ΤΟΠΙΚΑ

Νέα διαμαρτυρία για τους «σχολικούς βοηθούς»

νέα-διαμαρτυρία-για-τους-σχολικούς-β-438294

Επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα ενός ολόκληρου κλάδου, καταγγέλλουν φορείς που αποτελούν το συντονιστικό της ειδικής εκπαίδευσης, με αφορμή την είσοδο στα ειδικά σχολεία «σχολικών βοηθών» που θα αντικαταστήσουν το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Όπως είναι γνωστό μέσω του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας, δήμοι προσλαμβάνουν ανέργους, με μοναδικό προσόν το απολυτήριο λυκείου και τη μοριοδότηση με βάση το χρόνο ανεργίας και το χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, τους βαφτίζουν «σχολικούς βοηθούς» και τους βάζουν στα ειδικά σχολεία στη θέση του ειδικού βοηθητικού προσωπικού!

Ηδη, στη Θεσσαλία έχουν καταγραφεί 17 τέτοιες περιπτώσεις, εκ των οποίων 11 στη Μαγνησία.

Σύμφωνα με διαμαρτυρία που υπογράφουν 8 φορείς, «το έργο των σχολικών βοηθών θα είναι υποστηρικτικό και βοηθητικό και θα περιλαμβάνει επικουρική υποστήριξη στα καθήκοντα του εκπαιδευτικού προσωπικού, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (με μια «ενημέρωση» από το Διευθυντή ή το Σχολικό Σύμβουλο). Τα περιγραφόμενα καθήκοντα περιλαμβάνουν καθήκοντα του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, όπως την υποστήριξη της φροντίδας των μαθητών σε θέματα ασφάλειας και αυτοεξυπηρέτησης. Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), όπως και οι υπόλοιποι λειτουργοί της Ειδικής Αγωγής, έχουν λάβει εξειδικευμένη εκπαίδευση σε θέματα γενικής και ειδικής αγωγής, ώστε να είναι σε θέση να υποστηρίζουν μαθητές με ειδικές ανάγκες και να υπηρετούν την ισότιμη ένταξή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Ακόμη, και η ασφάλεια και υποστήριξη της αυτοεξυπηρέτησης (όπως τίθεται) είναι κομμάτι της εκμάθησης κοινωνικών δεξιοτήτων και της παιδαγωγικής διαδικασίας. Πρόκειται για μια επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα ενός κλάδου που υπηρετεί τη δημόσια παιδεία παραπάνω από 17 χρόνια, καθώς υποκαθίσταται και υποβαθμίζεται ο ρόλος του και η πραγματική συνεισφορά του στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες».

Γίνεται λόγος για «μια αληθινή έκπτωση στα δικαιώματα των μαθητών με ειδικές ανάγκες, καθώς διαβλέπεται μια αντικατάσταση του εξιδικευμένου προσωπικού και των αναβαθμισμένων υπηρεσιών με την απλή «εξυπηρέτηση» βασικών αναγκών από ανειδίκευτο προσωπικό. Σε συνδυασμό με τη διαβλεπόμενη δυνατότητα της εισαγωγής ιδιωτών που προσλαμβάνουν οι γονείς για την παράλληλη στήριξη γεννούνται πολλά ερωτηματικά για το δημόσιο χαρακτήρα της Ειδικής Εκπαίδευσης. Πάγια θέση μας αποτελεί ο διορισμός μόνιμου προσωπικού με αξιοπρεπείς και ασφαλείς όρους εργασίας σε όλες τις θέσεις. Ζητάμε ένα πραγματικά «ανοικτό σχολείο» για όλους».

Οι φορείς του συντονιστικού ειδικής εκπαίδευσης (ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΠΟΣΓΚΑμεΑ, ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΣΑΤΕΑ, ΕΝΕΛΕΑ, ΣΑΚΕΑ, ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΚ, ΙΜΕΓΕΕ) ζητούν:

· Να αρθεί ο όρος «σχολικοί βοηθοί» και ο «υποστηρικτικός» χαρακτήρας της εργασίας τους.

· Να τοποθετούνται στις σχολικές μονάδες μόνο ως γενικών καθηκόντων ή ως επιστάτες, τονίζοντας πως σε καμία περίπτωση δεν έχουν θέση στις σχολικές αίθουσες και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις υπηρεσίες του εξειδικευμένου προσωπικού για να μπορούν να στηρίξουν τους μαθητές τις ΣΜΕΑΕ.

· Να μη δίνεται καμμία αρμοδιότητα σχετικά με τους μαθητές

· Να μη ισχύσει η επιμόρφωση των «σχολικών βοηθών» από τη σχολική κοινότητα ή τους συμβούλους Ε.Α.Ε. αφού δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με την εκπαιδευτική και υποστηρικτική διαδικασία προς τους μαθητές

· Μόνιμοι διορισμοί ΕΕΠ και ΕΒΠ το συντομότερο δυνατό.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου