ΤΟΠΙΚΑ

Πόλεμος στην Ειδική Αγωγή για τις θέσεις στα τμήματα ένταξης

πόλεμος-στην-ειδική-αγωγή-για-τις-θέσε-490724

«Πόλεμος» έχει ανοίξει τις τελευταίες ημέρες στην εκπαιδευτική οικογένεια της Μαγνησίας, με αφορμή την ανακοίνωση των κενών και πλεονασμάτων στα γυμνάσια και λύκεια του νομού. Τις κενές θέσεις που θα δηλωθούν διεκδικούν τόσο εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας με μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην Ειδική Αγωγή αλλά και οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής που προσλαμβάνονται μέσω ΕΣΠΑ.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εως και πέρυσι, τα κενά και πλεονάσματα αφορούσαν στις θέσεις εκπαιδευτικών ανά κλάδο στα σχολεία. Στους πίνακες δεν καταγράφονταν τα κενά στα τμήματα ένταξης. Τα πρώτα κενά καλύπτονταν μέσα από μεταθέσεις, διορισμούς και αποσπάσεις εκπαιδευτικών. Τα δεύτερα κενά, στα τμήματα ένταξης, που δηλώνονταν ξεχωριστά, καλύπτονταν με αναπληρωτές μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Στον Έβρο φέτος, με αφορμή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, που δίνει δυνατότητα πρόσληψης στην Ειδική Αγωγή σε εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας με σεμινάρια ή μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή, δηλώθηκαν ως κενά και οι ανάγκες των τμημάτων ένταξης.

Στη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, εκπαιδευτικοί πιέζουν να δηλωθούν στα κενά και οι θέσεις στα τμήματα ένταξης, τα οποία θα μπορέσουν να καλύψουν εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην Ειδική Αγωγή.

Την ίδια ώρα, αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής που κάθε χρόνο καλύπτουν τις συγκεκριμένες θέσεις, πιέζουν τη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, να μη δηλώσει τα τμήματα ένταξης στους πίνακες με τα κενά, καθώς θα οδηγηθούν στην ανεργία οι ίδιοι που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα στην ειδική αγωγή και τις θέσεις τους θα καλύψουν εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια, μεταπτυχιακά ή έχουν διδακτορικό στην Ειδική Αγωγή.

Μάλιστα στις αρχές του μήνα, φοιτητές αλλά και αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής είχαν ξεσηκωθεί και προχώρησαν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, διεκδικώντας την κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, τα οποία πλέον… απειλούνται ευθέως.

Η Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας έχει στείλει ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας, αν στη λίστα των κενών θα πρέπει να συμπεριλάβει και τα κενά των τμημάτων ένταξης. Έως και χθες δεν είχε λάβει απάντηση, και τη Δευτέρα αναμένεται να θέσει το θέμα στο ΠΥΣΔΕ.

Τα κενά-πλεονάσματα

Σαφής εικόνα για τα κενά και τα πλεονάσματα θα υπάρχει τη Δευτέρα, οπότε και επαναλειτουργούν τα σχολεία μετά τις διακοπές του Πάσχα.

Χθες, επιχειρήθηκε η καταγραφή μιας πρώτης εικόνας, σύμφωνα με την οποία στην α’ περιοχή μετάθεσης παρατηρούνται ελάχιστα κενά σε τεχνικές ειδικότητες και περί τα 18 κενά στην ειδικότητα των βιολόγων, τα οποία πάντως καλύπτονται από πλεονάζοντες των ειδικοτήτων Φυσικής και Χημείας. Στη β’ περιοχή μετάθεσης, καταγράφονται μόλις δύο κενά σε φιλολόγους.

Φόβοι εκφράζονται για την ύπαρξη μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων στην ειδικότητα της Φυσικής Αγωγής στη β’ περιοχή και στην ειδικότητα των ξένων γλωσσών στην α’ περιοχή μετά την υπουργική απόφαση που ορίζει ότι ο αριθμός των τμημάτων ξένων γλωσσών ανά τάξη δεν πρέπει να υπερβαίνει τον αριθμό των τακτικών τμημάτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου