ΤΟΠΙΚΑ

Χάνει ο Βόλος το εμπορευματικό κέντρο;

χάνει-ο-βόλος-το-εμπορευματικό-κέντρο-406125

Επιστρέφει ο φόβος ότι ο Βόλος χάνει το εμπορευματικό κέντρο, το οποίο πληροφορίες θέλουν να χωροθετείται με σχεδιασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ στη Γυρτώνη της Λάρισας. Τυχόν απώλεια του εμπορευματικού κέντρου θα αποτελέσει ισχυρό πλήγμα για τον Βόλο, που επί σειρά ετών περιμένει την επένδυση και διαθέτει τις υποδομές -λιμάνι, αεροδρόμιο, σιδηροδρομική σύνδεση- προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σύγχρονες παγκόσμιες ανάγκες διακίνησης αγαθών, μέσω των συνδυασμένων μεταφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, και έρχονται να επιβεβαιώσουν δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ στις 18 Ιουνίου, προχωρούν σχέδια για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα, με πιθανή ημερομηνία προκήρυξης του διαγωνισμού το τρίτο τετράμηνο του 2018. Θα κατασκευαστεί σε έκταση 300 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ στη περιοχή της Γυρτώνης έξω από τη Λάρισα, σε συνεργασία με τον δήμο, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Προϋπόθεση, η μεταφορά του σταθμού διαλογής του ΟΣΕ που βρίσκεται σήμερα στο Μεζούρλο (εντός του οικιστικού ιστού της πόλης), στον χώρο που θα κατασκευασθεί το κέντρο.

Στην προοπτική χωροθέτησης του εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα, αντέδρασε ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ο οποίος πάντως θεωρεί ότι υπάρχει χρόνος για την ανάδειξη της πρότασης χωροθέτησης του κέντρου στην περιοχή του Βελεστίνου. «Υπάρχει ήδη κατατεθειμένο από το 2003 ρυθμιστικό σχέδιο, στο οποίο αναφέρεται η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου πάνω στον άξονα του δίπολου Βόλου και Λάρισας, με ενδεδειγμένη περιοχή επιλογής χωροθέτησης την περιοχή του Βελεστίνου. Ο δικός μας σχεδιασμός είναι να γίνει στο Βελεστίνο το εμπορευματικό κέντρο, υπάρχει ρυθμιστικό σχέδιο και θα το προωθήσουμε. Δεν υπάρχει άμεσα διαγωνισμός άρα και περιθώρια υπάρχουν και για συζήτηση αλλά και για ανάδειξη της δικιάς μας πρότασης. Δεν έχει κλείσει κάτι. Ούτως ή άλλως η δικιά μας πάγια θέση είναι το ρυθμιστικό σχέδιο, το οποίο να συμπεριλαμβάνει τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου πάνω στον άξονα του δίπολου Βόλου και Λάρισας, με ενδεδειγμένη περιοχή χωροθέτησης την περιοχή του Βελεστίνου, γιατί συγκεντρώνει τα πλεονεκτήματα σύνδεσης κατ’ αρχάς με Τρίκαλα και Καρδίτσα και βρίσκεται κοντά στο λιμάνι και το αεροδρόμιο, θέση η οποία συνιστά την καλύτερη επιλογή. Άλλωστε, το Υπουργείο Μεταφορών είναι υπεύθυνο για τον σχεδιασμό και δεν μπορεί να υλοποιηθεί από έναν εποπτευόμενο φορέα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μεϊκόπουλος.

Ο Χρήστος Μπουκώρος

Αμεση ήταν η αντίδραση του βουλευτή Μαγνησίας της Ν.Δ. και αναπληρωτή τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Μπουκώρου, ο οποίος μάλιστα έκανε γνωστό ότι θα κατέθετε και επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, προκειμένου να απαντηθεί αν οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί είναι πραγματικοί και σε ποια στοιχεία βασίζονται.

Κληθείς να σχολιάσει τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή της Λάρισας αντί για τον Βόλο, ο κ. Μπουκώρος, ανέφερε τα εξής:

«Όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τους σχεδιασμούς της ΓΑΙΑΟΣΕ περί κατασκευής εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή της Λάρισας, στον βαθμό που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα επαναφέρουν στη μνήμη μας εποχές πολιτικάντηδων και μαυρογιαλούρων. Χωρίς καμία διαβούλευση, αγνοώντας κάθε έννοια περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού και… Κύριος οίδε με ποια κριτήρια, διοχετεύονται πληροφορίες και εξαγγέλλονται έργα για μια τόσο σοβαρή υπόθεση υπερτοπικής σημασίας.

Το λιμάνι του Βόλου συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο, γειτνιάζει με το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το εθνικό οδικό δίκτυο και, επιπλέον, η περιοχή του Βόλου φιλοξενεί δύο οργανωμένες βιομηχανικές περιοχές. Είναι προφανές ότι ο Βόλος αποτελεί τον ιδανικό τόπο δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου σε οποιαδήποτε περιοχή του άξονα Λιμάνι – Α΄ και Β΄ ΒΙΠΕ – κόμβος Βελεστίνου. Προφανώς οι εμπνευστές του σχεδίου “Εμπορευματικό Κέντρο Λάρισας” αγνοούν κάθε έννοια συνδυασμένων μεταφορών, κάθε μελέτη κόστους οφέλους, κάθε μελέτη σκοπιμότητας και υπηρετούν ως μοναδική πολιτική σκοπιμότητα την επίδειξη εύνοιας σε εκλεκτούς της κυβέρνησης, τοπικούς παράγοντες της Λάρισας. Διαφορετικά δεν εξηγείται ένας τέτοιος σχεδιασμός.

Καλούμε όλους τους φορείς της Μαγνησίας και όλα τα περιφερειακά όργανα τα οποία δεν έχουν σχέση με στείρους τοπικισμούς, να αντιδράσουν στη νέα προσπάθεια αποκλεισμού του Βόλου από τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις. Αν όλα όσα γράφονται εμπεριέχουν έστω και ίχνος πραγματικού σχεδιασμού, η κοινωνία του Βόλου -και ιδιαίτερα οι αρχές- οφείλουμε να τα αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικό τρόπο.

Τέλος, αποτελεί ερώτημα αν ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Αθανάσιος Σχίζας -τοποθετημένος σύμφωνα με πληροφορίες στη θέση του με πρόταση της ΔΗΜΑΡ από την προηγούμενη κυβέρνηση- έχει ενημερώσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τους σχεδιασμούς του κι αν έχει λάβει την έγκριση του κ. Σπίρτζη για τα όσα διοχετεύονται δεξιά και αριστερά. Σε ό,τι με αφορά, σήμερα κιόλας καταθέτω επίκαιρη ερώτηση στη βουλή ώστε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών να έρθει και να εξηγήσει στο κοινοβούλιο, αν οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί είναι πραγματικοί και σε ποια στοιχεία βασίζονται.

Υ.Γ.: Στους τοπικούς κυβερνητικούς παράγοντες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ υπενθυμίζουμε και χαρίζουμε την τελευταία επίσκεψη του κ. Σπίρτζη κατά τη διάρκεια της οποίας έταζε “γεφύρια και… ποτάμια”».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου