ΤΟΠΙΚΑ

Πιο… πράσινες μετακινήσεις στον Βόλο

πιο-πράσινες-μετακινήσεις-στον-βόλο-407511

Πιο… πράσινες μετακινήσεις από τις αρχές του 2018 έρχεται να προσφέρει ο πλοηγός GreenYourMove, μέσω του οποίου, όσοι κατεβάσουν την εφαρμογή σε υπολογιστές, tablets και κινητά τηλέφωνα, θα έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν διαδρομή για τη μετακίνησή τους εντός της πόλης ή από πόλη σε πόλη, χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα μέσα μαζικής μεταφοράς και περιορίζοντας τις εκπομπές καυσαερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, απ’ ό,τι αν χρησιμοποιούσαν ιδιωτικά μέσα.

Το GreenYourMove (GYM) είναι ένα Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το πράσινο ταμείο υπό τον άξονα για το περιβάλλον – LIFE14 ENV/GR/000611. Πρόκειται για συνεργασία συνολικά 6 εταίρων από την Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, AVMapGISA.E., ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ΕΜΙΣΙΑ Α.Ε), την Τσεχία (CHAPSspol. s.r.o.)και την Ολλανδία (Stichting Plannerstack) υπό το συντονισμό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2015 και θα διαρκέσει μέχρι τον Αύγουστο του 2018.

Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή του τμήματος Μηχανολόγων-Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γ. Σαχαρίδη, ο πλοηγός θα είναι διαθέσιμος στις αρχές του 2018 στους χρήστες και θα γίνει μάλιστα καμπάνια προώθησής του στις πόλεις, για τις οποίες έχουν βγει οι χάρτες, μεταξύ των οποίων και ο Βόλος. «Το σύστημα είναι ήδη έτοιμο. Αυτή την περίοδο δουλεύουμε μια εφαρμογή για την επικαιροποίηση των δεδομένων των δρομολογίων», σημείωσε.

Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, μετρό, τραμ, τρόλεϊ και τρένα) στα οποία οι χρήστες θα μπορούν να βρουν βελτιστοποιημένες διαδρομές συνδυάζοντας πολλά μέσα όπου αυτό απαιτείται. Ο πλοηγός θα έχει χαρτογραφημένο όλο το δίκτυο των δημοσίων μέσων μεταφοράς για τις 16 μεγαλύτερες Ελληνικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Χαλκίδα, Φλώρινα, Ιωάννινα, Κατερίνη, Κομοτηνή, Λαμία, Λάρισα, Πάτρα, Σέρρες, Θήβα, Τρίκαλα, Βόλος, Ξάνθη). Ο υπολογισμός των εναλλακτικών διαδρομών γίνεται με χρήση πρότυπων μεθόδων βελτιστοποίησης διαδρομών, ενώ ο υπολογισμός των αερίων του θερμοκηπίου ανά διαδρομή γίνεται με χρήση αλγορίθμων.

Για την ολοκλήρωση του πλοηγού αναπτύχθηκε ένα νέο μοντέλο υπολογισμού εκπομπών αέριων ρύπων από οχήματα, ενώ αναπτύχθηκε και μία νέα μέθοδος εύρεσης βέλτιστων διαδρομών.

Η καινοτομία του μοντέλου υπολογισμού αερίων ρύπων βασίζεται στο ότι χρησιμοποιεί δεδομένα από τα οχήματα που χρησιμοποιούνται στο δίκτυο μεταφορών της Τσεχίας, της Ελλάδας και της Ολλανδίας. Το μοντέλο περιλαμβάνει και περιπτώσεις συν-τροπικών μεταφορών, ενώ κατά τον υπολογισμό λαμβάνει υπόψη μετεωρολογικά δεδομένα, τη χρήση κλιματισμού στα οχήματα, την κατάσταση του οδικού δικτύου, το ποσοστό πληρότητας των οχημάτων και την ταχύτητα του οχήματος. Το νέο αυτό μοντέλο υπολογίζει τους αέριους ρύπους GHG και το ενεργειακό αποτύπωμα των οχημάτων.

Για την εύρεση της βέλτιστης διαδρομής αναπτύχθηκαν μοντέλα επίλυσης του προβλήματος συν-τροπικής δρομολόγησης, ενώ χρησιμοποιούνται δεδομένα δρομολογίων τύπου GTFS από τους μεταφορείς. Η επίλυση γίνεται με συνδυασμό ευρετικών και αναλυτικών προσεγγίσεων.

ΕΛ. ΧΑΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου