ΤΟΠΙΚΑ

Νέα προσπάθεια για το κυκλοφοριακό

νέα-προσπάθεια-για-το-κυκλοφοριακό-325510

Νέα προσπάθεια από τη δημοτική αρχή να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. Από χθες το πρωί, οι διευκολυντές πόλης, κυκλοφορώντας ανά δύο στις κεντρικές οδικές αρτηρίες του Βόλου, προσπαθούν να αποτρέψουν την παράνομη στάθμευση.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Με σφυρίχτρες «καλούν» τους οδηγούς να απομακρύνουν το παράνομα σταθμευμένο όχημά τους, ενώ όσοι δεν ανταποκρίνονται, βρίσκουν στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων τους σημείωμα στο οποίο αναφέρονται τα εξής: «Προσοχή: Σας ενημερώνουμε ότι στο σημείο που έχετε παρκάρει απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση. Παρακαλούμε όπως απομακρύνετε το όχημά σας, διαφορετικά θα σας επιβληθούν οι νόμιμες κυρώσεις».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται σε Δημητριάδος, Ιάσονος, Κ. Καρτάλη και Ιωλκού… Τέσσερις κεντρικές οδικές αρτηρίες στην πόλη, που δέχονται το μεγαλύτερο φόρτο της κυκλοφορίας στον Βόλο και που, παρά το πλάτος τους, σε ώρες αιχμής λειτουργούν ακόμη και με μία λωρίδα, λόγω των παράνομα παρκαρισμένων και παράνομα σταθμευμένων οχημάτων. Όσοι επιχειρούν να κυκλοφορήσουν στο κέντρο του Βόλου σε ώρες αιχμής, πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με γερά νεύρα…

Η απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης στις συγκεκριμένες τέσσερις οδικές αρτηρίες, είναι ένα μέτρο που ισχύει πάνω από μία δεκαπενταετία, όμως καταπατείται συστηματικά ελλείψει αστυνόμευσης.

Το πρόβλημα της ροής της κυκλοφορίας στο κέντρο έδειξε να λύνεται προσωρινά όταν μπήκαν οι κορίνες, υπό το βάρος όμως αντιδράσεων καταστηματαρχών και δικυκλιστών, που είχαν προσφύγει μάλιστα και στη δικαιοσύνη, αφαιρέθηκαν.

Ο Βόλος επιχείρησε να αποκτήσει ευρωπαϊκή ταυτότητα μετά την αφαίρεση των κορινών. Δημιουργήθηκαν λεωφορειολωρίδες σε Δημητριάδος και Ιάσονος, εσοχές για την προσωρινή στάση αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, ενώ στην άκρη των πεζοδρομίων δημιουργήθηκαν και παρτέρια με μικρές ελιές και καλλωπιστικά λουλούδια, προκειμένου να αποτρέπεται η στάση και στάθμευση. Μάλιστα για το πρώτο διάστημα, η αστυνόμευση ήταν συστηματική.

Για λίγους μήνες φάνηκε ότι η πόλη είχε αρχίσει επιτέλους να απαλλάσσεται από τον βραχνά του κυκλοφοριακού. Όπως με όλα τα καλά, ούτε αυτή η εικόνα διήρκεσε πολύ…

Παρκαρισμένα, διπλοπαρκαρισμένα και απουσία ελέγχων

Απουσία ελέγχων από την Τροχαία αλλά και τη δημοτική αστυνομία, το κέντρο του Βόλου, τους τελευταίους μήνες θυμίζει… ζούγκλα.

Τις ώρες αιχμής επικρατεί πραγματικά το αδιαχώρητο στους δρόμους. Οδηγοί εξακολουθούν να παρκάρουν παράνομα τα αυτοκίνητά τους στην άκρη του οδοστρώματος, επειδή οι εσοχές είναι κατειλημμένες από μόνιμα σταθμευμένα οχήματα. Σταματούν ακόμη και πάνω στις λεωφορειολωρίδες για να πάνε στο περίπτερο, στην τράπεζα, να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν άτομα.

Πολλές φορές, αυτοκίνητα σταματημένα βρίσκονται και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος, δημιουργώντας μποτιλιαρίσματα.

Αλλά και φορτηγά καταπατούν το ωράριο φορτοεκφόρτωσης. Δεν σταματούν απλώς στην άκρη του δρόμου. Διπλοπαρκάροντας, προκαλώντας κυκλοφοριακό έμφραγμα για όση ώρα σταματούν, προκειμένου να παραδώσουν το πακέτο ή απλώς ένα τιμολόγιο…

Αποστάσεις, που δεν απαιτούν πάνω από μερικά λεπτά για να τις διανύσει κανείς με το αυτοκίνητο ή το δίκυκλο, μοιάζουν… ατελείωτες. Και πολλές φορές ένα οδηγός μπορεί να σταματήσει ακόμη και τρεις φορές στον ίδιο φωτεινό σηματοδότη, μέχρι να περάσει από τη διασταύρωση, αν η κυκλοφορία είναι κάπου… κολλημένη.

Εκτός από τις μεσημεριανές και πρωινές ώρες αιχμής, υπάρχουν και τα βραδινά μποτιλιαρίσματα. Εντοπίζονται κυρίως στην οδό Ιάσονος, όπου ιδίως το καλοκαίρι, οι περισσότεροι σταθμεύουν για πάνε στην παραλία της πόλης και να διασκεδάσουν.

Προσπάθειες

Από τη δημοτική αρχή έχουν γίνει διάφορες απόπειρες για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Όπως η ενοικίαση του οικοπέδου στη Γαμβέτα με Ερμού όπου έχουν εξασφαλιστεί δωρεάν θέσεις στάθμευσης, η επιστράτευση εργαζόμενων με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου που πήραν τον τίτλο «διευκολυντές πόλης». Οι τελευταίοι, απαξιώθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα, όταν οι οδηγοί αντιλήφθηκαν ότι απλώς απευθύνουν συστάσεις και δεν έχουν δικαίωμα επιβολής προστίμων. Από χθες γίνεται νέα προσπάθεια με τους διευκολυντές να μοιράζουν στα παρμπρίζ των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων ενημερωτικά σημειώματα.

Έγινε επίσης προσπάθεια και με την αλλαγή των δρομολογίων αποκομιδής των απορριμμάτων από το κέντρο της πόλης, προκειμένου τα απορριμματοφόρα να μη δημιουργούν επιπλέον προβλήματα σε ώρες αιχμής.

Κανένα αποτέλεσμα, όσο η αποδεκατισμένη δημοτική αστυνομία δεν μπορεί να παρέμβει ουσιαστικά, και η Τροχαία Βόλου δεν είναι δυνατό να εξαντλεί τις δυνάμεις της στο κυκλοφοριακό.

Δεν επιστρέφουν οι κορίνες

«Οι κορίνες δεν πρόκειται να επιστρέψουν στην πόλη. Ήταν προεκλογική μας δέσμευση ότι θα αφαιρεθούν», σχολίασε ο εκτελών χρέη Δημάρχου Βόλου, Θάνος Θεοδώρου.

Όπως ο ίδιος ανέφερε, η μάχη για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού δεν έχει εγκαταλειφθεί. Τουναντίον…

«Αναζητούμε διαρκώς μικρά οικόπεδα στο κέντρο, όπως αυτό στη Γαμβέτα για να δημιουργήσουμε ελεύθερους χώρους στάθμευσης. Ο χώρος όμως που πραγματικά θα ανακουφίσει το πρόβλημα, θα είναι το πάρκινγκ της Φιλελλήνων, το οποίο δρομολογούμε», είπε.

Παράλληλα, ο Δήμος Βόλου περιμένει πότε το Υπουργείο Υποδομών θα βγάλει τις προδιαγραφές για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Ήδη ο δήμος έχει χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο με το ποσό των 250.000 ευρώ, προκειμένου να εκπονήσει μελέτη για τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη.

«Δυστυχώς όμως, ο Έλληνας έχει μάθει να λειτουργεί μόνο με την απειλή προστίμων. Στο πλαίσιο αυτό, ελπίζουμε ότι από το 2018 θα υπάρξει συστηματική αστυνόμευση, και άρα λύση στο πρόβλημα μέσα από την επιστροφή των δημοτικών αστυνομικών», υπογράμμισε ο κ. Θεοδώρου.

Στην πρόσφατη αλλαγή του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, ο Δήμος Βόλου κατέγραψε 36 κενές θέσεις στη δημοτική αστυνομία, προκειμένου «από το 2018 να καλυφθούν με προσωπικό», όπως τόνισε ο κ. Θεοδώρου.

«Αν η υπηρεσία στελεχωθεί με όσα άτομα ζητάμε, οι έλεγχοι θα είναι διαρκείς και συνεχόμενοι, και αναμένεται να υπάρξει σημαντική ανακούφιση του προβλήματος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου