ΤΟΠΙΚΑ

Αναστάτωση για δήθεν ύποπτο φορτίο καυσίμων προκαλεί αντιδράσεις πρατηριούχων

αναστάτωση-για-δήθεν-ύποπτο-φορτίο-κα-449021

Ούτε κατάσχεση ούτε σύλληψη οδηγού, αλλά και ούτε δειγματοληψία από το Τελωνείο Βόλου έγινε για το δήθεν ύποπτο φορτίο, που υποτίθεται ότι μετέφερε σε πρατήριο του Βόλου βυτιοφόρο με βουλγαρικές πινακίδες. Το περασμένο Σάββατο, οι τελωνειακές αρχές παρακολούθησαν έναν Βούλγαρο οδηγό βυτιοφόρου από τις Σέρρες μέχρι τον Βόλο, χωρίς όμως να οδηγηθούν σε συμπέρασμα αν υπήρξε κάποια παράνομη πράξη, αν ο οδηγός του επρόκειτο να διακινήσει λαθραία χημικά προϊόντα με σκοπό τη νοθεία καυσίμων. Δεν ξέρουν ούτε ποιος ήταν ο προορισμός του.

Άφησαν έτσι ελεύθερο τον Βούλγαρο να αποχωρήσει, καθώς από τον έλεγχο δεν προέκυψε μέχρι στιγμής κάποια φορολογική παράβαση, ενώ το δήθεν «ύποπτο» φορτίο που μετέφερε δεν εντοπίστηκε σε αποθήκες πρατηρίου καυσίμων -τουλάχιστον του Βόλου-, ούτε και κατασχέθηκε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το βυτιοφόρο αποχώρησε από την πόλη άπρακτο, χωρίς δηλαδή να πουλήσει κάποια ποσότητα. «Προκάλεσε» πίσω του όμως μεγάλο πανικό και αναστάτωση. Εμμέσως από τις έρευνες υπονοήθηκε ότι πρατηριούχοι κάνουν νοθεία καυσίμων. Καταναλωτές τρόμαξαν, ότι χημικοί διαλύτες αναμιγνύονται με βενζίνη, με συνέπειες στη χρήση τους.

Όλα αυτά επειδή το βυτιοφόρο έκανε στάση στον Βόλο και οι τελωνειακές αρχές προχώρησαν σε έναν προληπτικό έλεγχο για την αντιμετώπιση της διακίνησης χημικών με σκοπό τη νοθεία καυσίμων, επειδή σε άλλες περιοχές της Ελλάδας -όπως στην Αττική- πρόσφατα εξιχνιάστηκε εγκληματική οργάνωση.

Οι πρατηριούχοι ζητούν τώρα να δημοσιοποιηθούν πλήρως τα αποτελέσματα της έρευνας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Ο κλάδος εγκατέστησε συστήματα εισροών – εκροών και τα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι νόμιμα στη λειτουργία τους. Οι συνδικαλιστές έχουν ούτως ή άλλως εδώ και ένα μήνα κάνει καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών για τα καύσιμα.

Συγκεκριμένα, το φορτίο που μετέφερε το βυτιοφόρο, μέχρι σήμερα δεν είναι γνωστό τι χημική σύνθεση περιείχε, ώστε επιστημονικά να τεκμηριωθεί ο σκοπός της διακίνησης.

Εξάλλου, στις τελωνειακές αρχές δεν είναι γνωστό ούτε ποιος είναι ο προμηθευτής του Βούλγαρου οδηγού του βυτιοφόρου, ούτε βέβαια και ο παραγγελιοδότης του.

Οι τελωνειακές αρχές ερευνούν την υπόθεση προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς, σύμφωνα με πληροφορίες, να υπάρχουν μέχρι στιγμής στοιχεία τουλάχιστον ενοχοποιητικά, τόσο για πρατηριούχο υγρών καυσίμων όσο και για τον ίδιο τον οδηγό του βυτιοφόρου.

Οι έρευνες συνεχίζονται, αν και εκτιμάται ότι είναι δύσκολο -τουλάχιστον θα πάρει πολύ καιρό- να διαπιστωθεί αν όντως το φορτίο του βυτιοφόρου ήταν παράνομο από άποψη χημικής σύνθεσης.

Για να διαπιστωθεί νοθεία καυσίμων, συνήθως απαιτείται επ’ αυτοφώρω σύλληψη, την ώρα δηλαδή που γίνεται η μίξη των χημικών ουσιών.

Εκτιμάται, πάντως, ότι είναι σχεδόν απίθανο το περιεχόμενο του βυτιοφόρου να ήταν τουλουόλιο, καθώς αυτή η χημική ένωση έχει ειδικές χρήσεις.

Οι τελωνειακές αρχές συνεχίζουν να ερευνούν την υπόθεση, χωρίς πάντως μέχρι στιγμής να έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις.

Τελικά, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, προκύπτει ότι το βυτιοφόρο που πανικόβαλε πρατηριούχους και καταναλωτές, απλώς πέρασε… από τον Βόλο.

Να υπάρξει γρήγορη εξέλιξη της έρευνας ζητούν οι πρατηριούχοι

Η Ένωση Βενζινοπωλών Μαγνησίας ζητάει η υπόθεση να διερευνηθεί άμεσα από τις αρμόδιες αρχές και να υπάρξει πλήρης δημοσιοποίηση των στοιχείων που προέκυψαν από την έρευνα.

Η γραμματέας της Ένωσης, Βάσω Κοντοχρήστου, τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι οι πρατηριούχοι εγκατέστησαν συστήματα εισροών – εκροών. «Ο κάθε πρατηριούχος επένδυσε ποσά της τάξεως των 15.000 ευρώ για να υπάρχει έλεγχος σε όλες τις παραλαβές, τις πωλήσεις, τα τιμολόγια.

«Αν υπάρχει νοθεία καυσίμων με χημικά, τότε το σύστημα κάπου έχει διαρροή, και αυτό πρέπει να ελεγχθεί άμεσα και να σταματήσει» τόνισε.

Η Ένωση εδώ και ένα μήνα έχει ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών. «Έχουμε εκδώσει και αφίσα για το τι πρέπει να ελέγχει ο καταναλωτής την ώρα που προμηθεύεται καύσιμα.

«Έχουμε πει ότι πρέπει πάντοτε να παίρνει την απόδειξη όχι μόνο για την τιμή αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο γίνεται παράλληλα και έλεγχος του προϊόντος.

Είναι πολύ σημαντικό κάθε φορά που εφοδιαζόμαστε καύσιμα να μηδενίζουμε το κοντέρ, και να μετράμε πόσα χιλιόμετρα έβγαλε το προϊόν.

Αυτός είναι ο καλύτερος δείκτης μέτρησης και τσεκαρίσματος απέναντι τόσο στον πρατηριούχο, όσο και στο καύσιμο που επιλέγει κανείς να βάλει. Δεν είναι μόνο η τιμή. Πάνω απ’ όλα είναι η ποιότητα», κατέληξε.

Πολλές απορίες γύρω από το θέμα

Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας, Βλάσης Τσιμπανογιάννης, τόνισε ότι η προσθήκη χημικών σε καύσιμα δεν μπορεί να γίνει με εύκολο τρόπο. Τα βυτιοφόρα μεταφέρουν τεράστιες ποσότητες. Ο πρατηριούχος δεν μπορεί να κάνει την πρόσμιξη από μόνος του. Το κάθε διαμέρισμα του βυτιοφόρου μπορεί να έχει χωρητικότητα 3.000 λίτρων.

Ο ίδιος απέρριψε μεγάλες ευθύνες για τη νοθεία καυσίμων τόσο στις προηγούμενες κυβερνήσεις όσο και στη σημερινή. «Δεν έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον έλεγχο της λαθρεμπορίας καυσίμων, είπε. Ειδικά για την παρακολούθηση του επίμαχου βυτιοφόρου, επισήμανε ότι έπρεπε να διαπιστωθεί πού σκόπευε να μεταφέρει το φορτίο ο οδηγός, ώστε να διαπιστωθεί και το περιεχόμενό του, και οι σκοποί που αυτό είχε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου