500 ευρώ στον ιδιοκτήτη του οχήματος και 1.500 ευρώ στον οδηγό του οχήματος, εφόσον πρόκειται για διαφορετικό πρόσωπο.

Παράλληλα, σε περίπτωση χρήσης των χαρακτηρισθέντων ως ιστορικού ενδιαφέροντος οχημάτων σε αγώνες ή εκδηλώσεις άνευ του ενάριθμου διακριτικού γνωρίσματος, επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ.

Οι ιδιοκτήτες «αντικών» έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν για ειδικές εκδηλώσεις, για να πηγαίνουν στο συνεργείο ή να κάνουν τα απαραίτητα χιλιόμετρα συντήρησης, διαπιστώθηκε ωστόσο πως υπήρξε κατάχρηση, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν αντίκες με ιστορικές πινακίδες σε ταξίδια στην εθνική οδό. Επίσης, κάποιοι επιτήδειοι, για να κυκλοφορούν με αυτοκίνητο χωρίς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, υψηλά ασφάλιστρα αλλά και για να μην αυξάνουν τα τεκμήριά τους, έχουν αποκτήσει κάποιο «ιστορικό» όχημα με το οποίο όμως πραγματοποιούν τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

«Η λογική “πονάει κεφάλι – κόβει κεφάλι” που ακολούθησαν τα συναρμόδια υπουργεία δεν είναι λύση. Δεν είναι δυνατόν για μία μικρή μειοψηφία ιδιοκτητών ιστορικών αυτοκινήτων, που ενδεχομένως να έκαναν κατάχρηση των όρων κυκλοφορίας ενός ιστορικού αυτοκινήτου, να θεσπίζονται πρόστιμα και μάλιστα τόσο τσουχτερά», τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος της Λέσχης Κλασσικών Οχημάτων Βόλου (ΛΕΚΟΒ), Τέλης Δουλόπουλος, που ρωτήθηκε σχετικά.

Ο κ. Δουλόπουλος δεν έκρυψε επίσης τον έντονο προβληματισμό του για το γεγονός ότι, αντί το θέμα να συζητηθεί με τα αρμόδια όργανα και τους συλλόγους που εκπροσωπούν τους ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, επιλέχτηκε να θεσπιστεί νόμος που επιβάλλει υψηλά πρόστιμα, υπογραμμίζοντας πως η Πολιτεία θα πρέπει να αναθεωρήσει τη στάση της.

Η Λέσχη Κλασσικών Οχημάτων Βόλου, μπροστά στον κίνδυνο που υπάρχει να «φορτωθούν» με πρόστιμα και δικά της μέλη, έχει ήδη αποστείλει επιστολές γνωστοποιώντας σε όλους ότι με κοινή υπουργική απόφαση πλέον προβλέπονται «καμπάνες» ύψους 1.500 ευρώ για όποιους παραβαίνουν τις χιλιομετρικές αποστάσεις.

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο κ. Δουλόπουλος στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας στα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών από όλους τους συλλόγους κλασσικών οχημάτων στην Ελλάδα, με καθολικό αίτημα να θεσπιστεί ένα πλαίσιο που δεν θα «διώχνει» από τον δρόμο τις ιστορικές αντίκες.

Να σημειωθεί πως τα ιστορικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα με πινακίδες υπολογίζονται περίπου 8.000. Την ίδια στιγμή, σε πολλές χώρες της Ε.Ε., τα ιστορικά οχήματα άνω των 30-35 ετών απαλλάσσονται από κάθε φόρο, και μάλιστα ενθαρρύνεται η χρήση τους για πολιτιστικούς λόγους.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου