ΤΟΠΙΚΑ

Παραγγέλνουν σουβλάκια οι τουρίστες σε καταλύματα

παραγγέλνουν-σουβλάκια-οι-τουρίστες-335097

Εντονα προβληματισμένοι είναι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης στην Μαγνησία, όχι μόνο στο κέντρο αλλά και τις τουριστικές περιοχές, λόγω της διαρκούς συρρίκνωσης των παραγγελιών, σε ποσοστό τουλάχιστον 20% στη διάρκεια της σεζόν. Σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Συλλόγου ιδιοκτητών καφετεριών και καταστημάτων εστίασης, Γιάννης Γρηγορίου, πολλοί παραγγέλνουν σουβλάκια ακόμη και στα καταλύματα όπου διαμένουν, για λόγους οικονομίας, με αποτέλεσμα να λιγοστεύουν τα έσοδα των εστιατόρων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Ο Γιάννης Γρηγορίου αναφέρει ότι «πληθυσμιακά φαίνεται ότι υπάρχει αύξηση αλλά ο τζίρος είναι μικρότερος σε σχέση με πέρυσι, γιατί ο κόσμος δεν δαπανά επιπλέον χρήματα αλλά πολλοί παραγγέλνουν σουβλάκια στα καταλύματα όπου διαμένουν στη διάρκεια των διακοπών τους».

Το παραπάνω φαινόμενο είναι έντονο στους τουριστικούς προορισμούς, ενώ όπως σημειώνει ο ίδιος, παλαιότερα ήταν ασφυκτικά γεμάτα τα καταστήματα, ταβέρνες και καφετέριες, ενώ σήμερα υπάρχει κίνηση σε ελάχιστα, με τον κατανάλωση και τον τζίρο να έχει πέσει κατακόρυφα για την συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών.

Ο ίδιος επαγγελματίας αναφέρει ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον ως γνώμονα την τιμή, το πιο φθηνό είδος, ενώ όσοι δραστηριοποιούνται στην εστίαση, προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια δύσκολη εποχή, κατά την οποία ο δείκτης της ποιότητας παραμένει υψηλός και οι τιμές έχουν μειωθεί, σε αντίθεση με τον ΦΠΑ που είναι αυξημένος.

Ο κ. Γρηγορίου εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι υπό τις υπάρχουσες συνθήκες είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να τα βγάλουν πέρα οι επαγγελματίες και να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.

Δίνοντας την εικόνα που επικρατεί στην Σκιάθο, ο επιχειρηματίας και δημοτικός σύμβουλος Αθανάσιος Ζλατούδης, τονίζει ότι ενδέχεται να υπάρξει πτωτική τάση στην εστίαση στο μεσοδιάστημα από την χαμηλή, στην μεσαία και την υψηλή σεζόν, ανάλογα με το είδος του καταστήματος, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει σταθερή κίνηση, ίδια με πέρυσι.

Παράλληλα παρατηρεί ότι, «όταν έχουμε περισσότερο νεολαία συγκεκριμένους μήνες της τουριστικής σεζόν, τότε δουλεύουν περισσότερο τα σουβλατζίδικα. Όταν βρισκόμαστε στην αρχή της σεζόν ή πιο αργά, έχουμε διαφορετικού διαθέσιμου εισοδήματος επισκέπτες και βλέπουμε ότι δουλεύουν ικανοποιητικά τα μαγαζιά που είναι εστιατόρια» τονίζει ο ίδιος.

Καθοριστική είναι για τον ίδιο η διαδικασία brexit στην οποία βρίσκεται η Βρετανία, η αλλαγή στην ισοτιμία της λίρας, η οικονομική αποδυνάμωση πολλών Αγγλων και κατά συνέπεια η οικονομική αβεβαιότητα, που τους καθιστά διστακτικούς αλλά και φειδωλούς, ταυτόχρονα, στα χρήματα που δαπανούν στις διακοπές τους.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου