ΤΟΠΙΚΑ

«Ερχεται το τέλος των προσωπικών δεδομένων για όλους;»

ερχεται-το-τέλος-των-προσωπικών-δεδο-481183

Εχοντας υπηρετήσει στη θέση του country manager στη Google Hellas ο Γιώργος Σαλιάρης – Φασσέας μιλά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ και παραδέχεται πως το διαδίκτυο έχει διευκολύνει τη ζωή μας, αλλά και έχει κάνει πλέον πανεύκολη την πρόσβαση στην πληροφορία.
Ο Γιώργος Σαλιάρης – Φασσέας επισημαίνει πως το διαδίκτυο κρύβει παγίδες, όπως γίνεται και στη ζωή. Εκείνο που τονίζει είναι πως οι χρήστες είναι χαλαροί με τη διάδοση των προσωπικών τους δεδομένων ως συνέπεια της μη ενημέρωσής τους για τους κανόνες του διαδικτύου.
Ο ίδιος δηλώνει εξαρτημένος από το διαδίκτυο, ενώ αν και είναι επιφορτισμένος με πλήθος εργασιών και συμφωνιών, δεν ξεχνά και τις αγαπημένες του ασχολίες όπως το συρτάκι, για το οποίο μάλιστα εισήλθε στο βιβλίο Γκίνες.
Λίγες ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στη Google ο Γιώργος Σαλιάρης – Φασσέας είχε ισχυριστεί πως ήταν περίεργο να γίνει από επιχειρηματίας υπάλληλος, αλλά η Google τα άλλαξε όλα.
Όπως έχει δηλώσει μέσω της θέσης του στη Google είχε τη δυνατότητα να αλλάξει την Ελλάδα και να επηρεάσει άπειρες επιχειρήσεις (ανεξαρτήτως μεγέθους) να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες για να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους και να διαφημιστούν. Ήταν μεγάλη απόφαση για εκείνο το συγκεκριμένο βήμα, αλλά συγχρόνως ήταν και το επόμενο για να επεκταθεί το digital marketing σε μεγαλύτερη μάζα.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Διατελέσατε countrymanager της Google στην Ελλάδα. Ποιο είναι σύμφωνα με την εμπειρία σας το προφίλ του Ελληνα χρήστη του διαδικτύου;
 
Υπάρχει μία αντίληψη ότι το διαδίκτυο το χρησιμοποιούν οι νέοι. Αυτό είναι λογικό διότι το χρησιμοποιούν όλοι οι νέοι. Αλλά πλέον το internet χρησιμοποιείτε από όλους είτε είναι για να ψάξουν κάτι, είτε να επικοινωνήσουν είτε να διαβάσουν νέα και σιγά-σιγά για να κάνουν και συναλλαγές.
 
 
Ποιες είναι οι νούμερο ένα πληροφορίες που ψάχνει κανείς στο διαδίκτυο;
 
Η διασκέδαση. Νομίζω ότι η δυνατότητα να μπορείς να βρεις κόσμο και πληροφορίες για τα χόμπι σου είναι αυτό που τραβάει τους περισσότερους.
 
 
Νομίζετε πως η χρήση του Internet έχει κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και δεν κοπιάζουμε για να συλλέξουμε πληροφορίες;
 
Σαφέστατα. Όμως επειδή πλέον η πρόσβαση στην πληροφορία είναι πανεύκολη δεν σημαίνει και ότι αποκτάται γνώση. Έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε τα πάντα γρήγορα, όμως δεν παύει να υπάρχει η ανάγκη της μελέτης και της σύνθεσης της πληροφορίας.
 
Γίνεται λόγος τελευταία για τα απόρρητα προσωπικά δεδομένα και κατά πόσο αυτά είναι μύθος στον κόσμο του διαδικτύου. Τελικά μπορούμε να έχουμε απόρρητες πληροφορίες ή όλα είναι διάτρητα;
 
Αυτό είναι επιλογή του κάθε χρήστη. Ανεβάζοντας προσωπικές φωτογραφίες στο facebook ή κάποιο βίντεο στο Youtube μπορώ να το μοιράσω με όλους ή μόνο με φίλους μου. Επίσης υπάρχει δυνατότητα να ελέγχεις και να διαγράφεις τα προσωπικά σου στοιχεία. Απλώς ο κόσμος δεν ενημερώνεται και είναι «χαλαρός» με τα δεδομένα του. Μην ξεχνάτε ότι οι μεγάλες εταιρίες διέπονται και από νόμους (και πρόστιμα) και δεν θα ρίσκαραν ποτέ την αξία τους, εκμεταλλευόμενοι δεδομένα που θα δυσαρεστούσαν τους πελάτες τους.
 
 
Κατά τη διάρκεια της δικής σας θητείας στη Google είχαν αναπτυχθεί μηχανισμοί άμυνας, έτσι ώστε να προστατεύεται ο χρήστης από συκοφαντίες και από κακόβουλες δημοσιεύσεις;
 
Το ελληνικό γραφείο της Google έχει μόνο εμπορική δράση. Ουσιαστικά πουλάει AdWords, το διαφημιστικό πρόγραμμα της Google (που από εκεί βγάζει και περίπου 98% των εσόδων της). ΟΤΑ προϊόντα και οι μηχανισμοί παράγονται από άλλα γραφεία.
 
Πόσο εύκολο είναι να ξεφύγουμε από το «μάτι» της Google, αν σκεφτούμε πως υπάρχει η GoogleEarth;
 
Το Google Earth δεν είναι real time. Δηλαδή αν το ανοίξω δεν μπορώ να δω τι κάνετε εσείς στην ταράτσα σας στο Βόλο. Βέβαια κάποιος (όπως κάνανε και οι ελληνικές αρχές) μπορεί να δει αν έχετε πισίνα και να έχει αρνητικές συνέπειες-αν δεν ήτανε δηλωμένη. Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα υπήρχε και η Google το αγόρασε (για να κερδίζει από διαφημίσεις που προβάλει σε αυτό) και έχουνε γίνει και πολύ θετικά πράγματα για την ανθρωπότητα όπως π.χ. η προστασία του δάσους του Αμαζονίου.
 
Εχει «κακόφημους» δρόμους το διαδίκτυο; Μπορούμε να προστατευτούμε από αυτούς κι αν ναι με ποιους τρόπους;
 
Καταρχήν υπάρχει η διεύθυνση ηλεκτρονικού εγκλήματος, που αν υπάρχει κάποια υποψία πρέπει να γίνεται καταγγελία. Επίσης θέλει κάποια προσοχή, όπως να μην πατάμε σε links από e-mails που δεν εμπιστευόμαστε και να μη δίνουμε δεδομένα σε ιστοσελίδες κακόφημων εταιριών.
 
Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται διαρκώς οι ανήλικοι χρήστες του Internet. Ποιες είναι οι παγίδες που μπορούν να συναντήσουν;
 
Οι παγίδες είναι πολλές και θέλει μέτρο και προσοχή, διότι οι νέοι έχουν επάρσεις και δεν μπορούν πάντα να ελέγχουν τις κινήσεις τους. Δυστυχώς στην κοινωνία μας (όπως και σε κάθε κοινωνία) υπάρχουν κλέφτες, ανώμαλοι και άλλοι κακόβουλοι άνθρωποι και οφείλουμε με εκπαίδευση και οικογενειακή μέριμνα να προστατεύουμε τους ανηλίκους.
 
Πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσει κανείς ένα blog; Υπάρχει κάποιος τρόπος για να ελεγχθούν οι αναρτήσεις του;
 
Παίρνει κάτω από 5 λεπτά και μπορείτε να δοκιμάσετε στο www.blogger.com Εκεί μπορεί να γράψει κάποιος ό,τι θέλει, οπότε από αυτήν την άποψη δεν ελέγχονται οι αναρτήσεις.
 
Ποια είναι η πολιτική της Google ως προς τα blogs, τα οποία ολοένα και πληθαίνουν; Πιστεύει στην ανώνυμη μετάδοση της πληροφορίας;
 
Η πληροφορία από ανώνυμη πηγή δεν έχει την αξία της πληροφορίας από έννομη. Οπότε αν διαβάσω κάτι στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, το πιστεύω πιο πολύ από το να το διαβάσω σε ένα ανώνυμο blog. Η τεχνολογία μάς δίνει δυνατότητες, αλλά η αξιοποίησή της παραμένει στα χέρια του κόσμου.
 
Τελικά αφήνουμε τα χνάρια μας στο άπειρο του διαδικτύου με κάθε μας κλικ ή κάθε πληροφορία που ψάχνουμε;
 
Τα προσωπικά μας χνάρια όχι. Αλλά τι ψάχνουμε, ναι. Όσον αφορά στο τι ψάχνετε στο Google, μπορείτε να δείτε στο http://www.google.com/insights/search/#
 
Τι ακόμη έχει να προσφέρει το διαδίκτυο; Θα φτάσουμε σε μια εποχή που όλοι θα εξαρτιόμαστε από αυτό;
 
Νομίζω ότι όπως τώρα «εξαρτιόμαστε» από το τηλέφωνο, έτσι θα εξαρτιόμαστε και από το διαδίκτυο (προσωπικά ήδη έχω εξάρτηση). Είναι ένα εργαλείο που μπορεί να μας καλύψει ανάγκες ψυχαγωγίας, επικοινωνίας, μάθησης και εργασίας.
 
Μέσα σε πλαίσιο
 
Ποιος είναι ο Mrex- GoogleHellas;
 
Ο Γιώργος Σαλιάρης – Φασσέας κατείχε τη θέση μέχρι και πρόσφατα του Country Manager της Google στην Ελλάδα, όπου κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα και τον αριθμό των διαφημιζόμενων, συγκρότησε την ομάδα και βοήθησε στο να συγκεντρώσει πάνω από 100 AdSense συνεργάτες. Επίσης, έχει γράψει ένα βιβλίο (http://www.kastaniotis.com/book/978-960-03-4950-4) για τα "Google
Adwords" για να βοηθήσει στο να εκπαιδευτεί η αγορά και μαζί με 1672
συναδέλφους του μπήκαν στο βιβλίο Guinness (http://www.spectator.co.uk/essays/all/2075051/part_3/how-i-became-a-world-record-holder.thtml) χορεύοντας συρτάκι στη Ρόδο!
Το 2005 με τη συγχώνευση της διαδικτυακής του διαφημιστικής εταιρίας
yellownetroad με την OgilvyOne, μπήκε στην οικογένεια της Ogilvy
Athens σαν Managing Director.
Πριν από αυτό εργαζόταν στην Αγγλία στο χώρο των επιχειρήσεων που
παρέχουν φρέσκα προϊόντα στα supermarket ως Marketing & Procurement
Manager για την Richard Hochfeld Ltd.
Η ακαδημαϊκή του κατάρτιση αποτελείται από τα εξής: BSc in Management Sciences- Warwick University,  MSc in Analysis, Design and Management of Information Systems (με διάκριση)- London School of Economics, Executive courses σε χρηματοοικονομικά (ALBA), Διαπραγματεύσεις (Harvard) και Private Equity (Oxford).
Ο ίδιος έχοντας δημιουργήσει την επενδυτική εταιρία driin (www.driin.eu), επέστρεψε στην οικογένεια της Ogilvy, τον Ιούνιο του 2010 ως
executive director του Ομίλου.
Τέλος, έχει υπάρξει δεινός αθλητής και ήταν μέλος την εθνικής ομάδας
καράτε της Ελλάδας. Ξέρει άπταιστα Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά και
μιλάει και Ιταλικά.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου