ΤΟΠΙΚΑ

«Εντός ορίων»… τα λύματα στον Ξηριά

εντός-ορίων-τα-λύματα-στον-ξηριά-851206

Στα όρια εκροής που θέτει η Ευρωπαϊκή αλλά και η Ελληνική νομοθεσία μετρήθηκαν τα επεξεργασμένα λύματα που διοχετεύονται στον Ξηριά, εξαιτίας της βλάβης που υπέστη ο αγωγός στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων της Μείζονος Περιοχής Βόλου.
Η ΔΕΥΑΜΒ έδωσε χθες στη δημοσιότητα όλες τις μετρήσεις του τελευταίου τριμήνου που καταγράφουν τις αναλύσεις όλων των παραμέτρων που θέτει η Ε.Ε αλλά και η νομοθεσία της χώρας μας υπογραμμίζοντας ότι “δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα ρύπανσης”.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα εμφάνισης της βλάβης του αγωγού μέχρι και την ολοκλήρωση της αποκατάστασης- όπως ανακοίνωσε χθες η ΔΕΥΑΜΒ- το επεξεργασμένο λύμα διοχετεύεται, όπως προβλέπεται από τις μελέτες του έργου αλλά και από τους περιβαλλοντικούς όρους, στο χείμαρρο Ξηριά, αφού προηγουμένως απολυμαίνεται με χλώριο.
Σε όλη αυτή την περίοδο οι Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων λειτουργούσαν και λειτουργούν αποτελεσματικά, επιτυγχάνοντας τα όρια εκροής που προβλέπονται στην οδηγία 91/271 ΕΟΚ και στην Εθνική Νομοθεσία.
Τα αποτελέσματα των αναλύσεων στο σημείο εκβολής του αγωγού υπερχείλισης των επεξεργασμένων λυμάτων στο χείμαρρο Ξηριά είναι ταυτόσημα με τα αποτελέσματα της επεξεργασίας στην εκροή των ΕΕΛ.
Ειδικότερα ο μέσος όρος για το cod ( παράμετρος για τη ρύπανση από απόβλητο) το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2007 ανέρχεται σε 83, όταν το κατώτατο όριο της Ε.Ε. είναι 75.
Επίσης στα bod ο μέσος όρος κινήθηκε στα 95, όταν τα κατώτατο όριο της Ε.Ε είναι 70, τα SS είναι 87 όταν η Ε.Ε θέτει κατώτατο όριο τα 90, το N-NH4 κινήθηκε στο 79 όταν το κατώτατο όριο της Ε.Ε είναι το 70 και τα PMO κινήθηκαν το τρίμηνο Ιανουαρίου- Μαρτίου στα 83 όταν η Ε.Ε θέτει κατώτατο όριο 80.
Το έργο της αποκατάστασης του αγωγού όπως ανακοίνωσε προχθές ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης θα ξεκινήσει στις αρχές της άλλης εβδομάδος και για ένα χρονικό διάστημα περίπου 20 ημερών, η κίνηση θα γίνεται από την παραλία των Πευκακίων, καθώς θα διακοπεί το τμήμα της ΕΟ από τη γέφυρα του Αλυγαρορέματος μέχρι την οδό Προφήτη Ηλία.
Η βλάβη που αφορά σε διαρροή του αγωγού συνέβη στις 18/12/06 όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της διαδημοτικής επιχείρησης. Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε στις αρμόδιες αρχές αφ’ ενός και αφ’ ετέρου πραγματοποιήθηκε επέμβαση αποκατάστασης, η οποία ολοκληρώθηκε στις 24/12/06, χωρίς επιτυχία όμως, λόγω της κακής κατάστασης του εδάφους, το οποίο δεν εξασφάλιζε την ευστάθεια λειτουργίας του αγωγού.
Ο συγκεκριμένος αγωγός κατασκευάστηκε κατά το 1985 από το τότε Υπουργείο Δημοσίων Έργων και αναπτύσσεται με εξάμετρα στελέχη σωλήνα από αμιαντοτσιμέντο, τα οποία ενώνονται με 1.400 ειδικά τεμάχια. Το συγκεκριμένο είδος σωληνώσεων είναι ευπαθές σε μεταβολές (μικροκαθιζήσεις) του εδάφους και αυτός είναι ο λόγος εμφάνισης αστοχιών.
Μετά την επισκευή, η οποία απέτυχε λόγω έλλειψης σταθερότητας του εδάφους, αποφασίστηκε η αντικατάσταση ικανού μήκους αγωγού, με αγωγό από χαλυβδοσωλήνα όμοιας διαμέτρου, ώστε να εξασφαλιστεί σταθερό έδαφος για την έδραση του αγωγού.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου