ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Βαρύ πένθος στην 1η ΤΑΞΑΣ Στεφανοβικείου για τους δύο νεκρούς αξιωματικούς

βαρύ-πένθος-στην-1η-ταξασ-στεφανοβικεί-494310

Ημέρα πένθους για τις Ένοπλες Δυνάμεις η σημερινή. Ενα στρατιωτικό ελικόπτερο από την 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού Στεφανοβικείου, τα ίχνη του οποίου είχαν χαθεί από τις 07:50 το πρωί λίγο αφού είχε απογειωθεί από τη Λάρισα με προορισμό την Κοζάνη, συνετρίβη στην περιοχή του Σαραντάπορου Ελασσόνας.

Με μια λιτή ανακοίνωση το ΓΕΕΘΑ ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκε το στρατιωτικό ελικόπτερο τύπου Χιούι (UH-1H) που είχε χαθεί νωρίς το πρωί της Τετάρτης (19.04.2017) από τα ραντάρ. Στο ελικόπτερο, που εκτελούσε πτήση από τη Λάρισα προς την Κοζάνη, επέβαιναν πέντε άτομα, τρία μέλη του πληρώματος και δυο αξιωματικοί που επιβιβάστηκαν στη Λάρισα και μετέβαιναν στην Κοζάνη για επιτήρηση των συνόρων.

Το ελικόπτερο εντοπίστηκε από εναέρια μέσα στην περιοχή Σαρανταπόρου Ελασσόνας, ενώ τα συντρίμμια βρέθηκαν κοντά σε επαρχιακό δρόμο. Οι τέσσερις από τους πέντε επιβαίνοντες είναι νεκροί, ενώ ζωντανή ανασύρθηκε από τα συντρίμμια του Χιούι μια γυναίκα, μέλος του ελικοπτέρου.

Νεκροί είναι ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο συνταγματάρχης Θωμάς Αδάμου, ο ταγματάρχης Δημοσθένης Γούλας και ο υπολοχαγός Κωνσταντίνος Χατζής. Εκτός κινδύνου είναι η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα η οποία ανασύρθηκε ζωντανή από τα συντρίμμια του στρατιωτικού ελικοπτέρου και μεταφέρεται στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο.

Ο ταγματάρχης Δημοσθένης Γούλας και ο υπολοχαγός Κωνσταντίνος Χατζής, που είναι νεκροί, καθώς και η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα που ανασύρθηκε βαριά τραυματισμένη από τα συντρίμμια του ελικοπτέρου, υπηρετούσαν στην 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού Στεφανοβικείου, από όπου απογειώθηκε το Χιούι σήμερα το πρωί και διέμενε με την οικογένειά της στο Βόλο.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ: «Την Τετάρτη 19 Απριλίου 2017 πρωινές ώρες, ελικόπτερο του ΣΞ τ. UH-1H, με πέντε (5) επιβαίνοντες, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη, κατέπεσε στην περιοχή Σαρανταπόρου Ελασσόνας.
Αναλήφθηκε άμεσα επιχείρηση έρευνας-διάσωσης, υπό τον συντονισμό του ΕΘΚΕΠΙΧ/ΓΕΕΘΑ με παρουσία της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας.
Από την επιτόπια έρευνα εντοπίστηκαν τέσσερις (4) σοροί επιβαινόντων, οι οποίες και ταυτοποιήθηκαν ως του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή. Επίσης εντοπίστηκε τραυματισμένη εκτός κινδύνου η Αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα η οποία και διακομίζεται στο 424 ΓΣΝΣ Θεσσαλονίκης.
Ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής μεταβαίνει στην περιοχή του ατυχήματος.
Η επιτροπή διερεύνησης έχει ήδη αναλάβει έργο στην περιοχή ατυχήματος».

Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, κηρύσσεται τριήμερο εθνικό πένθος.

Ο Υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, Υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς Λάρισας

Ο Συνταγματάρχης Θωμάς Αδάμος

Από τα Τρίκαλα η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα που επέζησε από τη συντριβή του στρατιωτικού ελικοπτέρου

Η αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα που εντοπίστηκε τραυματισμένη

Το χρονικό

Όπως αναφέρει το epirusgate, το ελικόπτερο πετούσε σε περιοχή ανάμεσα από τα Σέρβια Κοζάνης και τον Σαραντάπορο. Μόλις το στίγμα του ελικοπτέρου χάθηκε από τα ραντάρ, ειδοποιήθηκε η 5η ΕΜΑΚ Ιωαννίνων, για να συνδράμει στις έρευνες. Μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστα τα αίτια που προκάλεσαν την πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου. Οι πρώτες εικόνες από το σημείο έρχονται από το kozanilife.gr. Όπως αναφέρει, στο σημείο όπου εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου, κοντά στην Ε.Ο. Κοζάνης – Λάρισας, υπάρχουν πεσμένα καλώδια από κολόνα της ΔΕΗ. Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν το ελικόπτερο συγκρούστηκε με τα καλώδια ή αν κατά την πτώση του τα παρέσυρε.

Το στρατιωτικό ελικόπτερο εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη. Οι έρευνες με ελικόπτερα Super Puma κι άλλα εναέρια μέσα εστιάστηκαν από την πρώτη στιγμή στο Σαραντάπορο, όπου χάθηκε το στίγμα του. Από τις 07:50, από τα πρώτα λεπτά της πτήσης, υπήρξε απώλεια των επικοινωνιών και δεν υπήρξε ανταπόκριση την κλήσεων που έγιναν.

Αυτά είναι τα ελικόπτερα «Χιούι»

Το πλήρες όνομα του ελικοπτέρου «Χιούι» είναι Bell UH-1H Iroquois και προφέρεται “Ιροκουά” από την ομώνυμη φυλή των ιθαγενών της Βόρειας Αμερικής. Το «Χιούι» είναι ένα παρατσούκλι που έχει επικρατήσει και αποτελεί φωνητικό αναγραμματισμό των αρχικών UH-1. Πρόκειται για το πλέον επιτυχημένο στρατιωτικό ελικόπτερο στον κόσμο και χρησιμοποιήθηκε από τον στρατό 48 χωρών.

H μαζική παραγωγή του UH-1H για τον στρατό των ΗΠΑ ξεκίνησε το 1967 και τρία χρόνια αργότερα, στο αποκορύφωμα των πολεμικών επιχειρήσεων στο Βιετνάμ, οι Αμερικανοί διέθεταν πάνω από 3.900 ελικόπτερα, τα δύο τρίτα από τα οποία ήταν Heuy. Μέχρι τη λήξη της γραμμής παραγωγής το 1982 κατασκευάστηκαν περίπου 5.500 ελικόπτερα εντός των Ηνωμένων Πολιτειών. Η αντίστροφη μέτρηση για τον συγκεκριμένο τύπο ξεκίνησε το 2004, όταν ο αμερικανικός στρατός ξεκίνησε την ταχεία εφαρμογή προγράμματος γενικής απόσυρσης.

Η Ελλάδα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ellinikos-stratos.com, ξεκίνησε την παραλαβή των ελικοπτέρων UH-1 το 1969, η οποία ολοκληρώθηκε το 1981. Ο στόλος της Αεροπορίας Στρατού, με την παραλαβή μερικών ακόμα μεταχειρισμένων από τον αμερικανικό στρατό το 1993, έφθασε να αριθμεί περίπου 100 ελικόπτερα του τύπου όμως σήμερα σχεδόν τα μισά μπορούν να θεωρηθούν επιχειρησιακώς διαθέσιμα.

Βελτιωμένος τύπος ΑΒ-212

Το ελικόπτερο ΑΒ-212 είναι το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας της Βell να δώσει στο τυπικό Ηuey μεγαλύτερη ισχύ – που μεταφράζεται σε βελτιωμένες επιδόσεις, αλλά και σε αυξημένη ασφάλεια που απορρέει από την υιοθέτηση δύο κινητήρων. Μία από τις λιγότερο εμφανείς διαφορές από τα UΗ-1/ΑΒ-205 αφορά και την τοποθέτηση του ουραίου στροφείου στη δεξιά πλευρά του ελικοπτέρου για βελτίωση των χαρακτηριστικών αντιστάθμισης της ροπής.

Οι χειριστές που προορίζονται για το ΑΒ-212 πρέπει να είναι ήδη διαθέσιμοι κυβερνήτες στο μονοκινητήριο Ηuey και στη συνέχεια μεταβαίνουν στο 4ο Τ.ΕΑΣ, όπου λειτουργεί το αντίστοιχο Σχολείο Μετεκπαίδευσης. Η διάρκεια της εκπαίδευσης είναι 3 εβδομάδες και εκεί ο χειριστής συμπληρώνει 10 ώρες προτού οριστεί συγκυβερνήτης. Στη συνέχεια δε και μετά τη συμπλήρωση 50 ωρών, είναι έτοιμος να μεταπηδήσει στη δεξιά θέση του θαλάμου διακυβέρνησης.

Γενικά χαρακτηριστικά

Πλήρωμα: 3-μελές

Επιβάτες: 5 – 12 άτομα

Μήκος ατράκτου: 12,77 μέτρα

Ύψος: 4,41 μέτρα

Διάμετρος στροφείου: 14,63 μέτρα

Βάρος κενό: 2.336 κιλά

Μέγιστο βάρος : 4.309 κιλά

Ταχύτητα: 120 κόμβοι (222 χ.ΑΩ)

Αυτονομία: 2 ώρες και 30 λεπτά

Εμβέλεια: 512 xλμ

Κινητήρες: 1 x Τextron Lycoming Τ53-L-13 των 1.400 ίππων

Μητσοτάκης για το ελικόπτερο: Οφείλουμε πολλά στους

άνδρες και τις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεών μας

Tη βαθιά του θλίψη για την απώλεια των τεσσάρων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, του υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του συνταγματάρχη Θωμά Αδάμου, του ταγματάρχη Δημοσθένη Γούλα και του υπολοχαγού Κωνσταντίνου Χατζή, κατά την πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου, στο Σαραντάπορο εκφράζει με δήλωσή του ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους και εύχεται ταχεία ανάρρωση στην τραυματία αρχιλοχία Βασιλική Πλεξίδα. «Προσβλέπω στην ταχεία διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος.

Οι Έλληνες οφείλουμε πολλά στους άνδρες και τις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεών μας. Κάτω από αντίξοες συνθήκες, με αυταπάρνηση και περηφάνεια, με το αξιόμαχο και το υψηλό επίπεδο της εκπαίδευσής τους, υπηρετούν την ειρήνη και την ασφάλεια της πατρίδας μας» τονίζει στη δήλωσή του ο πρόεδρος της ΝΔ.

ΚΚΕ για το ελικόπτερο: Να διερευνηθούν άμεσα

όλα τα αίτια για το θανατηφόρο δυστύχημα

Το ΚΚΕ εκφράζει τη θλίψη του για το θάνατο των αξιωματικών του ελληνικού Στρατού, που με τραγικό τρόπο έφυγαν σήμερα από τη ζωή, από πτώση του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαιναν.

«Πρέπει να διερευνηθούν άμεσα όλα τα αίτια για το θανατηφόρο δυστύχημα» τονίζεται σε ανακοίνωση του κόμματος.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων.

Επίσης, εύχεται ταχεία ανάρρωση στην αρχιλοχία που τραυματίστηκε στο δυστύχημα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου