ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αύξηση στην κατανάλωση καυσίμων

αύξηση-στην-κατανάλωση-καυσίμων-364464

Ικανοποίηση έφερε στους βενζινοπώλες ο Αύγουστος με το ξεκίνημά του. Την πρώτη εβδομάδα του τρέχοντος μηνός, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων μέτρησαν αύξηση στην κατανάλωση καυσίμων ύψους 20% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Οι επαγγελματίες του κλάδου πλέον βλέπουν και Έλληνες τουρίστες να φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους και να κάνουν διακοπές στο Πήλιο. Τα ταμεία άρχισαν να «μετρούν» ικανοποιητικές εισπράξεις. Ωστόσο, η γάγγραινα του ασφαλιστικού δεν τους αφήνει να χαμογελάσουν.

«Είμαστε ικανοποιημένοι, καθώς υπάρχει κινητικότητα. Βέβαια δεν είναι τόση όση ήταν πέρυσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο δεν είδαμε Έλληνες τουρίστες να κινούνται με προορισμό το Πήλιο. Ωστόσο, ο μήνας ξεκίνησε με αυξημένη κίνηση», λέει η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας, Βάσω Κοντοχρήστου.

Τον Αύγουστο η κατανάλωση καυσίμων πάντοτε αυξάνεται. Οι βενζινοπώλες βλέπουν τους οδηγούς οχημάτων να φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους. Έχουν να κάνουν μεγάλες αποστάσεις και γι’ αυτό βάζουν βενζίνη με ποσά της τάξεως των 40-50 ευρώ. «Θυμούμαστε λίγο την προ κρίσης περίοδο. Όλο το υπόλοιπο διάστημα οι οδηγοί βάζουν τα απολύτως αναγκαία καύσιμα, με ποσά της τάξεως των 10-20 ευρώ» είπε η ίδια.

Οι βενζινοπώλες βιώνουν στο πετσί τους τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης. «Το βιωτικό επίπεδο έχει πέσει σημαντικά. Πλέον, ο βασικός μισθός είναι 500 ευρώ. Οι φόροι αυξάνονται συνεχώς. Είναι φυσικό και επόμενο να μειώνεται και η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Για να έρθει η ανάπτυξη χρειαζόμαστε σταθερό οικονομικό και φορολογικό περιβάλλον» εξηγεί.

Τα πρατήρια υγρών καυσίμων είδαν σημαντική μείωση στο τζίρο. «Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ομοσπονδίας, που ανταποκρίνονται και στην εικόνα που υπάρχει για τη Μαγνησία, το πρώτο επτάμηνο του 2017 έκλεισε με μείωση στην κίνηση ύψους 12%», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όλοι αυτοί οι λόγοι, σε συνδυασμό με το ασφαλιστικό δεν αφήνουν τους επαγγελματίες του κλάδου να χαρούν τη δεδομένη χρονική στιγμή την αύξηση που παρατηρείται στην κατανάλωση καυσίμων. «Έχουμε τη γάγγραινα των δυσβάσταχτων εισφορών. Βάλαμε POS στα καταστήματά μας εδώ και τρία χρόνια, και όταν υπάρχουν μεγάλες εισπράξεις οι απώλειες μπορεί να φτάνουν και τα 100 ευρώ. Κάναμε επενδύσεις και εγκαταστήσαμε σύστημα εισροών-εκροών και δεν κρύβουμε ούτε ένα ευρώ από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Τελικά, η επιβράβευσή μας για όλες αυτές τις ενέργειες είναι η τιμωρία. Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι με το νέο ασφαλιστικό καλούμαστε να πληρώσουμε ιδιαίτερα υψηλές εισφορές. Κάθε μήνα χρειάζεται να πληρώνουμε για εισφορές ποσά της τάξεως των 1.000 ευρώ, από 400-500 ευρώ που καταβάλλαμε παλαιότερα» εξηγεί η ίδια.

Τα πρατήρια υγρών καυσίμων προσπαθούν να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων με νύχια και με δόντια. «Μειώνουμε τα έξοδα ώστε οι υποχρεώσεις να βγαίνουν. Όμως, πραγματικά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τότε μοιραία θα οδηγηθούμε σε απολύσεις του προσωπικού, κάτι που δεν θέλει κανένας. Θα αναγκαστούμε να βάλουμε προσωπική εργασία», επισημαίνει η πρόεδρος της Ένωσης.

Να επισημανθεί ότι η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του νέου ασφαλιστικού.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου