«Φτωχός συγγενής» η Ειδική Αγωγή

Τελευταία ενημέρωση: 2017-05-20, 15:17:51
«Φτωχός συγγενής» η Ειδική Αγωγή

Εφοδος φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας χθες το πρωί στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας, όπου ξεκίνησε η διημερίδα για τη «διάλυση της Ειδικής Αγωγής και της εκπαίδευσης». Οι φοιτητές που αντιδρούν στην εξομοίωση των πτυχίων των τετραετών σπουδών τους με μεταπτυχιακά, διδακτορικά και ολιγόωρα σεμινάρια, ανάρτησαν πανό και φώναξαν συνθήματα, εισπράττοντας το θερμό χειροκρότημα στελεχών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας που βρίσκονταν στο αμφιθέατρο.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η τελευταία ρύθμιση για τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων της Ειδικής Αγωγής, ήταν ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα που απασχόλησαν τις εργασίες της διημερίδας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Βασίλη Κικινή, «η εξίσωση του βασικού πτυχίου σπουδών με ένα μάστερ, ουσιαστικά ανοίγει την κερκόπορτα για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων που απορρέουν μέσα από αυτό το πτυχίο. Στόχος του υπουργείου είναι το ανακάτεμα του κομματιού των εργασιακών δικαιωμάτων από τα βασικά πτυχία. Κι εμείς παλεύουμε να μην ισχύσει αυτή η ρύθμιση».

Σε επίπεδο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής Διονύση Βαβουγιό, έχει συσταθεί μικτή επιτροπή με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και φοιτητών, που εξετάζουν όλες τις νέες ρυθμίσεις, εγκυκλίους, νόμους που θίγουν την υπόσταση του τμήματος και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Το τελευταίο που συζητήθηκε ήταν η εξομοίωση των πτυχίων του τμήματος με άλλους τίτλους σπουδών. «Θα ήταν λογικό να εργαζόταν ως γιατρός απόφοιτος σχολής που έχει απλώς μεταπτυχιακό στην ιατρική;», έθεσε το ερώτημα ο κ. Βαβουγιός.

Από την Ειδική Αγωγή απουσιάζουν μόνιμοι διορισμοί. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Αποστόλης Μούσιος, επεσήμανε ότι σε επίπεδο νομού, 65 από τους 100 εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής εργάζονται ως αναπληρωτές. «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν δομές, αλλά οι δομές αυτές δεν είναι στελεχωμένες. Είναι τραγελαφικό: επί 15 χρόνια οι αναπληρωτές, ουσιαστικά αναπληρώνουν τους ίδιους τους εαυτούς τους», σημείωσε ο κ. Μούσιος.  

Από την πλευρά του, το μέλος του Συλλόγου, Φίλιππος Κωνσταντινίδης, έθεσε μία ακόμη παράμετρο. «Δεν προσλαμβάνονται ποτέ οι ίδιοι εκπαιδευτικοί στα ίδια σχολεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει συνέχεια, ούτε στα παιδιά ούτε στο σχολείο», σημείωσε.

Ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) Βασίλης Παληγιάννης, αναφέρθηκε σε επιμέρους προβλήματα. «Δυστυχώς η Ειδική Αγωγή αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Τα περισσότερα κτήρια είναι εντελώς ακατάλληλα για τις δομές της Ειδικής Αγωγής, υπάρχει πρόβλημα υλικοτεχνικής υποδομής και αναλυτικών προγραμμάτων, και κυρίως πρόβλημα στη στελέχωση των δομών με το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Θα περίμενε κανείς, ειδικά στην Ειδική Αγωγή, από 1η Σεπτεμβρίου να είναι όλοι στις θέσεις τους. Δυστυχώς η κάλυψη κενών ξεκινά τον Σεπτέμβριο και ακόμη και τώρα υπάρχουν ελλείψεις», τόνισε.

«Στόχευση για την Ειδική Αγωγή», ζήτησε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών και Ερευνητικών Μελετών της ΔΟΕ Κώστας Λολίτσας.

Πορεία το απόγευμα

Το απόγευμα, φοιτητές και εκπαιδευτικοί του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προχώρησαν σε πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, ζητώντας την απόσυρση της τροπολογίας που εξισώνει τα πτυχία τους με μάστερ και διδακτορικά. «Ψωμί, παιδεία και βασικά πτυχία», το σύνθημα  που αντηχούσε στους δρόμους, με τους φοιτητές να δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα διαρκείας.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
2
=