ΤΟΠΙΚΑ

Παραγωγή SRF και Καραμπατζάκη, ανέβασαν τους τόνους στο Δ.Σ. Βόλου

παραγωγή-srf-και-καραμπατζάκη-ανέβασαν-260604

Ομαδικά πυρά και ευθείες κατηγορίες ότι ο Δήμος Βόλου, μέσα από την κατασκευή μονάδας ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ, «θα προμηθεύει την ΑΓΕΤ με SRF, βάζοντας τον καρκίνο στην πόλη από την πίσω πόρτα», δέχθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η δημοτική αρχή.

Τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων που θα καταλήγουν σε ταφή, παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του δήμου, Στέλιος Διαμαντίδης. Όπως ανέφερε, στον ΧΥΤΑ θα δημιουργηθούν δύο μονάδες: στη μία θα γίνεται επεξεργασία 50.000 τόνων απορριμμάτων, μέσα από τα οποία θα παράγεται δευτερογενές καύσιμο SRF, και έως 20% υπόλειμμα θα πηγαίνει στον ΧΥΤΥ (χώρο υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων), και στη δεύτερη θα γίνεται επεξεργασία 15.000 τόνων οικιακών αποβλήτων για την παραγωγή κομπόστ (οργανικού χώματος που θα λειτουργεί ως λίπασμα).

Σύμφωνα με τον κ. Διαμαντίδη, το έργο θα λειτουργήσει αποκλειστικά ως δημόσιο, χωρίς σύμπραξη με ιδιωτικό φορέα, και εναρμονίζεται πλήρως με τον εθνικό και περιφερειακό σχεδιασμό.

Στην παραγωγή SRF αντέδρασαν σύσσωμοι οι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης.

«Λύση τριτοκοσμική και επικίνδυνη για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία», χαρακτήρισε τον σχεδιασμό ο επικεφαλής των Δρόμων Συνεργασίας, Μαργαρίτης Πατσιαντάς, επικαλούμενος το παράδειγμα του Δήμου Φυλής, όπου η μονάδα καύσης προκαλεί προβλήματα ρύπανσης και δυσοσμίας. «Η λύση που επιλέξατε δεν είναι ανακύκλωση, είναι καύση. Αυτός είναι ο εκσυγχρονισμός για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας;», είπε ο κ. Πατσιαντάς.

«Η κατεύθυνση στην οποία κινούμαστε ως δήμος στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι προς τη λάθος κατεύθυνση. Η καύση είναι η εύκολη λύση. Δεν προάγει όμως την ευαισθητοποίηση για την ανακύκλωση», είπε η επικεφαλής της Επιλογής Ευθύνης, Νατάσσα Οικονόμου, μιλώντας για διαλογή στην πηγή, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση.

«Η μονάδα είναι μια λύση. Αλλά υπάρχει εγγενής αντινομία. Από τη μία θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τη διαλογή στην πηγή, από την άλλη όμως για να λειτουργήσει η μονάδα πρέπει να έχει περισσότερα απορρίμματα», ανέφερε από την πλευρά του ο επικεφαλής της Δύναμης Βόλου, Μιχάλης Μιτζικός».

«Το SRF δρα ανταγωνιστικά στην ανακύκλωση», σημείωσε από την πλευρά του ο ανεξάρτητος Ιάσονα Αποστολάκης.

Ευθείες βολές κατά της δημοτικής αρχής εξαπέλυσε ο επικεφαλής της ΛΑΣ Αποστόλης Νάνος: «Η παραγωγή SRF στην περιοχή μας είναι απόλυτα δεμένη με την ανάγκη καύσιμης ύλης στην ΑΓΕΤ. Φέρετε τεράστια ευθύνη που θα συμπράξετε σε αυτή την πορεία».

Στο ίδιο πνεύμα και ο ανεξάρτητος Νίκος Κανελλής: «Ο Δήμος Βόλου ετοιμάζεται να γίνει ο βασικός προμηθευτής καυσίμων στην ΑΓΕΤ και συνένοχος στο έγκλημα που έχει ήδη ξεκινήσει η τσιμεντοβιομηχανία. Το κομπόστ που θα παράγετε είναι φύλλο συκής στο έγκλημα που ετοιμάζετε. Επιλέγετε την καύση κι όχι την ανακύκλωση ή ανάκτηση. Τρία χρόνια δεν έχετε κάνει τίποτα απολύτως για να προωθήσετε τη διαλογή στην πηγή. Εδώ και τρία χρόνια κοροϊδεύετε την κοινωνία. Αυτή όμως η ιστορία δεν θα κρυφτεί πίσω από τα λαμπάκια και τα έργα βιτρίνας».

«Η καύση σκουπιδιών για τις τοπικές κοινωνίες σημαίνει θάνατος», είπε εξάλλου ο δημοτικός σύμβουλος των Δρόμων Συνεργασίας, Θωμάς Κλημόπουλος.

Ενταση

Απαντώντας στις μειοψηφίες, ο εκτελών χρέη Δημάρχου Θ. Θεοδώρου κατήγγειλε ότι επιχειρείται παραπληροφόρηση. «Δεν ετοιμάζουμε καμία μονάδα στην οποία θα γίνεται καύση. Γιατί παραπληροφορείτε τον κόσμο; Η πρότασή μας είναι συμβατή με βάση τον εθνικό και περιφερειακό σχεδιασμό. Το μοντέλο που επιλέξαμε είναι πολιτική απόφαση και θα κριθούμε. Όμως δεν είναι μόνο η μονάδα. Θα παράγεται και κομπόστ, είμαστε ήδη σε αναμονή 1.000 κάδων κομποστοποίησης, τους κώδωνες γυαλιού εμείς τους βάλαμε, ενώ μελλοντικά ανοίγει πρόταση και για τα πράσινα σημεία. Τώρα, το υλικό που θα παράγεται κάπου θα πρέπει να πηγαίνει. Αλλά καμία συμφωνία δεν έχει γίνει έως σήμερα με την ΑΓΕΤ. Τα κριτήρια πάντως που θα διασφαλίσουν το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία είναι ο έλεγχος του παραγόμενου υλικού, και θα είναι αυστηρός όσο και οι έλεγχοι στις εγκαταστάσεις καύσης. Η πρότασή μας είναι συγκεκριμένη, σοβαρή με σεβασμό στο περιβάλλον».

Το έργο καταψήφισαν όλες οι μειοψηφίες. Μάλιστα σε ένδειξη διαμαρτυρίας οι κ.κ. Πατσιαντάς και Κλημόπουλος αποχώρισαν. «Εδώ μέσα υπάρχουν σύμβουλοι που ούτε που κατάλαβαν τι ψήφισαν», είπαν και έφυγαν.

Νέες αντιδράσεις για Καραμπατζάκη

Νέες αντιδράσεις από τις μειοψηφίες για τη μονοδρόμηση και διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη προκειμένου να αποτελέσει κυκλοφοριακό ζεύγος με τη Ζάχου, εκφράστηκαν στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Με αφορμή τη μεταφύτευση δέντρων από την Καραμπατζάκη, προκειμένου να μπορέσουν να γίνουν οι παρεμβάσεις, η αντιπολίτευση κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για την απόπειρα να δημιουργήσει ένα μίνι περιφερειακό μέσα στην πόλη και μάλιστα χωρίς μελέτη.

«Πάτε πρόχειρα και αποσπασματικά, χωρίς μελέτη να περάσετε έναν σχεδιασμό και να κάνετε ένα έγκλημα στην πόλη που δεν έγινε χρόνια τώρα. Αν θέλετε παλέψτε για τον κόμβο του περιφερειακού από Μπουρμπουλήθρα μέχρι Λαρίσης», προέτρεψε η επικεφαλής της Επιλογής Ευθύνης, Νατάσσα Οικονόμου.

«Θα δημιουργηθεί ένας μίνι περιφερειακός μπροστά στα σπίτια δημοτών», αντέδρασε και ο επικεφαλής της Δύναμης Βόλου, Μιχάλης Μιτζικός.

Από την πλευρά της, η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος, Φωτεινή Κοκκινάκη, υπογράμμισε ότι δεν πρόκειται να σταματήσουν οι προσφυγές κατά του έργου. Η ίδια κατέθεσε στα πρακτικά απάντηση σε ερώτηση που είχε καταθέσει στο πρόγραμμα Life μέσω του οποίου είχε γίνει η Καραμπατζάκη και βάση του οποίου, αλλαγή του έργου, χωρίς ενημέρωση της ομάδας παρακολούθησης του προγράμματος μπορεί να επιφέρει ακόμη και ανάκληση του συνόλου της χρηματοδότησης που τότε ήταν 250 εκατ.δραχμές. «Δεν θα σταματήσουμε τις διεκδικήσεις μας, θα προσφύγουμε όπου μπορούμε», ανέφερε.

Από την πλευρά του πάντως ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών, Θανάσης Σταυρίδης, υπογράμμισε ότι τα περί μίνι περιφερειακού είναι λάθος. «Ο δρόμος θα είναι ήπιας κυκλοφορίας, δεν θα διέρχονται βαρέα οχήματα και αυτό θα φανεί στο σχεδιασμό», είπε, καλώντας τους συμβούλους της αντιπολίτευσης, να σεβαστούν τις αποφάσεις των δικαστηρίων και να σταματήσουν να αντιμάχονται ένα έργο που θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου