ΤΟΠΙΚΑ

Εκτροχιάστηκε το Τρενάκι του Πηλίου [photos]

εκτροχιάστηκε-το-τρενάκι-του-πηλίου-photos-496004

Βόλτα «τρόμου» για δεκάδες επιβάτες στο Τρενάκι του Πηλίου. Τους βγήκε «ξινή» η περιήγηση με τον θρυλικό Μουτζούρη, όταν το τρίτο βαγόνι του τρένου εκτροχιάστηκε και ακινητοποιήθηκε στην Άνω Γατζέα. Ακολούθησε πανικός, μικροί και μεγάλοι, σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται από επιβάτες-αυτόπτες μάρτυρες, άρχισαν να φωνάζουν όταν συνειδητοποίησαν ξαφνικά πως το τρίτο εκ των τεσσάρων βαγόνι, άρχισε να γέρνει προς τα αριστερά. Το τρένο ακινητοποιήθηκε λίγα λεπτά αργότερα. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, αρκετοί επιβάτες υποχρεώθηκαν να «στοιβαχτούν» στα άλλα βαγόνια, αφού πρώτα αποβιβάστηκαν σε σημείο των γραμμών που θεωρείται επικίνδυνο.

Η οδύσσεια όμως για εκείνους δεν τελείωσε εκεί, σύμφωνα με όσα καταγγέλθηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς οι επιβάτες επέστρεψαν όχι με το τρενάκι του Πηλίου, αλλά με λεωφορεία και μάλιστα με δόσεις, αφού υποχρεώθηκαν να περιμένουν στη βροχή για περισσότερη από μία ώρα.

Το ταξίδι του «μαρτυρίου» κατήγγειλαν με επιστολές στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβάτες που βίωσαν όλα τα παραπάνω και κοινοποίησαν την «τραυματική» εμπειρία τους και στα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Εκτός ραγών… το τρίτο βαγόνι

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει ένας από τους επιβάτες, στην επιστολή που κοινοποίησε στα τοπικά ΜΜΕ, μετά την αποστολή που έκανε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε σύντομο διάστημα από την αναχώρηση του από τον σταθμό των Κάτω Λεχωνίων και πριν την άφιξη στην Άνω Γατζέα, το τρίτο βαγόνι του θρυλικού Μουτζούρη εκτροχιάστηκε με αποτέλεσμα το τρένο να ακινητοποιηθεί.

«Στο σημείο αυτό», αναφέρει εξιστορώντας το συμβάν «να επισημάνω αφενός λόγω του πανικού που επικράτησε για 15″ στον τρίτο συρμό, λόγω του έντονου κλυδωνισμού, και αφετέρου ελλείψει επίσημης ενημέρωσης ή οδηγιών, οι επιβάτες, αποτελούμενοι κυρίως από μικρά παιδιά άλλα και από ένα σημαντικό αριθμό αλλοδαπών εκδρομέων, αποβιβάζονταν στα στενά μεταξύ του συρμού και των απρανών (εξαιρετικά επικίνδυνο). Πρέπει να επισημάνω την αναγκαιότητα ύπαρξης συστήματος ανακοινώσεων εντός των βαγονιών ή τον εφοδιασμό των υπευθύνων με τηλεβόα, προκειμένου να αποφευχθεί στο μέλλον αντίστοιχο περιστατικό».

Ορισμένοι από τους εκδρομείς, σύμφωνα με τον ίδιο, μεταξύ των οποίων και μία τριμελή οικογένεια Γάλλων, επέλεξαν να αποχωρήσουν πεζοί, «καθώς έκριναν (και δεν τους αδικώ) ότι η συνέχιση του ταξιδιού τους, θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη για την ασφάλειά τους, ειδικά όταν άκουσαν ότι θα πρέπει οι επιβάτες των τεσσάρων βαγονιών, να συμπτυχτούν σε δύο (υπενθυμίζω ότι το τρένο είναι πληρότητα 100%)», συμπληρώνει ο ίδιος.

Μετά από αυτό, το ταξίδι συνεχίστηκε με αρκετούς όρθιους , μεταξύ των οποίων ο καταγγέλλων μαζί με τη σύζυγό του και δύο παιδιά 5 και 7 ετών, όπως και όλοι οι υπόλοιποι επιβάτες των δυο βαγονιών. Στο σταθμό της Γατζέας, αποβιβάστηκαν και άλλοι επιβάτες που επέλεξαν να συνεχίσουν με τα πόδια, ενώ όσοι παρέμειναν στον συρμό έφτασαν περίπου στις 12:00, στις Μηλιές.

Πιο περιγραφική, άλλη επιβάτιδα στη δική της καταγγελία αναφέρει «Ενώ βρισκόμασταν σε κανονική πορεία με ταχύτητα περί τα 20χλμ (σημειωτέον ότι υπήρχε πινακίδα με ένδειξη έως 6χλμ και μνεία για κίνδυνο πτώσης), το τρίτο εκ των τεσσάρων βαγονιών εκτροχιάστηκε εντελώς και άρχισε να γέρνει προς τα αριστερά. Ήδη οι επιβάτες είχαν πέσει στο πάτωμα και είχαν σπάσει τα παράθυρα και είχαν πέσει πάνω τους. Ο οδηγός το κατάλαβε αρκετά λεπτά αργότερα, όταν πια όλοι φωνάζαμε πανικόβλητοι μπροστά στο θέαμα… Φτάνω στο σημείο να το αναφέρω στον Τύπο εξαιτίας της αγανάκτησης τόσο εμού όσο και λοιπών συνεπιβατών μου, καθώς οι “υπεύθυνοι”, εκτός από απίστευτο ερασιτεχνισμό, επέδειξαν και απαράδεκτη συμπεριφορά, αφού προσπάθησαν πρόχειρα και χειροκίνητα να αποσπάσουν το εκτροχιασθέν και το όπισθεν αυτού βαγόνι από το υπόλοιπο τρένο, και χωρίς καμία ενημέρωση, παρά τις επίμονες εκκλήσεις μας, μας είπαν την τελευταία στιγμή ότι θα συνεχίσουμε όλοι στα δυο εναπομείναντα βαγόνια. Δηλαδή υπερδιπλάσιος αριθμός ατόμων και εν μέσω πανικού, δίχως να έχουμε επιλογή για άλλη λύση εφόσον βρισκόμασταν στη μέση του πουθενά. Είναι πολύ άσχημο και αγενές, και για την εικόνα μας απέναντι στους τουρίστες αλλά και κυρίως αν αναλογιστούμε το ζήτημα της ασφαλείας, της έλλειψης συντήρησης και λήψης προληπτικών μέτρων ασφάλειας και εν τελεί του δυστυχήματος, που από καθαρή τύχη αποφεύχθηκε σήμερα».

Οδύσσεια χωρίς τέλος… και στην επιστροφή

«Μέχρι το σημείο αυτό», συνεχίζει στην επιστολή, «θεωρούσα ότι ήταν μια ατυχής στιγμή και επαναπαύτηκα στις διαβεβαιώσεις του υπευθύνου ότι ο συρμός θα είναι πάλι σε κίνηση με το σύνολο των βαγονιών μέχρι την αναχώρησή μας, ειδάλλως θα στείλει η εταιρεία λεωφορείο. Στις 14:00 ξεκίνησε έντονη βροχόπτωση και μέχρι τις 15:00 το πλήθος των επιβατών ανέμενε στο σταθμό …άλλα ο συρμός πουθενά».

Ο υπεύθυνος του ΟΣΕ από τον Βόλο, σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, εν μέσω καταιγίδας ανακοίνωσε ότι το τρένο δεν θα έρθει και ότι θα πρέπει να διασχίσουν οι επιβάτες απόσταση 900 μέτρων προκειμένου να επιβιβαστούν σε ένα πούλμαν που θα περίμενε στη διασταύρωση του επαρχιακού δρόμου, επειδή λόγω της στενότητας του δρόμου δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσει το σημείο όπου βρίσκονταν οι επιβάτες.

«Το γεγονός ότι -προφανώς- τα πούλμαν δεν μπορούν να φτάσουν μέχρι τον σταθμό είναι το απόλυτα φυσιολογικό …το ότι η εταιρεία σας είχε 3ώρες (και συνολικά 4ώρες) από τη στιγμή του εκτροχιασμού, περιθώριο να ειδοποιήσει μικρότερα λεωφορεία ώστε να εξυπηρετήσει τους επιβάτες και δεν το έπραξε, είναι το απολύτως ακατανόητο! Αλλά ούτε κι αυτό ήταν το τελευταίο αμέλημά σας», επισημαίνεται στην επιστολή – καταγγελία προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Επιπροσθέτως, όπως καταγγέλλει, «όταν το λεωφορείο γέμισε από τους καταβρεγμένους επιβάτες, αναχώρησε, εγκαταλείποντας εμβρόντητους τους υπόλοιπους επιβάτες του συρμού που πλησίαζαν το λεωφορείο και χρειάστηκε να περιμένουν 20-30 λεπτά μέσα στη βροχή ώστε να έρθει το δεύτερο πούλμαν (για όσους γνωρίζουν στο σημείο δεν υπάρχει ούτε ένα στέγαστρο να σταθείς – κάπου στο σημείο αυτό, εκτιμώ ότι τα αποθέματα κατανόησής μου εξαντλήθηκαν), αφού όπως αντιλαμβάνεστε, ούτε καν υπήρξε η πρόνοια από μέρους σας, τα λεωφορεία να ειδοποιηθούν τουλάχιστον εγκαίρως».

Ο θιγόμενος επιβάτης, μέσω της επιστολής που απέστειλε απαιτεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ την επιστροφή του τιμήματος των εισιτηρίων, ενώ κλείνοντας, τα λεγόμενά του αποτελούν «γροθιά στο στομάχι» για τη διαχείριση του συμβάντος εκ μέρους του ΟΣΕ: «Νομίζω, πως ότι και να σας παραθέσω για να περιγράψω αυτή τη θλιβερή και εξαιρετικά δυσφημιστική κατάσταση για το τουριστικό προϊόν της περιοχής, είναι ειλικρινά λίγο! Τα γεγονότα που περιγράφω είναι αρκετά από μόνα τους. Λυπάμαι -και ακόμα περισσότερο, λόγω της καταγωγής μου- τόσο για όλους τους επιβάτες-εκδρομείς, τα παιδάκια, άλλα κυρίως για τους αλλοδαπούς τουρίστες, που βίωσαν αυτή την απίστευτη ταλαιπωρία. Λυπάμαι ακόμα περισσότερο που δεν άκουσα μια συγγνώμη εκ μέρους της εταιρείας και των υπευθύνων της. Ευελπιστώ ότι η εταιρεία, έστω δια μέσου του Τύπου, θα απευθύνει μια συγγνώμη για αυτή την ταλαιπωρία που προκάλεσε σε όλο αυτό τον κόσμο και προσωπικά θεωρώ απόλυτα λογικό να ανταποκριθεί και στο αίτημά μου για την επιστροφή του τιμημάτων των εισιτηρίων. Ως εκ τούτου, παρακαλώ για την ενημέρωσή μου, ως προς την απαιτούμενη διαδικασία», καταλήγει.

Η οδύσσεια όμως για εκείνους δεν τελείωσε εκεί, σύμφωνα με όσα καταγγέλθηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς οι επιβάτες επέστρεψαν όχι με το τρενάκι του Πηλίου, αλλά με λεωφορεία και μάλιστα με δόσεις, αφού υποχρεώθηκαν να περιμένουν στη βροχή για περισσότερη από μία ώρα.

Το ταξίδι του «μαρτυρίου» κατήγγειλαν με επιστολές στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβάτες που βίωσαν όλα τα παραπάνω και κοινοποίησαν την «τραυματική» εμπειρία τους και στα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου