«Μεγάλος ασθενής» η Ειδική Αγωγή στην Μαγνησία

Τελευταία ενημέρωση: 2017-08-23, 17:36:29
«Μεγάλος ασθενής» η Ειδική Αγωγή στην Μαγνησία

Σε… μεγάλο ασθενή της εκπαίδευσης εξελίσσεται η Ειδική Αγωγή στη Μαγνησία. Μόλις 20 ημέρες πριν το πρώτο σχολικό κουδούνι στις 11 Σεπτεμβρίου, που θα σημάνει και την έναρξη του νέου σχολικού έτους, εντοπίζονται τουλάχιστον 100 κενές θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα σχολεία τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χθες, οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας δήλωσαν στο πληροφοριακό σύστημα τα λειτουργικά κενά και τυχόν πλεονάσματα που έχουν καταγραφεί στα σχολεία, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία κάλυψής τους μέσω αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και στη συνέχεια μέσω αναπληρωτών.

Η εκπαίδευση στη Μαγνησία φαίνεται να «πονά» στην Ειδική Αγωγή. Σε επίπεδο δευτεροβάθμιας, έχουν προς το παρόν καταγραφτεί 54 κενές θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που θα πρέπει να καλυφθούν άμεσα για να ξεκινήσει ομαλά η σχολική χρονιά.

Στην Πρωτοβάθμια, σε ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης, προς το παρόν εντοπίζονται τουλάχιστον 30 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, ωστόσο ο αριθμός των ελλείψεων αναμένεται να είναι τουλάχιστον διπλάσιος. Κι αυτό γιατί δεν έχουν προσμετρηθεί οι ανάγκες για παράλληλη στήριξη των μαθητών μέσα στις τάξεις. Πέρυσι και παρόλο που η παράλληλη στήριξη γινόταν, αντί για ένας εκπαιδευτικός ανά ένα μαθητή, με το σύστημα ένας εκπαιδευτικός ανά δύο ή και τρεις μαθητές, το σύνολο των θέσεων στην Ειδική Αγωγή που έπρεπε να καλυφθούν ήταν παραπάνω από 60.

Εκτός από την Ειδική Αγωγή, κενά εντοπίζονται και σε επίπεδο γενικής παιδείας. Στη Δευτεροβάθμια το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζονται σε εκπαιδευτικούς της ειδικότητας ΠΕ04 (φυσικούς, χημικούς, βιολόγους και γεωλόγους), όπου έχουν καταγραφτεί 21 κενά. Συνολικά, στα γυμνάσια και λύκεια, καταγράφονται 50 κενά εκπαιδευτικών.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τον διευθυντή, Γιώργο Πολύζο, δεν υπάρχουν ελλείψεις σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, υπάρχουν όμως κενά σε ειδικότητες: 10 κενά στην πληροφορική και λιγότερα σε εκπαιδευτικούς γερμανικών, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλης Μούσιος, με αφορμή την καταγραφή των κενών, μιλά για συνεχιζόμενη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου. «Δυστυχώς συνεχίζεται για μία ακόμη χρονιά η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου. Υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών, λιγότερα εκπαιδευτικά αντικείμενα κι άρα εκπαιδευτικοί, λιγότεροι μαθητές, ενώ παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις που αποκλείουν μερίδα μαθητών από το δημόσιο σχολείο. Στην Ειδική Αγωγή δεν έχουν γίνει διορισμοί με αποτέλεσμα να υφίστανται μεγάλα κενά, παγιώνεται η αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών στο 1 προς 25 ανά τμήμα, και δεν ισχύει η υποχρεωτική διετής προσχολική αγωγή. Το σχολείο είναι συρρικνωμένο και δεν καλύπτει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες», ανέφερε ο κ. Μούσιος.

Ενας διορισμός και μια απόσπαση

Στο μεταξύ, έναν συμπληρωματικό διορισμό εκπαιδευτικού ανάμεσα σε 177 σε όλη τη χώρα ανακοίνωσε για τη Μαγνησία το Υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για την επιτυχούσα στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2008, Μαρία – Μαγδαληνή Οικονόμου, ειδικότητας εργασιοθεραπείας - φυσιοθεραπείας που διορίζεται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Εξάλλου, με απόφαση του υπουργείου, ανανεώθηκε η απόσπαση από τη Μαγνησία στη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Παιδείας, του κ. Γεώργιου Λιάσκου ειδικότητας ΠΕ07.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
8
=