ΤΟΠΙΚΑ

Η επόμενη μέρα για το Γκλαβάνη

η-επόμενη-μέρα-για-το-γκλαβάνη-851206

Οι προσπάθειες του Δήμου Βόλου να αποκτήσει το ακίνητο Γκλαβάνη, εκτός από τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν τόσο σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και σε επίπεδο την τοπικής κοινωνίας, για το γεγονός ότι επιχειρείται η απόκτηση του πρώην εργοστασίου με ένα υπέρογκο δανεισμό ύψους 4.300.000 ευρώ, σε μία μάλιστα περίοδο οικονομικής κρίσης όπου δεν είναι διασφαλισμένες ακόμη και οι αποδοχές των δημοτικών υπαλλήλων που έχουν σχέση αορίστου χρόνου, επανέφερε στο προσκήνιο την επόμενη μέρα, έτσι όπως αυτή ξημερώνει για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Είναι χαρακτηριστικό πως σε δήλωση που έκανε η Δημοτική Αρχή του Βόλου για το θέμα Γκλαβάνη σημειώνονται εκτός των άλλων τα εξής:
«Επιθυμούμε να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά ότι η απόκτηση αυτού του σημαντικού περιουσιακού στοιχείου, που αντιπροσωπεύει το τελευταίο χαρακτηριστικό δείγμα της βιομηχανικής κληρονομιάς, με τους συγκεκριμένους οικονομικούς όρους και τη συνολική δομήσιμη επιφάνεια, μπορεί να στηρίξει την προσπάθεια του νέου ισχυρού δήμου για εξασφάλιση πόρων προς όφελος της τοπικής μας κοινότητας, που η πολιτεία δεν μπορεί να εγγυηθεί και να εξασφαλίσει».
Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι στο Δήμο Βόλου έχουν αντιληφθεί ότι με τον «Καλλικράτη» οι ανάγκες του Δήμου θα είναι πάμπολλες χωρίς τα αντίστοιχα έσοδα. Άλλωστε οι αιρετοί της Αυτοδιοίκησης γνωρίζουν πολύ καλά ότι το μνημόνιο είναι σαφές. Μείωση των πόρων προς την Αυτοδιοίκηση κατά 500 εκ. ευρώ για το 2011, το 2012 και το 2013. Με βάση το σκεπτικό αυτό δεν είναι τυχαίο ότι η Κυβέρνηση υιοθετεί και για την Αυτοδιοίκηση τα χρηματοδοτικά σχήματα είτε των ΣΔΙΤ είτε των συμβάσεων παραχώρησης για την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας. Σε μία τέτοια περίπτωση για την αξιοποίηση του Γκλαβάνη προκύπτει αναπόφευκτα ότι το ακίνητο θα αξιοποιηθεί από τους ιδιώτες για χρήσεις μη συμβατές με το Δήμο. Σε διαφορετική περίπτωση που οι χρήσεις είναι συμβατές με το Δήμο και το κτήριο γίνει μέσω ΣΔΙΤ, τότε η αποπληρωμή θα γίνει σε βάθος 20ετίας ή 25ετίας έναντι της καταβολής ετήσιου μισθώματος από το Δήμο, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι η εκ βάθρων ανακατασκευή και επανάχρηση του πρώην εργοστασίου μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 10.000.000 ευρώ.
 
Τα ακίνητα που αποχαρακτηρίζονται
Σημειώνεται πως για την πώληση του ακινήτου Γκλαβάνη η Εθνική Τράπεζα ζητούσε και πέτυχε τον αποχαρακτηρισμό για πέντε άλλα ακίνητά της στο Βόλο.
Ακίνητα τα οποία μολονότι αποχαρακτηρίστηκαν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήδη από τον Απρίλιο του 2009, δεν έχουν προχωρήσει μέχρι τώρα από την Πολεοδομία του Δήμου  οι διαδικασίες για την αποδέσμευσή τους και τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Ειδικότερα τα ακίνητα που απελευθερώνονται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Απρίλιο του 2009 είναι τα εξής:
1. Ο.Τ 105α (Αχιλλέως – Κωνσταντά- Επτά Πλατάνια – Χείρωνος) στη συνοικία του Οξυγόνου. Η προτεινόμενη εγκεκριμένη χρήση είναι κοινόχρηστο χώρος (ΦΕΚ 69/Δ΄/28.3.1983. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι ο χώρος να παραμείνει ως έχει.
2. ΟΤ 771 (Τζάνου – Τσοποτού – Δονδολίνων – Σαράτση) στον Άγιο Κωνσταντίνο (ΦΕΚ 631/ Δ.. 21.8.1998). Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της τροποποίησης, ενώ η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου προβλέπει την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλης για κατάργηση της χρήσης του βρεφονηπιακού σταθμού που ήταν αρχικά χαρακτηρισμένο.
3. Ο.Τ 350 (Σοφοκλέους – Σέφελ – 28ης Οκτωβρίου – Ροζού) στη συνοικία της Μεταμόρφωσης όπου η εγκεκριμένη χρήση ήταν για παιδική χαρά και το οποίο με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου απελευθερώνεται.
4.Ο.Τ 398 (28ης Οκτωβρίου – Θέμιδας – Τ. Οικονομάκη – Ελ. Βενιζέλου) στη συνοικία της Μεταμόρφωσης. Η αρχική χρήση ήταν χώρος στάθμευσης. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, τον Απρίλιο του 2009, το ακίνητο απελευθερώνεται. Με προηγούμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου η προτεινόμενη χρήση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν για «εκπαίδευση».
5. Ο.Τ 105 (Χείρωνος – Ρήγα Φεραίου – Αχιλλέως – Κωνσταντά) στη συνοικία Οξυγόνο, εκεί όπου είναι ο Συνεταιρισμός Κατεργασίας Ξύλου. Το ακίνητο είναι χαρακτηρισμένο από το Δήμο Βόλου ως χώρος αθλητικών εγκαταστάσεων (3167/δ/167-4-2004). Ολοκληρώθηκε η διαδικασία τροποποίησης. Η απόφαση του 2009 του Δ.Σ. Βόλου προβλέπει την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλης για κατάργηση της χρήσης των αθλητικών εγκαταστάσεων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου