ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μουσείο Παλαιών Αυτοκινήτων στον Βόλο

μουσείο-παλαιών-αυτοκινήτων-στον-βόλ-449764

Mercedes, Lancia, BMW, Volkswagen, Citroen, Opel, Cadillac, Austin, Rolls Roys, MG… Μερικές από τις καλοσυντηρημένες «καλλονές» που έχουν βγάλει ιστορικές πινακίδες από την ΦΙΛ.Π.Α. (Φίλοι Παλιού Αυτοκινήτου) και που είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο της Λέσχης Κλασικών Οχημάτων Βόλου. Δεν θα τις δει κανείς συχνά στους δρόμους, αφού τα κλασικά οχήματα, δεν προορίζονται για καθημερινή χρήση. Όταν όμως κάνουν… δημόσια εμφάνιση είναι αδύνατο να περάσουν απαρατήρητες…

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η Λέσχη Κλασικών Οχημάτων Βόλου ιδρύθηκε το 2006 από λάτρεις του παλιού κλασικού αυτοκινήτου και σήμερα αριθμεί 300 μέλη και έχει καταγεγραμμένα στο μητρώο της περί τα 150 κλασικά αυτοκίνητα. Προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο κλασικό είναι να έχει ηλικία άνω των 30 ετών, να φέρει τον αυθεντικό εξοπλισμό και με βάση τα αυστηρά κριτήρια που θέτει η ΦΙΛ.Π.Α., μέλος της οποίας είναι η λέσχη Βόλου, να εκδώσει ιστορικές πινακίδες.

Το σημαντικότερο είναι όμως, ο ιδιοκτήτης να είναι λάτρης του παλιού αυτοκινήτου και να διαθέτει την αγάπη και το μεράκι για τη συντήρησή του, προκειμένου να μείνει αναλλοίωτο στο χρόνο…

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Λέσχης Κλασικών Οχημάτων Βόλου, Τέλη Δουλόπουλο, στόχος είναι η δημιουργία στην πόλη ενός μουσείου κλασικών οχημάτων. «Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά είναι όμως αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και φιλοξενούν ιδιωτικές συλλογές. Στόχος δικός μας είναι να γίνει ένα μουσείο σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, που θα δώσει προστιθέμενη αξία στην πόλη και θα προσελκύσει τους λάτρεις των κλαδικών οχημάτων στον Βόλο», είπε.

Τα μέλη της Λέσχης Κλασικών Οχημάτων Βόλου, λαμβάνουν μέρος σε εκδηλώσεις και ράλι ιστορικών αυτοκινήτων που γίνονται στο Πήλιο και τον Ολυμπο

Αξιοζήλευτη συλλογή

Ήδη η Λέσχη διαθέτει μια αξιοζήλευτη συλλογή οχημάτων, που θα μπορούσε να στηρίξει τη δημιουργία του μουσείου. Ένα από τα παλιότερα και εντυπωσιακότερα κλασικά οχήματα είναι μία Rolls Roys Silver Shadow του 1969. «Είναι από τα πιο παλιά και ακριβά αυτοκίνητα. Είναι δεξιοτίμονη, όπως ακριβώς ήρθε από την Αγγλία», αναφέρει ο κ. Δουλόπουλος.

Στη συλλογή είναι εγγεγραμμένη μία Mercedes του 1971, η οποία διέθετε και air condition, παροχή πολυτέλεια και πρωτοπορία για την εποχή της. Μία Cadillac El Dorado συμπεριλαμβάνεται επίσης στο μητρώο της Λέσχης Βόλου και είναι 6.000 κυβικών!

Αξιοζήλευτος είναι και ένας… βάτραχος. Ένα Citroen BS20 Palace του ’71. Εμφανίστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 1955 και η καινοτομία του είναι ότι διαθέτει υδροπνευματική ανάρτηση και συσπασιόν, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ισορροπεί όταν στρίβει. «Αυτή η τεχνολογία δεν έχει ξεπεραστεί», ανέφερε ο κ. Δουλόπουλος.

Μοναδικής αισθητικής μέλος της λέσχης είναι και ένα Alpha Romeo Spider, ανοιχτό, που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Ο πρόεδρος της Λέσχης Κλασικών Οχημάτων Βόλου, Τέλης Δουλόπουλος

Το αυτοκίνητο του Χατζηχρήστου

Τα μέλη της Λέσχης Κλασικών Οχημάτων Βόλου, πέρα από τη συντήρηση των αυτοκινήτων, λαμβάνουν μέρος σε εκδηλώσεις και ράλι ιστορικών αυτοκινήτων που γίνονται στο Πήλιο και τον Όλυμπο.

Έχουν δώσει όμως αγώνες και για τη διάσωση –πριν γίνουν παλιοσίδερα- παλαιών αυτοκινήτων που κουβαλούν τη δική τους ιστορία. Άλλοτε επιτυχώς κι άλλοτε ανεπιτυχώς…

Όπως για παράδειγμα με το ξακουστό αυτοκίνητο του γνωστού ηθοποιού Κώστα Χατζηχρήστου. Ένα Ford Falcon που του το είχαν χαρίσει ομογενείς, γνωρίζοντας ότι είναι λάτρης των αυτοκινήτων. Αυτό ήρθε στην Ελλάδα το 1960 και κατέληξε στα χέρια Έλληνα βιομήχανου που βρέθηκε στον Βόλο. Μετά τον θάνατό του, έμενε παρατημένο στην οδό Πολυμέρη. Όλα αυτά τη δεκαετία του ’70. Ο κ. Δουλόπουλος και άλλοι λάτρεις του κλασικού αυτοκινήτου, επιχείρησαν να το «σώσουν» και να το συντηρήσουν. «Το βρήκαμε μετά από αγώνα σε μάντρα στο Διμήνι. Είχε όμως ήδη γίνει παλιοσίδερα», περιγράφει.

Το ίδιο όμως δεν συνέβη με ένα μηχανοκίνητο άροτρο που σάπιζε σε περιοχή του Βόλου. Ήταν από τα πρώτα μηχανοκίνητα άροτρα που στα τέλη του 1800 είχε έρθει στην Ελλάδα για εκχερσώσεις και αποτέλεσε τον προάγγελο των τρακτέρ. Έχει εννιά μέτρα μήκος και η λέσχη άσκησε πιέσεις προς τους κρατικούς φορείς για την προστασία του, δεδομένου ότι αποτελεί κρατική περιουσία. «Σπάραζε η καρδιά μου. Καθημερινά του έλειπε και κάτι. Επιτήδειοι το έκαναν κομματάκια. Τελικώς το άροτρο διασώθηκε και βρίσκεται σε αρκετά καλή κατάσταση σε χώρο στη Λαρίσης. Ένα αντίστοιχο, μικρότερο, βρίσκεται σε μουσείο στη Χαϊδελβέργη. Έχει μουσειακή αξία και είναι από τα λίγα που υπάρχουν στον κόσμο», περιγράφει ο κ. Δουλόπουλος.

Τραβούν… χειρόφρενο στην παραλία του Βόλου

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που αναπτύσσει η Λέσχη Κλασικών Οχημάτων Βόλου, εντάσσεται και η έκθεση κλασικών αυτοκινήτων του Βελγίου στην παραλία της πόλης.

Δέκα καλλονές της εταιρείας MG, «καμάρια» της Λέσχης Κλασικών Οχημάτων του Βελγίου, θα σταθμεύσουν στην παραλία της πόλης, μπροστά από το Ηρώο την Τετάρτη 31 Μαΐου, πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους για τον γύρο του Πηλίου. Θα πάνε Μηλίνα και μέσω Νεοχωρίου θα ακολουθήσουν πορεία για τα Χάνια και από εκεί στην Πορταριά.

Η Λέσχη Κλασικών Οχημάτων Βόλου ήρθε σε επαφή με την αντίστοιχη Λέσχη των Βρυξελλών για τη διοργάνωση του event στην παραλία του Βόλου. Για την επαφή του προέδρου της λέσχης Τέλη Δουλόπουλου και των μελών της λέσχης του Βελγίου, μεσολάβησαν η ζωγράφος Ιωάννα Κωστακοπούλου και ο αρχιτέκτονας Τάσος Ζαχαράς που διαμένει στις Βρυξέλλες.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό κατά τις ώρες από 5:30μ.μ. έως 8:30μ.μ.

Και σύμφωνα με τον κ. Δουλόπουλο, «οι ιδιοκτήτες των κλασικών οχημάτων να γίνουν πρεσβευτές και της πόλης μας, ενισχύοντας την τουριστική της εικόνα πίσω στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, το Βέλγιο».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου