ΤΟΠΙΚΑ

Διεθνής πρόσκληση για τη μαρίνα από τον ΟΛΒ

διεθνής-πρόσκληση-για-τη-μαρίνα-από-το-335217

Διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει ενδιαφέρον για τη δημιουργία μαρίνας στο λιμάνι του Βόλου, πρόκειται να απευθύνει πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου. Το θέμα της δημιουργίας μαρίνας στο τοπικό λιμάνι, συζήτηση που έχει ξεκινήσει από το 1987, απασχολεί διαχρονικά την τοπική κοινωνία, αναζωπυρώθηκε όμως το τελευταίο τρίμηνο μετά και τη δημιουργία ομάδας διεκδίκησης του έργου με πρωτοβουλία του γνωστού αρχιτέκτονα Σωτήρη Γιαμάκου, όταν διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στο master plan για τη χωροθέτηση της μαρίνας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο, εφόσον διασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του μετόχου που είναι το ΤΑΙΠΕΔ, θα απευθυνθεί διεθνής πρόσκληση για τη μαρίνα του Βόλου, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει ενδιαφέρον. Μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία θα προκύψει το είδος και το μέγεθος της μαρίνας για το οποίο υπάρχει ενδιαφέρον, το κόστος και το αναμενόμενο κέρδος, όπως επίσης και ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης, συνιστώσες που ο Οργανισμός Λιμένος θα κληθεί να αξιολογήσει και να καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση πριν αναζητήσει πιθανούς επενδυτές.

Ουσιαστικά η διεθνής πρόσκληση, αναμένεται να θέσει σε στέρεα βάση την «τύχη» του έργου, για το οποίο επί 30 χρόνια συζητά η τοπική κοινωνία.

Ήδη από την ομάδα διεκδίκησης Volos Marina έχουν κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση τέσσερα σενάρια για τη δημιουργία μαρίνας στο λιμάνι του Βόλου. Σήμερα, η ομάδα, πρόκειται να πραγματοποιήσει και νέα εκδήλωση στις 8:30 το βράδυ στο Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας, με θέμα «Volos Marina: Ο ρόλος της πολιτικής στην αστική ανάπτυξη». Στην εκδήλωση θα υπάρξει εισήγηση και σύντομη ενημέρωση για το ιστορικό του εγχειρήματος δημιουργίας μαρίνας στον Βόλο και θα ακολουθήσει συζήτηση στρογγυλής τραπέζης μεταξύ ομάδας μηχανικών και εκπροσώπων των πολιτικών και κοινωνικών φορέων, εστιασμένη στον ρόλο της πολιτικής στην αστική ανάπτυξη, μέσα από το πλαίσιο που θέτει η ΕΕ για το 2020.

Το πρώτο σενάριο για τη μαρίνα του Βόλου προβλέπει εγκαταστάσεις στην περιοχή του Πεδίου του Άρεως, και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει σύμφωνα με τον κ. Γιαμάκο δημιουργία χώρου για την πρόσδεση 1.500 σκαφών. Πρόκειται για το πιο φιλόδοξο σχέδιο από τα τέσσερα συνολικά, που όπως επισημαίνει ο κ. Γιαμάκος θα έχει και το μεγαλύτερο κοινωνικό και οικονομικό όφελος για τον Βόλο.

Το δεύτερο σενάριο προβλέπει επίσης επένδυση στον χώρο του Πεδίου του Άρεως, αλλά μικρότερης έκτασης για 1.000 σκάφη.

Το τρίτο σενάριο μιλά για κατασκευή μαρίνας στην περιοχή Τελωνείου δυναμικότητας 1.000 θέσεων σκαφών, και το τέταρτο για δημιουργία μαρίνας 750 σκαφών στον κεντρικό προβλήτα και στο Τελωνείο, και μία θέση κρουαζιερόπλοιου.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου