ΤΟΠΙΚΑ

Στο προσκήνιο και πάλι οι ποδηλατόδρομοι

στο-προσκήνιο-και-πάλι-οι-ποδηλατόδρο-851206

Το πρόβλημα λειτουργίας του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και της μη ολοκλήρωσής τους συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, μετά από σχετική επερώτηση που είχαν καταθέσει οι κ.κ. Μαρκάκης και Μήτρου, οι οποίοι άσκησαν κριτική στη Δημοτική Αρχή, από την οποία και ζήτησαν να ανακατασκευαστεί το έργο.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Ι. Στάμος ανέφερε ότι ο Εξειδικευμένος Σύμβουλος Πληρωμών και Ελέγχων (ΕΣΠΕΛ) που διενήργησε αυτοψία στο έργο για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών, είπε ότι εκτελέστηκε μόλις το 52% του φυσικού αντικειμένου της μελέτης, αφού δεν υλοποιήθηκαν τα τμήματα στις οδούς Αντωνοπούλου, Κασσαβέτη, Μεταμορφώσεως κ.α.

Ο κ. Στάμος απαντώντας στις επερωτήσεις των συμβούλων της μειοψηφίας τόνισε ότι από τον ΕΣΠΕΛ δεν διαπιστώθηκαν κατασκευαστικά και ποιοτικά ελαττώματα, εντοπίστηκαν όμως προβλήματα με τα κολωνάκια, ελλιπής σχεδιασμός και έλεγχος που τον καθιστούν μη λειτουργικό. Ο κ. Στάμος εξήγησε ότι η λειτουργικότητα του ποδηλατοδρόμου έγκειται στο γεγονός ότι δεν υλοποιήθηκαν όλα τα τμήματά του και επομένως το δίκτυο δεν έχει μία συνοχή. Ο κ. Στάμος είπε ακόμη ότι στις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής ήταν να δοθούν μέσα στο 2010 200.000 ευρώ προκειμένου να γίνουν εργασίες διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων μέχρι το ύψος του ποδηλατοδρόμου, προκειμένου να υπάρξει εμφανής διαχωρισμός τους από το υπόλοιπο οδόστρωμα. Δυστυχώς λόγω της οικονομικής στενότητας του Δήμου το έργο αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί, όπως είπε ο Αντιδήμαρχος Βόλου. Αντίθετα έχουν ξεκινήσει να γίνονται εργασίες διαγράμμισης και βαφής του οδοστρώματος.

Ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Αναστ. Στρατηγόπουλος κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για το έργο που κατασκεύασε και σημείωσε ότι «ο ΕΣΠΕΛ λέει ότι δεν είναι λειτουργικός ο ποδηλατόδρομος, επειδή μείωσαν το φυσικό αντικείμενο της μελέτης διότι αντιδρούσαν οι πολίτες. Δημιουργήσατε, πρόσθεσε, το τείχος του αίσχους στον ποδηλατόδρομο και δαπανήθηκαν χρήματα για άχρηστη εργασία. Σε κανένα σημείο της μελέτης δεν έγινε πλήρης εργασία, ενώ σε κάποιους δρόμους δεν έγινε καμία εργασία, όπως από Μεταμορφώσεως έως Αναλήψεως μέχρι το ύψος του Περιφερειακού. Κοινή διαπίστωση, πρόσθεσε, είναι ότι οι ποδηλατόδρομοι είναι επικίνδυνοι και μη λειτουργικοί και ότι δόθηκαν ατύπως στην κυκλοφορία».

Ο κ. Μαρκάκης από την πλευρά του τόνισε ότι δημιουργήθηκε πρόβλημα στην πόλη με τους ποδηλατοδρόμους και ότι η δημοτική αρχή έφερε βιαστικά μια άστοχη μελέτη και από εκεί ξεκίνησαν όλα τα δεινά. «Δεν εισακούστηκαν οι παρατηρήσεις του εργολάβου, είπε ο βουλευτής και ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και πρόσθεσε: «Το έργο στο 52% δεν είναι λειτουργικό και είναι προς απένταξη. Θα μείνει η πόλη με έναν κακό ποδηλατοδρόμο και με κατεστραμμένο οδικό δίκτυο; Απέτυχε το έργο και πρέπει να επανακατασκευαστεί. Δε μπορεί να δαπανάμε χρήματα για λάθος σχεδιασμό. Να γίνει ο ποδηλατόδρομος πάνω στα πεζοδρόμια με ήπια υλικά, όπως σε όλη την Ευρώπη».

Απαντώντας ο Δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης είπε ότι η μελέτη έγινε από μηχανικούς του δήμου και εγκρίθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών. Στάθηκε ωστόσο και στην κακή νοοτροπία, αφού όπως τόνισε οι ποδηλατοδρόμοι σε πολλά σημεία, όπως στη Νεάπολη, έχουν γίνει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. «Κατασκευάστηκαν έτσι για να μη σταθμεύουν οχήματα και έχουν αφαιρεθεί πολλές πινακίδες Ι.Χ. από τη Δημοτική Αστυνομία. Πρέπει να βελτιωθεί και να επεκταθεί ο ποδηλατόδρομος και θα γίνει ό,τι χρειάζεται για να παραληφθεί» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βούλγαρης.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου